Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 er i 38. uke nå og var på kontroll før helgen,veide da 79 kilo,det samme veide jeg da jeg var på kontroll 3 uker før det. Er det vanlig? Er redd barnet ikke får nok næring siden jeg/vi ikke har lagt på oss..Jordmor sa ingenting... er bare litt bekymra jeg.
Nicita73 Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde gått ned litt på den siste kontrollen, var da i uke 32. Har ikke hatt så mye matlyst i sommervarmen, men har drukket mye og spist en del frukt. Jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg for, babyen tar til seg den næringen den trenger.
Lilje74 Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Flere ting enn vekt spiller også inn... F.eks. symfysemål... Hvis du har en fin og normal stigning på dette kurven viser det jo at barnet utvikler seg...
Winterlady Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Du kan jo ha hatt ekstra vann i kroppen på kontrollen før det- da var det jo mye varmere. Det hadde jeg, så jeg hadde gått ned 1 kg ved siste kontroll. Men SF målet var økt.
turbomamma til 3 Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Hei. Tror ikke du skal bekymre deg. Selv har jeg ikke gått opp i vekt siden kontrollen ved uke 34. Dvs. de siste 6 ukene. Har termin på tirsdag. Men har totalt gått opp 17 kg. i løpet av hele svangerskapet. Så vi er vel alle forskjellige. Noen går opp mye tidlig, mens andre får mest på slutten. Så lenge magen (symfysemålet) vokser er nok alt bra.
*toppris* Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 selv gikk eg plutselig ned tre kg på n uke, fra en kontroll til en annen.. Vannet i kroppen må det være for eg spiser som en hest;) hehe... sulten hele tiden...
monicah Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Hei, jeg har lagt på meg 11 kg totalt. Er 2 dager på overtid, men har hatt samme vekt nå i 8 uker. Legen sa at siden jeg hadde lagt på meg så mye i begynnelsen så gjorde det ingenting, så lenge magen vokser.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 hei er i uke 39 og har veid 79 kg de 3 siste ukene jeg også. Er bare glad til jeg da og jeg ser at magen har vokst de siste ukene så jeg er ikke besymra. Har lagt på meg 12 kg tilsammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå