Gå til innhold

September: da har jeg blitt mamma!! (litt langt,,)


Gjest

Anbefalte innlegg

som noen kanskje fikk med seg gikk plutselig vannet natt til fredag kl. 24.00, helt uten noe forvarsel. jeg hadde ikke veer i begynnelsen, og avtalte med føden at jeg skullle komme til kontroll 8-9 på fredag morgen så sant det ikke skjedde noe nytt.

ca en halvtime etter at jeg hadde pratet med føden, kjente jeg riene komme, og de kom med 3-5 minutters mellomrom med en gang, så vi ringte inn igjen og skulle komme ut til kontroll. jeg regnet nesten med at vi skulle bli sendt hjem igjen, men var litt stressa siden jeg er førstegangs.. uansett, halv to var vi på fødeavdelingen, og etter ctg måling og en rask undersøkelse kunne jordmor til alles overraskelse konstatere 8 cm åpning (!!), og det bare et par timer etter at vannet gikk. hoppet i badekaret i 03 tiden, og det var deilig som smertestillende. hadde egentlig tenkt å prøve akupunktur og lystgass, men det var ikke noe vits fordi det allerede var kommet så langt. så jeg fødte i badekar, en opplevelse som absolutt kan anbefales!!

 

ca 04.00 var babyen så langt nede at jeg kunne begynne å presse, og 04.15 ble det født en nydelig liten gutt, 2 uker før termin. han var 3000 gram, og 50 cm lang! samboer fikk lov å ta imot babyen selv, og var en fantastisk støtte for meg under fødselen. jeg var helt avhengig av å puste riktig for å takle veene, og samboer hjalp meg gjennom dem, og tørket pannen min og ga meg vann. helt utrolig rolig og støttende! hadde ikke klart det uten han :)

 

nå har vi kommet hjem, og sitter her med en fersk liten baby i hus. føles litt rart ut, men det skal gå bra! henrik er en snill liten tass, som stort sett bare sover, bæsjer og suger pupp!

lykke til til dere alle andre, håper dere får en like fin fødselsopplevelse som oss!!

 

klem fra en nybakt mamma!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med liten gutt, og en tydeligvis veldig behagelig fødsel!

Kos deg med ny verdensborger da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille Henrik. Bestiller også en slik fødsel.

Lykke til fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og fortsatt har jeg problemer med å treffe de riktige knappene på tastaturet.. Henrik skulle det stå, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...