Gå til innhold

Er litt (unødvendig?) engstelig her...


Trillet

Anbefalte innlegg

Jer er 8 +2 uker på vei.. I uke 6 bare sov og sov og sov jeg. I uke 7 var jeg dårlig døgnet rundt. Puppene har vært så ømme at det gjør vondt å snu seg om natta.

Jeg er bekymret for at jeg ikke er så dårlig lengre.( hørt noe så teit egentlig?) Puppene er enda ømme om natta, men ikke så mye som de var i uka som jikk. Jeg er trett, brekker meg litt enda, å har dårlig matlyst, men er allikavel litt engstelig... Jeg burde vel kanskje være glad for at jeg ikke er så kvalm lenger, men jeg syntes liksom det var tidlig...

 

Er dette normalt??? er første gangen jeg er gravid, og er litt engstelig..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men ei venninne hadde SA i uke 10. Da hadde hun hatt mye mindre symptomer fra uke 8, særlig at puppene ble mindre ømme. Kanskje du bør be om UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symtomene varierer veldig, og det er helt normalt:) kanskje er du ferdig med din del av de verste greiene nå, eller de kan komme tilbake like fort som de forsvant... Er ikke noe å bli klok på dette her med symptomer...

Aller er så forskjellige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det.... Jeg kastet opp i går kveld da(heldigvis), men jeg har akkurat begynt å tørre å glede meg, derfor er jeg så redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint, skal du se. :)

Jeg har ikke vært fullt så kvalm idag og går faktisk litt mindre på do også, mens puppene er like ømme.

Tror dette varierer veldig fra person til person og fra dag til dag.

 

Hvis du syns det hjelper, så var jeg bare kvalm en dag med førstemann... Hadde bare ømme pupper, det var alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samma her...

i mitt første svangerskap var jeg ikke kvalm en dag. hadde kun ømme bryster i de første to ukene... that``s it...

 

nå derimot er det litt andre boller.. jeg er kvalm nå, men ikke sånn at jeg må kaste opp... mer uvel, liksom..

 

 

tror ikke du trenger å bekymre deg, jeg Trillet... bare nyt at du ikke er så dårlig...

 

enkelt å si, men prøv å slapp av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg sitter her å smiler!!!! :))

Man blir trist når man leser triste ting, men så blir man jo også så fryktelig glad på andres vegne og!!!!

Jeg er også full av hormoner, måtte felle noen hissige tårer før idag fordi jeg måtte spørre min samboer om hjelp til noe...

Så i neste øyeblikk er jeg verdens lykkeligste!!

Har jo lov å være litt smågal nå for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda.. ja, det er jammen kort veg mellom himmel og helvete, for å si det sånn:-)

 

kjenner meg veldig igjen der ja..

 

du må bare prøve å tenke positivt, så skal du se at du klarer å nyte resten av den "usikre" perioden fram til uke tolv.. men jeg skal love deg at du kommer til å bekymre deg etter fullgåtte 12 uker også:-) så jeg råder deg til å slappe av med en gang, og la det som skjer skjer.. enkelt sagt: jeg vet det... men jeg har bestemt meg for å slappe av og ikke tenke så mye på at ting kan gå galt.. det er ikke bra for det lille nurket det heller, vet du, Trillet.

 

og ikke bekymre deg for symptomene, de kommer og går hele tiden:-)

 

når du ikke er kvalm: nyyyyyt det, spis mat... :-) for plutselig blir du kvalm igjen..

 

 

 

lykke til:-) og husk: slapp av!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er klar over det.. er så fryktelig dumt at jeg bekymrer meg sånn... Men det rare er at jeg eier ikke matlyst heller, selv om jeg ikke er kvalm... er ikke DET et symptom da??

 

Og takk for alle svar! Veldig takknemlig altså!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to uker med vanvittig tretthet, men etter det ikke et eneste symptom. Legen min sier alt er bra, og vi skal høre etter fosterlyd om en uke. er da 11+1, og har enda ikke vært kvalm en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matlysten går vel opp og ned den og som alt annet. Jeg spiser til tider veeeldig mye, og andre dager lite. :)

Men når skal du på kontroll da? Det vil vel kanskje hjelpe på også, NÅR de sier at alt er ok!! :))

Jeg skal på onsdag, er 9+0 idag, gleder meg men er jo også bekymret til tider..

Så skjønner deg godt, men vi får prøve å bare slappe av å nyte det, som noen sa oppi her, det som skjer, det skjer.

Ikke noe vi kan gjøre noe med...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda 3 uker til min første legetime.. synes det er så UENDELIG lenge til, men får ikke tidligere.. opptatt lege....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ja, kjedelig å vente. Syns jeg har ventet i mange uker nå også... Men du må ihvertfall gi en lyd når du har vært og fortelle hvordan det står til med dere!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også.. Sitter jo forann skjermen konstant!

Men akkurat nå er jeg alene hjemme, dvs. min datter ligger å sover og min samboer er ute og har sett fotballkamp. Brann vant jo idag, så tror nok han feirer litt ekstra og venter han ikke hjem med det første... ;)

Så hva annet er det å gjøre på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mindre symptomer i uke 8, men så ble det "værre" i uke 9 med masse utflod også, og nå som jeg er 10 fullgåtte er jeg plutselig megakvalm igjen. Det har vært flere debatter her om det samme, symptomer varierer! Prøv å slappe av, selv om det ikke er lett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...