Gå til innhold

Noen med silikonproteser...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det ikke, men vet litt...

Det er noen som har litt dårligere "lagerplass" så man må amme litt hyppigere og fortere opplever spreng. Det har ikke noe å si for produksjonen, men man kan oppleve at barnet ønsker å spise oftere. Det kan man forsåvidt også med kjempelagre, da noen barn bare er naturlig småspiste...

Nerver og kjertler er intakte etter en vanlig brystforstørrelse, så ammeproblemer utover de vanlige trenger du ikke å bekymre deg over!

Lykke til!!!

jeg er ikke helt enig men fjummis

det kan hende at nerver og kjertler ikke er helt intakt etter en brystforstorrelse.

Det kommer an paa hvor kirurgen skar for aa faa inn protesene. Om han gjorde det under armen saa er det det gunstigste mhht amming.Om han skar i selve brystet saa maatte han kutte nerver og kjertler.

En annen ting er om protesen er lagt under muskelen ( best) eller over muskelen.

En liten ting til. Noen proteser er saa store at brystvorten og omraadet rundt ikke har noen mulighet til aa stekke seg, saa kan det vaere vanskelig for babyen aa faa et godt " latch"

Jeg vet ikke hvor store inlegg du har eller hvor arrene etter operasjonen er, jeg ville bare gjore deg oppmersom paa at det kan vanskeliggjore men ikke gjore det umulig aa amme.

Men om du folger ekstra noye med babyens vektokning saa gaar det nok bra.

Takk for svar begge to. Tror jo at det skal gå bra, men enkelte ganger tviler jeg. Er vel vanlig å være litt nervøs.

Har ikke så store innlegg, og har ikke "stram" hud, så jeg tror ikke det blir for liten plass. Det er vel hovedsaklig der de har gått inn ved brystvorten at nerver og sånt blir kuttet. Er vel veldig sjeldent å gå inn derfra (såfall i Norge).

Har ikke hørt om noen som har problemer pga dette, men så er det vel ikke det vanligste temaet heller.

Moderne implantatkirurgi er ganske trygt med tanke på nerver og kjertelvev. Som ved operasjoner flest kan det oppstå komplikasjoner, men med de metodene som brukes i Norge skal det normalt sett ikke være ammeproblemer. Jeg vet at det i en del andre land brukes andre og ikke så ammevenlige metoder, men det er altså ikke her til lands...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...