Gå til innhold

Svangerskapsdepresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI!

Vi har begynt å pröve på å få barn:)

Men jeg har et dilemma...har värt plaget mye av depresjoner og angst de siste 3 årene..Depresjonen er blitt mye bedre men angsten "besöker" meg innimellom selv om oxo den er blitt mye bedre..

Jeg er redd for å få tilbakefall ved en evt graviditet :(

Er ellers veldig redd for alt, ser bare det negative og alt som kan gå galt heller enn å glede meg over livet :(

Er jeg mer utsatt for födsels-svangerskapsdepresjon ettersom jeg er plaget med dette fra för av?

Kunne ikke tenkt meg å gå gjennom det helvete igjen..

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen erfaring med dette selv, men har hørt at svangerskapet er ofte en god periode for angst og depresjoner, med god periode mener jeg at man veldig ofte blir bedre;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tror, (og da legger jeg vekt på tror, for jeg har ikke noe legeutdannelse). Jeg tror at du er veldig godt rustet for en graviditet, fordi du er veldig klar over at du kan bli syk! Jeg gikk igjennom svangersskapet uten en eneste negativ tanke, alt var bare solskinn. Jeg er en type persjon som legger motgang i en liten skuff i hjernen, og vil ikke "face" det. Og PANG, jeg fikk en ganske tøff fødselsdepressjon. Tok lang tid og oppdage, for jeg benektet det ovenfor alle, inkludert meg selv. Ble sykemeldt og satt på lykkepille, og hadde regelmessige samtaler med psykiater. Jeg var overhode ikke forberedt på at noe slikt kunne skje med meg, men du har jo mulighet til og bearbeide dette allerede nå. Sørg for tett oppfølging med JM, så tror jeg at dette vil gå kjempebra. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...