Gå til innhold

Noen som har vært på UL rett før/etter EL?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og funderer litt på dette:

Forrige mandag var jeg hos legen til kontroll, etter MA 1. august. Han tok innvendig UL, og syns alt så greit ut, men kunne ikke se at EL var på vei nærmeste fremtid, og mente at den sikkert hadde vært. På Fertility friend har jeg fått bekreftet EL den samme mandagen som jeg var hos legen, men burde ikke legen sett noe da?

Er det noen som har fått påvist EL ved hjelp av UL? Trodde han skulle kunne se både om den var på vei og om den akkurat hadde vært, men han så ingenting. Tempene mine har vært litt rare, men er jevnt høye nå, så jeg har mest sannsynlig hatt EL, men når mon tro....

Fortsetter under...

En dyktig gyn. skal kunne se om du har hatt EL eller ikke. Jeg hadde EL en fredag og var på UL onsdager etter, og da viste han meg det gule legemet (eggposen som egget hadde løsnet fra), og kunne fortelle meg hvilken side jeg hadde hatt EL på.

Oi, såpass lenge etterpå ja. Jeg har tidligere vært på UL noen dager etter EL, og da har heller ikke legen sett noe. Tror de har gammelt utstyr der, kan det ha noe å si? Håper iallefall jeg har hatt EL en eller annen gang denne syklusen......

Heisann!

Er ikke sikkert de kan se det samme dag som el, jeg var på ul to dager etter el og da såg han det han sa han TRODDE var det gule legemet så hadde nok hatt el men var litt tidlig....så kansje det er grunnen?

Å, så hvis egget løsnet ca. mens jeg var der ville han ikke kunne se egg som var klare til å løsne, men heller ikke det gule legemet? Eller egget kunne løsnet dagen før, f.eks?

Takk Kirsty, nå følte jeg meg mye bedre! Trodde de kunne se det bedre hvis det var kort tid siden EL, skjønner du, derfor lurte jeg på om jeg slett ikke hadde hatt EL.

Å, dette hjalp! Man kan fortsatt lære noe nytt, selv etter 2 år som prøver. Kanskje du vil se på FF-charten min, og se om du tror EL søndag eller mandag? Den tippet først søndag, men ombestemte seg og satte den til mandag. Hadde sex midt på dagen på søndag, ellers bare torsdag, men det kan jo holde det, hvis bare timinga er bra.

Annonse

Ser at FF satt el på dag 21 hos deg, på mandagen, og jeg må si meg enig med den, da tirsdagen er over coverlinja. I tilleg var det din siste dag med el slim ser jeg, man blir gjerne tørr når el har vært. Det er fordi det er østrogenet som produserer el slim, mens når egget slippes produseres det progesteron.Ser du hadde en sinnsyk lang mensen. Og mensendagene ligger over coverlinja, mens den siste mens dagen er under coverlinja. Det er ganske normalt så derfpr tror jeg coverlinjsa er riktig. FF tar hensyn til alt når den finner din el. Er fremdelkes en liten mulighet el kunne vært tirsdagen, men mandagen ser mest riktig ut.

Lykke til da!!!

Det var ikke mens, men blødninger etter MA, dessverre. Derfor tenkte jeg tempene kunne være litt anderledes enn vanlig, for jeg pleier som regel å vite EL-datoen ganske nøyaktig. Pleier å få et hopp på 0,3-0,4, slik at det ikke er noen tvil. Antar at det ikke er tirsdag, for da ville nok legen sett det på UL, så da holder jeg meg til mandag.

Tusen takk Kirsty! Du har liksom overtatt trona etter Louise nå. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...