Cnath Skrevet 27. august 2006 #1 Del Skrevet 27. august 2006 Hei, jenter. Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og har nettopp begynt på uke 6. Ser ut til at jeg har termin 30.april. Det er første gang, med unntak av en MA for tre år siden. Jeg fikk faktisk en mistanke kort tid etter befruktningen, da jeg begynte å få en underlig følelse i magen - en slags menssmerter uten smerter... Etter et par uker begynte jeg å få ømme bryst - det er vel litt tidlig? Nå er de så utrolig ømme og vonde at jeg bare gleder meg til det skal roe seg... men samtidig er det jo kjekt å merke at noe skjer! "Mensmurringen" har også fortsatt. Jeg har også hatt noen små stikk. I går kveld fikk jeg svært kraftige stikksmerter/krampe i magen i et par minutter, og ble veldig redd, men etter å ha blitt beroliget både på forumet her og av legevakta er den bekymringen foreløpig over. Det er kjekt - selv om det ikke var planlagt (og egentlig passet dårlig i livet...)! Det er deilig med et nytt fokus. Jeg likte formuleringen "det er som å våkne opp hver dag og ha bursdag"! Gleder meg veldig til å kunne fortelle det. Og gleder meg til magen synes! Hvordan er det med dere andre som er kommet cirka like langt? Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091617-uke-6/
Cnath Skrevet 27. august 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 27. august 2006 Ja, glemte å si at jeg også er utrolig trøtt og søvnig og uvanlig sulten... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091617-uke-6/#findComment-6091692
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 28. august 2006 #3 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! jeg har termin 1 mai har vist at jeg har vært gravid en hel uke nå. merker at hormonene svinger i kroppen. Men det går bra, har en super forlover som tar det for det det er. Min kjære forlover fortalte det til hele sin familie før jeg fikk sagt a, jeg hadde i grunnen tenkt å vente litt. Men når boblen var sprukket, var det ikke noe gale. Det er egenlig litt utfattelig å kunne si at man er gravid. Det gikk egenlig ikke helt opp for meg før i slutten av sist uke. Har slitt med litt blødninger, men alt skal vist være bare bra. Er kvalm så det holder etter, har ikke spydd enda, men det er ikke langt unna. Sliter også med en del hodepine. Ellers er jeg en lykkelig dame, som hadde håpet disse første mnd hadde gått litt fortere slik at kvalmen hadde gitt seg og damen kunne fungert litt bedre i det sosiale liv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091617-uke-6/#findComment-6100183
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #4 Del Skrevet 29. august 2006 Hei, det er herlig å høre om flere som venter barn samtidig - jeg venter mitt barn 29. april. Det var planlagt, vi har forsøkt siden vi giftet oss i sutten av mai - så det har gått veldig fort synes vi. Nesten uvirkelig, vi trodde at det skulle ta mye lenger tid... men en fantastisk herlig følelse! Brystene er så ømme at mannen min nesten ikke kan ta på dem - annet enn å smøre dem inn hver kveld med Cocobutter fra Bodyshop som skal være veldig bra. Kan være litt små kvalm innimellom, og litt vondt i hodet - noe jeg aldri har ellers! Vi har fortalt det til de nærmeste, men som vi sier at vi gleder oss først og fremst over at jeg kan bli gravid - så får vi krysse fingrene for at det går bra resten av tiden også. Jeg er så lykkelig at jeg har lyst til å fortelle dette til hele verden - og på jobben. Men det får vel vente... Jeg har allerede begynt å få gravid lignende mage så det blir vel ikke lenge til det avsløres. Allerede nå har 3 personer spurt og hatt rett... En lykkelig kommende mor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091617-uke-6/#findComment-6113349
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #5 Del Skrevet 29. august 2006 Hei, hei! Jeg venter barnet mitt 17 april, må innrømme at det har ikke helt gått opp for meg. Men jeg er faktisk gravid, jeg er jo faktisk 7-8 uker på vei. Det er en utrolig god følelse, bare det å kunne bli gravid. Det er planlagt, men det gikk en del fortere en hva vi trodde, vi begynte å prøve i juni, og i juli var jeg gravid. Selvfølgelig skal man ikke ta alle gledene på forskudd, men satser på at alt går den riktige veien!! Er det andre som sliter med luftsmerter eller? Jeg har nesten ikke sovet de to siste nettene jeg pga det.. det er så vondt det, blir jo litt beskymret også da. Er det luft eller er det ikke?? hmmm. Jeg har også hatt sånn stikksmerter i magen, men det fikk jeg høre var helt vanlig. Pluss ømme bryster, det merker jeg bare om nettene det og.. uff!! Jeg har fortalt det til de nærmeste venner og familie, men på fredag skal vi på danskebåten og jeg vil egentlig ikke fortelle det til alle enda... hva skal jeg gjøre, "leke full"? hehe, for tror noen vil stusse på det at jeg ikke drikker!! Hilse fra Helene!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091617-uke-6/#findComment-6114938
Cnath Skrevet 29. august 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 29. august 2006 Hei, så kjekt å høre fra dere som er ca like langt! Det er utrolig spennende tider...! Vi har ikke fortalt det til noen ennå, unntatt en kollega/venninne av meg som jeg deler kontor med - så har jeg en alliert hvis jeg skulle trenge det... Vi tenkte å vente et par-tre uker til, men vi får se... Jeg skal også på fest til helga, 30årsdag, men tenkte å prøve å bløffe - å "ha tappet pappvin over på plastflasker"; da er det vel ingen som ser at det er alkoholfritt... Litt far fetched? Kanskje en antibiotikakur? Nei, da kan du alltids ta et glass eller to... selv om man kjører, kan man ta en skål for jubilanten... det skal mye til å ikke kunne det...! Noen tips? Jeg har forresten begynt å få utrolig hodepine/migrene hvis jeg ikke spiser eller drikker nok, er det andre som opplever det? Vel, lykke til, kos dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091617-uke-6/#findComment-6118643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå