Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når lille snuppa begynner i bhg, vil hun bare være 8 mnd. Må jeg da betale mer enn de andre, ettersom kontantstøtten ikke begynner før de er over året? Altså den ks jeg skulle hatt hvis jeg hadde henne hjemme- går liksom direkte til bhg, må jeg betale den også i begynnelsen?

(Dårlig formulert, håper noen skjønner hva jeg mener.... Hehe... )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6091514-kontantst%C3%B8ttesp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du betaler ikke mer enn de andre barna.

Hvis du har full barnehageplass får du ikke noe uansett, men hvis du har under 60%plass får du penger,(som du bruker til barnehage), så på 1 måte må du ut med mer.

er venskelig å forklare, men du skjønner sikkert.

Småbarn i bhg får over 10.000 pr måned i støtte fra de begynner, uansett om de er under året.

Småbarn hos dagmamma får 3.300 i (kontant-)støtte bare fra måneden etter at de fyller ett år.

Jeg har selv tre dagbarn som er født august 05, og som begynte hos meg nå i august 06. Deres foreldre må betale nok (hvitt) til at jeg kan leve også i august og september. Likevel får de ingen KS før første utbetaling 25.september.

Leste forresten i Arbeideravisa at Senterpartiet kan ende med å gå inn for å frata mine dagpappa-kunder den lille støtten de får. Med begrunnelse at så mange innvandrerkvinner er hjemmeværende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...