Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lille snuppa begynner i bhg, vil hun bare være 8 mnd. Må jeg da betale mer enn de andre, ettersom kontantstøtten ikke begynner før de er over året? Altså den ks jeg skulle hatt hvis jeg hadde henne hjemme- går liksom direkte til bhg, må jeg betale den også i begynnelsen?

(Dårlig formulert, håper noen skjønner hva jeg mener.... Hehe... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du betaler ikke noe mer selv om barnet er under 1år. Prisen er den samme for alle barn, uansett alder.

Skrevet

du betaler ikke mer enn de andre barna.

Hvis du har full barnehageplass får du ikke noe uansett, men hvis du har under 60%plass får du penger,(som du bruker til barnehage), så på 1 måte må du ut med mer.

er venskelig å forklare, men du skjønner sikkert.

Skrevet

Småbarn i bhg får over 10.000 pr måned i støtte fra de begynner, uansett om de er under året.

Småbarn hos dagmamma får 3.300 i (kontant-)støtte bare fra måneden etter at de fyller ett år.

Jeg har selv tre dagbarn som er født august 05, og som begynte hos meg nå i august 06. Deres foreldre må betale nok (hvitt) til at jeg kan leve også i august og september. Likevel får de ingen KS før første utbetaling 25.september.

Leste forresten i Arbeideravisa at Senterpartiet kan ende med å gå inn for å frata mine dagpappa-kunder den lille støtten de får. Med begrunnelse at så mange innvandrerkvinner er hjemmeværende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...