Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, så i et annet innlegg her at du skal på UL i morgen! Så spennende, jeg krysser alt jeg har for at slimhinna er fin og du snart er klar for fryseforsøk igjen! Ønsker deg masse lykke til! xxxxxxxxxxxx

Stor klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne - lykke til Lenn, skal tenke masse på deg kl. 10:-)

Klemmm

Skrevet

Heisann begge to :o)

Ja nå har jeg vært på UL.

Slimhinna var 8mm - ikke akkurat kjempetjukk, men sist gang måtte jeg på 3 UL før den ble 8 mm..... Da var den bare 5,8 mm på første UL.

Kanskje er det akupunkturen..? Vet ikke, men den er iallefall bra nok til innsetting(skal være over 7 mm). Så nå sitter jeg bare å venter på telefon fra St.Olav. De ringer vel ikke før etter kl.15, så jeg får smøre meg med tålmodighet....

Er selvsagt veldig glad og spent. Nå blir det forsøk igjen!!! Oæææ.

Sitter også og psyker meg opp til å ta opp problematikken med å sette tilbake 2 egg.....

Snakka med gynekologen min om det, og har sa at det ikke var noe han kunne påvirke, men at argumentene mine er gode .....

Nemlig : har 3 egg på frys. Siden det er 4.forsøk så bør de være villige til å strekke seg litt lenger synes jeg :o)

Vil be om at de tar opp alle 3 og setter tilbake de 2 beste (om alle overlever da....) Sist satte de inn et 2-delt...det hadde begynt å dele seg videre, men det er jo ikke optimalt med et 2-delt egg, vel...?

Dessuten, hvis de tar opp ett egg, og det dør, og de tar opp ett egg til og det overlever, så er det jo ikke vits å ha ETT egg igjen på frys!!!! Så skjal jeg liksom dopes ned med medisiner igjen om det blir en neste gang, og så tåler ikke det ene stakkars egget opptiningen.......?

Og til sist mener jeg at det MÅ da være større sjanse for at ett av eggene skal fortsette å dele seg når man har to egg inni livmoren?? Sånn jeg ser det er det jo dobbel sjanse.....

For det er jo sånn at egget MÅ fortsette å dele seg for at det skal feste seg.....

Huff. Dette ble mye rot :o)

Håper bare de skjønner argumentene...... :o)

Rart at man skal måtte argumentere slik når det er vår egen kropp :o)

Kommer inn igjen når jeg vet når vi reiser!!

Ha en god dag jenter!

Stoooor klem fra

Skrevet

Jaaa!!

Da blir det tilbakeføring fredag!! Hurra..... :o)

Spurte om 2 egg, men sykepleieren hadde ingenting hun skulle sagt.... Hun skal skrive en lapp til de på laberatoriet, og så skal jeg snakke med dem på torsdag når de ringer. (de ringer alltid dagen før for å fortelle hvordan eggene har klart seg)

Synd at man skal måtte kjempe sånn for å få tilbakeført egg som tilhører oss.....

Jaja..... Innsetting blir det uansett, håper bare at alt går etter planen og at egget klarer seg :o)

Kos deg videre med ruging Spira :o)

Vi snakkes jenter!

Klem fra

Skrevet

Hei du, 8mm er jo kjempebra det da! Så fantastisk at det blir innsetting

til uka, da ligger du jo hakk i hel!

Kan ikke fatte og begripe hvorfor de skal være så sære på det med 2 egg, særlig ved fryseforsøk. Håper de gir etter denne gangen.

Jeg fikk heller ikke sette inn 2 egg når de var ferske, selv om jeg går på

en privatklinikk og betaler hel.... mye penger for det! De gjør hva de kan for å unngå tvillingsvangerskap. Ved fryseforsøk setter de inn to for de vil jo ikke kaste brukbare egg og de fyser alltid 2 og 2 i slengen. Forrige fryseforsøk satte de inn ett godt og ett dårlig egg hos meg, og da sa legen at det dårlige var mest for å støtte det andre. Vet ikke helt hvordan det kan være til støtte, men det var det hun sa.

Jeg har vært hos akupunktøren min i dag, og hun syntes det var kjempebra jeg hadde fått hatching på eggene denne gangen. Håper det er det som skal til for at jeg endelig kan lykkes snart.....

Er allerede skikkelig rastløs av denne ventingen, selv om rugeperioden nesten akkurat har startet. Føler at denne ventingen bare blir verre og verre for hver gang! PHU! Den som venter på noe godt, -venter ikke forgjeves.....

Det blir spennende å høre hva de sier på klinikken! Stå på krava jente, -

ikke gi deg!!! Grin deg til 2 egg om så må være!!!

Stor klem fra

Skrevet

Hei igjen vennen!!

Du....jeg lurer på en ting angående akupunkturen....

Når man sier at det skal settes nåler rett før og rett etter innsetting. Hva menes da....?

Er det "bra nok" å sette nåler dagen før og dagen etter?

Eller bør det være rett før inngrepet og rett etter? Samme dagen?

Håper du er innom og svarer mer i dag.....

Jeg har jo aku-en min her....5 timer fra Trondheim.... Må isåfall bestille time i Trondheim, for jeg vil gjøre det riktig :o)

Klemmer fra

Skrevet

Hei,

Vet de tar akupuntur på Ciconia rett før og etter innsetting, men det er jo ikke mulig hvis de ikke utfører dette på den klinikken en går.

Jeg har tatt aku sent på dagen før innsetting og siden jeg har satt inn

tett opptil helg alle de siste gangene har det ikke blitt aku igjen før

på mandagen. Spurte akupunktøren min denne gangen om jeg burde komme rett til henne fra flyplassen på fredag, men hun mente det var bedre å vente til i dag så det ikke ble så mye farting på meg dagen etter innsetting.

Prøv å ta så tett opptil innsetting som mulig du, tror nok det burde holde. Også får en bare prøve å holde blodsirkulasjon i orden ved bruk av varmeflaske og litt bevegelse til du kommer tilbake. Akupunktøren min har annbefalt meg og slappe helt av resten av dagen den dagen jeg har innsetting, helst ligge. Hun sa jeg også skulle spørre om å få ligge på klinikken en halv time før jeg gikk ut igjen, så det har jeg gjort.Så har jeg dratt rett på hotellet og slappet av stort sett på senga resten av dagen. Ser her inne at flere bare spaserer rett ut igjen og gjerne ut på shopping, men det er ikke å annbefale ifølge henne.

Det kan jo tenkes at det er noen her inne fra Trondheim som kjenner til en akupunktør der som har spesialisert seg på dette området, hvis du ønsker det.

Dette blir spennende Lenn!

Klem fra

Skrevet

Hei Lenn!

Jeg var hos akupunktøren min ca en time før innsetting + på rugedag 2, 6 og 8. Nå var det lett å kombinere fordi veien fra Majorstua til Riksen ikke er særlig lang, men hadde jeg vært deg så hadde jeg undersøkt om det er noen god akupunktør ved St. Olavs.

Krysser fingrene for deg nå...

Klem

Skrevet

Takk for svar begge to :o)

Skal til aku i dag, og må bare ringe og prøve å få tak i en akupunktør i Trondheim som har mulighet å sette nåler før jeg skal ha tilbakeføring.

*Krysser fingre for at det går bra*

Klemmer fra

Skrevet

Ja!!

Jeg har fått aku før og etter innsetting!!

Kjempehyggelig kar, Lars Børke som jeg har fått anbefalinger på før :o)

Drar til han før innsetting og så kommer han til St.Olav etter innsettinga!

Hurra. Nå er jeg skikkelig fornøyd her :o) He he.....

Klem fra

Skrevet

Heisann :o)

Dytter dette, samtidig som jeg lurer på hvordan det går??

Håper alt er vel....Går det bra med bivirkningene??

Jeg skal ringe St.Olav etter 12 i dag, for å kjempe for 2 egg......

Herregud, det havner vel i retten, ha ha ha ha...........

*Kryss fingrene* er du snill :o)

Klemmer

Skrevet

Hei, Lenn

Ville bare sende noen oppmuntringsklemmer til deg. Skjønner at du sliter med å få de på Dt Olav til å høre på deg. Jeg skjønner derimot ikke hvor vanskelige de skal gjøre seg. Hvilke argumenter kjører de for at det bare skal være ett og ett egg?????

Jeg går jo på Medicus i Trondheim og der har de satt inn 2 egg hver eneste gang fordi det øker sjansene. Alle har vært ferske....

Nei det der skjønner jeg ikke, er det ikke vi som skal ta den avgjørelsen da? -etter at vi har diskutert det og hørt argumenter fra ekspertisen lissom????

Håper de vil høre på deg denne gange:)

Skrevet

Tusen takk Rolin!

Godt med oppmuntring! :o)

"Argumentet" er at de ikke vil ha tvillingfødsler, for det kan føre til komplikasjoner! Hørt noe så tullete sagt....

Det er ikke tullete at det kan føre til komplikasjoner,det er ikke det jeg mener, men jeg synes det bør være opp til den personen som faktisk EIER eggene, og som er villig til å ta den sjansen det er å "risikere" tvillingsvangerskap....Og det er jo oss det da ;o) Ikke de som jobber på klinikken.....

Hvis jeg har LYST til å sette tilbake 2, så bør de respektere det!

Som jeg sa til mannen min i går: det blir jo omtrent som å kjøpe ett flaxlodd, kontra det å kjøpe to! Hvis du bare har ett, og ikke vinner, da er det ikke mer å håpe på....

Men har du derimot ett lodd til...! Ja da er sjansene fremdeles til stede.

Skjønner ? :o)

Hi hi....rare resonnement her, men syntes det var en grei sammenligning.......

Tviler på det blir 2 egg...har en dårlig følelse.....

men gleder meg til å bli ruger uansett :o)

Klem

Skrevet

Kjære Lenn,

Har vært litt fraværende her de siste dagene, så jeg holder på å oppdatere meg nå. Så flott at du har fått ordnet aku rett før og etter innsetting! Deilig å vite at en gjør alt en kan for at forsøket skal bli optimalt.

Leste innlegget lenger opp her vedr. samtalen din med klinikken om å få sette inn 2 egg. Er det mulig å være så jæ....vanskelige, og hu derre sykepleieren du snakket med burde jo ta seg et kurs. Tenk å komme med en slik kommentar som "det er da ingen ting" når du forteller at dette er det 4. forsøket. Har du ikke mere empati enn som så , burde du ikke få lov til å jobbe på et slikt sted. Hun har tydligvis ikke vært i nærheten av denne situasjonen selv"! Blir så forbannet når jeg hører de kommer med slike komentarer fra et sted de så absolutt burde vite hva vi går igjennom!!!! Hu har f... meg ikke peiling!!!! Aaargggg

Ikke gi deg, - mas til siste slutt!

Jeg går litt i vakum her om dagen, kjenner liksom ingen symptomer og begynner selvfølgelig å tenke negativt. Vet det er veldig tidlig, så jeg får prøve ikke miste motet enda. Det går bedre med bivirkningene nå når jeg er sykmeldt, når trettheten kommer bare dupper jeg av litt hi-hi. Ellers går jeg rundt å er litt småkvalm hele tiden, tror det er pga. av Crinonen.

Ønsker deg masse lykke til med innsetting Lenn, og krysser fingrene for at de gir etter å setter inn 2 egg hvis mulig! Håper du snart er ruger du også!

Stor klem fra

Skrevet

Hei vennen :o)

Ingen symptomer kan være like så godt som symptomer :o) jeg merka ingenting i sommer da jeg ble gravid...

Jeg begynte på Progestan i dag og er allerede kvalm.... Blæ.Må bare tvinge i meg mat for egentlig har jeg ikke lyst på noe!

Er nok 99% sikkert at det blir ett egg tilbake....

Syns det er utrolig tullete og teit, men får ikke gjort noe fra eller til.....

Vi reiser i morgen tidlig, så kommer inn og oppdaterer når vi er tilbake fredag kveld eller lørdag :o)

Ta vare på deg selv så lenge!!

God klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...