Gjest Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 vår gutt er ikke så glad i ulltøy innerst mot huden (han klør og er lett atopisk). Hvor får jeg tak i superundertøy til ham (2 1/2 år)? Vi bor i Stavanger.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Prøv Cubus, de har ullundertøy med bomull innerst.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Sjekk med Devold, de har tolags, datteren vår brukte det i str 4 år da hun var 3. Det selges vel i de fleste sportsbutikker. Finnes i lyseblått, mørkeblått, rosa, gul... etc. Se http://www.devold.com/stilongs/ Jeg har ikke erfaring med atopisk ekesem eller noe, men dette er utrolig mykt og klør ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Devold skriver selv STILLONGS® DOBBEL er markedets mest avanserte og bruksvennlige fukttransporterende undertøy. Dette undertøyet er like populært både for liten og stor. Et perfekt valg for de fleste ute aktiviteter, uansett om man er i skibakken, i skolegården, på tur i skog og mark eller for små barn i vogn. Stillongs® Dobbel har en unik 2-lags konstruksjon med fukttransporterende egenskaper. Inn mot huden er et lag av polyesterfiber, som transporterer fuktigheten bort fra kroppen. Slik holder du deg tørr selv når kroppen produserer mye svette. Polyester innside gjør at dette plagget også er velegnet for dem som er spesielt ømfintlig for ull rett på kroppen. Ytterlaget av Woolblend (80% Total Easy Care ull og 20% polyamid) isolerer og holder deg varm, selv ved høy fuktighet. Denne ullkvaliteten tør vi påstå er den mykeste på markedet. Den kan vaskes i maskin og tørkes i trommel. http://www.devold.com/stilongs/default.asp?menu=55&collection=54
Gjest Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Har du prøver ull/silke undertøy? Min søn med atopisk eksem vil ikke ha klærne av sig igjen når de først er på. Vi handler på Englebarn.no de har et bra utvalg (og er mye billigere end Nøstebarn).
....().... Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 noen som vet hvem som fører dette? Har lett i mange sporstbutikker uten hell.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Et spørsmål litt på siden..... Hvor ofte bytter dere superundertøyet til de små ? Går det til vask etter en dags bruk, eller drøyer dere det over flere dager. Eksembarn er jo vare for hygiene og det blir jo lett litt kremrester og svette og sånt tenker jeg på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå