Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #1 Del Skrevet 27. august 2006 Er det noen som vet om det er noen risiko å gå til tannlegen når man er gravid? Tenker på bl.a. røntgen, vet jo at det ikke er heldig sånn ellers... Og hva om man evt. må ha bedøvelse? Grøss, har en liten mistanke om at jeg burde ordnet opp med en tann, men lurer på om jeg skal vente til etter fødselen? Sånn ca. 7 mnd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #2 Del Skrevet 27. august 2006 Absolutt ingen fare å gå til tannlegen. Faktisk viktig, for det er vanlig å få dårlige tenner når man er gravid. Så skynd deg før det blir verre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 27. august 2006 #3 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg var hos tannlegen i forrige uke, og hun sa det ikke er farlig å ta bilder så lenge man bruker det blyforklet, men hun ville ikke ta sjansen. Hun sjekket bare over tennene mine på vanlig måte og pusset, så fikk jeg time etter termin hvor vi kan ta bilder. MEN hun sa noe viktig; hormoner og alt driver og hopper bukk når man er gravid, og da skjer det noe med emalje etc. i tennene så man er mer utsatt for å få hull. Dvs. tanntråd og skyllevann, evt. fluortabletter er lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #4 Del Skrevet 27. august 2006 Ok, takk for kjapt svar! Jeg har også hørt at man har rett på gratis sjekk hos tannlegen når man er gravid siden tennene er mer utsatt, noen som vet om dette er sant? Uff, liker jo ikke tannlege, men får vel bestille en time.... Liker ikke å føde heller, men unger skal vi ha!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #5 Del Skrevet 27. august 2006 jeg fikk beskjed av jordmor om ikke ta røntgen det kan gå i blodet men ta bedøvelse kan du.jeg var der for en uke siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. august 2006 #6 Del Skrevet 28. august 2006 Du kan trygt ta røntgen for du får et lite brett rundt halsen som gjør at de kommer minninalt med stråler til resten av kroppen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 28. august 2006 #7 Del Skrevet 28. august 2006 jeg var også til tannlegen, og hun tok ikke røngten, hun tok ingen sjangser på det... tok de hullene hun kunne se, og sa at jeg fikk komme tilbake når jeg hadde født:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #8 Del Skrevet 28. august 2006 Men fikk du bedøvelse da? Har hørt litt både og med bedøvelse, noen får og noen får ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hemmeligvemmelig Skrevet 1. september 2006 #9 Del Skrevet 1. september 2006 Ingen gratis tannlege dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hemmeligvemmelig Skrevet 1. september 2006 #10 Del Skrevet 1. september 2006 Haha, er det et sted du ikke har røntgen så er det i blodet! I følge sofakroken er det sekundærstråling man er redd for, da strålene kan skifte retning når de treffer tennene ellerno... for det er jo kjent at røntgenstråler ikke er noe man skal overdrive. Forøvrig får man like mye stråling som ca 16 røntgenbilder i løpet av en kortere flytur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå