Gå til innhold

sliten og engstelig


babyimagen

Anbefalte innlegg

Er en av dere mange "engstelige" for at noe skal gå galt, jobber som leder og har en veldig krevende jobb psykisk og fysisk til tider. Jobber nesten 10 timer hver dag. Kommer hjem og er veldig sliten. Er redd for at jeg skal miste på grunn av dette. Men har ikke sagt at jeg er gravid på jobben enda, og ønsker jo ikke å dytte mer over på de andre-spes. når de ikke vet det.

Vet egentlig svaret på mitt eget innlegg, at jeg bør trappe ned på jobben, men vet at jeg MÅ jobbe slik for at ting skal fungere der. DILEMA.....

Kan en miste uten og blø? Eller er det andre tegn en bør følge med på, dette ble mye tanker og masse rot, omrtent som oppi hodet mitt om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner meg igjenn i situasjoenen din. jeg er og leder å jobber ofte 10-12 timer, er liksom helt normalt det. Jeg prøver å ta d litt roligere nå når jeg er på jobb, kjøre et litt roligere tempe enn det jeg normalt ville ha gjort. Får ikke gjort like mye på kort tid, og må kanskje være litt lenger for å bli ferdig, men slipper å bli så utkjørt da iallefall.

 

Jeg jobber da i restaurantbransjen, hvilken bransje jobber du i?

 

jeg har foresten fortalt det til min sjef, og også til nestlederen under meg. har og lagt det litt til rette slik at jeg slipper å jobbe helg fremover(bare når det er spesielle ting, da må man jo bare;))

Hos oss er det særlig helgene som er værst, så hjelper på å få fri da.

 

I dag har jeg virkelig vært stress stress dag, kunne sikkert vært to til på jobb, å 9 timer uten mat pause... som den "gode" sjef jeg er så må jo alle andre få sin pause, så min kan jo vente... d tar på det..

 

Vet rett og slett ikke om babyen merker noe av dette, kroppen min er jo vandt til dette kjøret, så får håpe babyen tar det fint og:) Får håpe min kropp sierfra før det går så fryktelig galt...!! Har hørt at babyene finner seg i mye rart, så litt jobbing må de jo tåle og:)

 

Derimot så tror jeg at d kan bli værre å holde det samme tempoet utover svangerskapet. Så enten man vil eller ikke så må vi nok roe litt ned etterhvert... 100% arbeidsuke må vel holde for oss og etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste her tidligere om en som sa at hun jobbet mye mens hun var gravid med førstemann, og skulle "holde" ut på jobben. Det gikk visst bra med mor og barn, men med nr, 2 ville hun ikke risikere noe og lyttet til kroppen. Jeg gjorde det samme med nr.1, jobbet offshore og holdt ut der ute til jeg gikk i permisjon. Denne gangen bryr jeg meg mer om kroppen og barnet enn om jobben, blir jeg sliten, så tar jeg meg en pause. Er jeg for kvalm en ettermiddag, så går jeg hjem litt tidligere. Sjefen min vet om at jeg er gravid og sier jeg må styre dette selv, jeg merker når jeg orker og ikke.

Kan du ikke si til de du jobber med hvorfor du evt. ikke kan jobbe så mye? De vil helst sikkert forstå! Jorden går nok ikke under hvis du gjør litt mindre, det finnes vel noen som kan ta over for deg en periode?

 

Slapp av og lytt til kroppen din, og kos deg med graviditeten!!!

Og håper det ordner seg med alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...