Gå til innhold

Nok et vektinnlegg, men jeg lurer sånn... Dere som er i deres 13 uke:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det varierer.. Jeg har lagt på meg 1 kilo til nå. Jeg er 13 fullgåtte uker i morgen. Jeg tror det er vanlig å sakte men sikkert legge på seg fra mellom uke 12 og uke 14.. Det var sånn med meg sist. Da begynte det i uke 14.. gjennomsnittet mitt var vel 200-300gram i uken da. Jeg har samme kosthold og samme jobbmengde nå med nr2, så jeg tror det blir relativt likt for meg denne gangen også. Jeg la på meg 12 kilo totalt forrige gang, men fødte i uke 37 så det ville nok blitt litt mere på slutten.

Hei:-)

Jeg er også i uke 13, gikk først ned 2-3 kg fordi jeg har vært kjempe dårlig!!! Men nå den siste uke har jeg godt det opp igjen så, så vekta ligger på det den gjorde før jeg ble gravid, ca 64kg.

Annonse

Hei! Jeg la på meg mye de første 12 ukene, måtte spise hver 2. time for å ikke bli kvalm.. Så jeg la på meg 6 kg i første trimester !!! Fikk selv panikk da jeg var på kontroll, men legen min beroliget meg med at det ikke var en selvfølgelighet at vektøkningen skulle fortsette. Det var ikke uvanlig at slanke jenter la på seg en del i starten av svangerskapet, sa hun. De siste ukene har vekta vært stabil, og det håper jeg den fortsetter med et par uker til!

Jeg er straks i uke 15, og har nok gått opp så å si 2 kg. synes det er mye selv, men det er flere som sier at det ikke er det da....er nok veldig individuelt hvor mye man går opp,og hvor tidlig man går opp. jeg har ikke vært plaget av kvalme og oppkast, så jeg har bare spist og kost meg. spiste nok ofte og mye i et par- tre uker...men nå har nok det verste gått over- heldigvis:)

Det heter seg vel egentlig at man helst ikke skal gå noe opp de første 12 ukene...

Forrige gang hadde jeg gått opp en halv kilo til uke 12, denne gangen har jeg ikke gått opp noe enda, er snart 15 uker. Men det er jo veldig individuelt, men så kort i svangerskapet, veier jo graviditeten nesten ingenting enda.

Men husker faktisk ikke når jeg begynte å øke mye i vekt forrige gang. (Gikk opp 14 totalt da, håper å ikke gå opp mer enn 12 denne gangen, så får vi se hvordan det går...)

Annonse

Det er ikke slik at man helst ikke skal gå opp noe de første ukene! Det er den totale vektøkningen iløpet av et helt svangerskap som har noe å si... Om man går opp uke 8 eller 17 er totalt irelevant... Og det er også indiiduelt når kiloene kommer.

Jeg f.eks er slik at jeg går opp i vekt med en gang jeg blir gravid. Jeg er slank til vanlig 177 og 68 kg og blir frodig og rund når jeg er gravid. Samler mye vann fra begynnelsen og blir fyldigere over det hele. Sist svangerskap gikk jeg opp 27 kg og alt var borte på drøye 4 mnd....

Nå i uke 17 har jeg vel gått opp ca 8 kg hehe : )

LIker ikke helt å se meg i speilet men jeg vet innerst inne at jeg blir normal igjen : )

Jeg er i uke 17 og har gått opp 9 kilo... - ikke særlig morsomt, men det går vel av igjen en gang. I forrige svangerskap la jeg på meg 18 kilo totalt, men da begynte jeg å legge på meg fra uke 16, nå har jeg lagt på meg fra dag 1 føles det som... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...