Gå til innhold

Er Mathea for "poppis"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har blitt så glade i navnet Mathea, men er litt redde for at "alle" småjenter kommer til å hete det etterhvert. Har hørt folk sier at det er det nye Emma-navnet.

 

Hva sier dere, ville dere ha funnet må noe litt mer uvanlig?

 

Ville dere evt ha lagt til et navn til? (Barnet får to etternavn) Tar gjerne i mot forslag i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel på tur opp, men er fremdeles ikke så alt for mange som heter det. var vel 500 og noe i 2005. Og 500 av 5 millioner er ikke så mye :) Så syns godt du kan velge det navnet om det er det du vil. Er jo et veldi nydelig navn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall langt igjen til Emma enda. Emma var oppe i over 800 nye på et år (2003).

161 nye Mathea i fjor med stigende kurve.

 

Mathea er NYDELIG!! Et forslag kan jo være Dorthea eller Dorthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathea er et flott navn, og jeg ville ikke valgt et annet kun for å unngå "poppis-faktoren". Til sammenligning var det 359 jenter som fikk navnet Ingrid i fjor mot 161 Mathea'er, men det er vel ingen som tenker på Ingrid som "poppis"? Etterhvert vil jo Emma, Mathea og Selma etc. bli de nye klassiske navnene.

 

Jeg liker ikke dobbeltnavn og ville kun brukt Mathea, men her er likevel noen forslag:

 

Mathea Elisabeth

Mathea Alvilde

Mathea Johanne

Mathea Regine

Mathea Kornelie

Mathea Ingeborg

Mathea Ulrikke

 

Jeg vet forresten om en som heter Marthea. Synes det er like fint, og så skiller det seg jo bittelitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mathea er jo det nye emma navnet har jeg også hørt. men jeg vet faktisk ikke om noen som heter mathea enda.. Jeg ville tatt det navnet hvis det er det dere vil ha. Selv så driter vi i om navnet er for poppis eller ikke, men velger et navn vi synes er fint, og vi velger jo ikke samme navn som vennene våres da.. det blir liksom for dumt.. men navnet jeg velger er nok en av navnene som er poppis det å.. men da får det bare være;)

mathea er jo et helt nydelig navn da. Kan jo ta et ekstra navn så blir det mathea Johanne ( bare et forslag) hvis man skal skille mellom flere mathea'er i klassen etter hver f.eks.. Og at hn får to etternavn i tillegg gjør jo ingen ting ;) dette er min mening da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

 

Gullet vårt heter Mathea, derfor synes jeg selvsagt at det er verdens nydeligste navn :-) (Så jeg ville gått for det). Er endel som har begynt å kalle sine søte små det i år, men er som noen andre sier laaaangt unna Emma. (hi hi, typisk det, jeg har sagt at dersom jeg fikk jente så skulle hun hete Mathea siden jeg var 5 år, også blir det pop det året jeg får barn :-P).

 

Vi vurderte også et ekstra navn, men med våre etternavn så ville det bli tungvindt .

 

Masse lykke til med baby og navnevalg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to Mathea-er (og kun EN Emma, og hun er voksen!!) - og synes navnet er helt utrolig nyyyydelig :o) Elsker navn som slutter på "ea", men desverre gjør ikke mannen min det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...