snøfilla - mamma til 2 Skrevet 27. august 2006 #1 Del Skrevet 27. august 2006 Hmmm... Det er stor pågang for ICSI på Riksen om dagen og det ser ikke ut til at vi får nytt forsøk før i uke 50, dvs. at jeg kommer til å være ruger og vente på mensen i romjula. Fordelene med dette er: - Jeg jobber i skoleverket og har derfor laaaang juleferie, trenger ikke "skulke" så mye jobb og kan ta det med ro hjemme. - Vi slipper å vente helt til 2007 med nytt forsøk. Ulempene med dette er: - Jeg risikere å ødelegge julefeiringen for meg selv og mannen min hvis mensen kommer. - Jeg må involvere familie og venner i prosessen sånn jeg slipper å forklare hvofor jeg plutselig er totalt avholds (jeg takker vanligvis ja til både øl, vin og en drink...) - Vi hadde planer om å besøke familien til manne min i jula (må fly for å komme dit), men jeg orker ikke å gjøre det med gull-egg i magen. Hva gjør vi? Setter stor pirs på innspill og erfaringer fra dere som har vært jule-rugere. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 27. august 2006 #2 Del Skrevet 27. august 2006 Hei vennen:o) Egentlig er ikke dette noe å diskutere, snøfilla.....;o) Du MÅ bruke forsøket ditt i uke 50. Klart du må det......!! Jeg snur en av "ulempene" dine til en fordel, nemlig å involvere venner og familie....Jeg har alltid vært av den "åpne" typen, og har hatt bare fordeler med det. Tror du kommer til å møte mye forståelse for det dere går gjennom. Men det avhenger jo av hva dere vil....Noen har ikke lyst å involvere noen, og det respekterer jeg fullt ut. Tror bare at vi har godt av litt forståelse og støtte i en sånn spennende og utfordrende tid som det vi alle går gjennom..... Vet ikke om du er av de som blir "bombardert" med spørsmål fra foreldre og besteforeldre om når avkommet kommer, men det er iallefall noe man slipper for godt om man er åpen om dette ) Hvis du ikke vil fortelle noen om dette, hva med å planlegge litt i forkant.... Kjøp din egen vin (som er alkoholfri) Sørg for å jukse den ned på en alkoholholdig flaske (utrolig hva man kan få til )) Og få tak i alkoholfri øl....juks som bare det....ingen kommer til å bry seg. Og drikk "drinker" med bare tonic, ikke gin....Har prøvd det - funker som bare det!! Isbiter med tonic oppi, kjempegodt ) Hi hi.....Ha vann oppi ginflaska ) Hvis du er ute på pub, så be bartenderen om et glass m bare blandevann og is.... ) Leste om noen som sa det var direkte skadelig å fly de første mnd pga trykket...kunne føre til SA...Husker ikke hvem som sa det, men mener det var noen som hørte til Århus.....Jeg har aldri hørt om det før... vet ikke om det er hold i det dessverre..... Forstår at du ikke vil ut på flytur da....Bare godt å slappe av i sofakroken med masse god underholdning på TV..... Jeg testa den 21.des i fjor, negativt. Og faktisk, siden det skulle være jul, fikk jeg så mye å tenke på at det hjalp meg godt gjennom sorgen over å ikke lykkes...... Jeg var fit-for-fight på jobben igjen 2.januar - klar for neste runde ) Man må ha en litt fandenivoldk innstilling. Forberede seg på at det kan bli en spesiell jul. Fordelen er at det skjer mye rundt oss når det er jul. Man slipper å sitte inne alene og tenke..... Men tenk så spesiell julen den blir når dere tester POSITIVT!!!!! Det blir jo jul og påske og 17.mai på samme tid ) Nei, hiv dere på forsøket. Det er altfor viktig å "hoppe over" pga julen.... Det er min mening..... Smi mens jernet er varmt ) Håper du har det bedre snøfilla!! Har tenkt på deg! *krysser* du fingre i morgen kl.10 når jeg er til UL?? T A K K ) Stoooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6091159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 27. august 2006 #3 Del Skrevet 27. august 2006 Hei!!! Ja dette er jo ikke lett å svare på. Greieste måten er jo å liste opp fordeler og ulemper som du har gjort. Jeg har ikke vært ruger i romjulen selv, men Lenn har jo det, hun hadde jo litt dårlig erfaring med det. Jeg er utrolig glad for at jeg har involvert venner og familie. Det er utrolig godt å ha de. De følger med i forsøket og er veldig spente. Det var så hyggelig med alle lykkeønskningene før vi reiste til Danmark:) Det er og en lettelse å slippe å skulle bortforklare alt...lage unnskyldninger osv. Når forsøket lykkes er det jo visse hensyn en må ta, deilig at folk vet om det og slipper og spørre sånn. De gangene forsøkene våre ble avbrutt, var det utrolig deilig å ha familie og venner der. For trøst, og egentlig det viktigste av alt, så meg opp igjen fra det "sorte hullet" og få meg til å fortsette hverdagen. All åpenheten rundt dette, har hjulpet veldig. Siden du har lang juleferie, er jo dette en veldig positiv ting, og du får slappet av og tatt masse hensyn. Går dette forsøket bra(som jeg nå har bestemt at det skal), tenk hvor fantastisk jul det vil bli da!!!!!!!!! Om det mot formodning ikke skulle gå bra, har du familien rundt deg, dere kan kose dere sammen og du får ta noen ekstra glass vin da...hi hi Evt får dere feire julen med din familie? Uansett er det et valg dere må ta, men skulle jeg ha valgt- ville jeg vært ruger i julen. Jeg synes det er en sjanse å ta. Det blir jo en enorm glede om forsøket lykkes, men om det ikke skulle det, er det ting som skjer i julen og du har alle rundt deg. Og da slipper dere å vente enda lenger. Ventetiden har jo vært laang frem til nå. Dere kommer til å velge det som er riktig for dere uansett, og om dere velger det ene eller andre- vil dere aldri få vite hvordan det andre valget ville vært:) Dette er ikke lett. Men å involvere de rundt deg, kommer du ikke til å angre på Jeg krysser alt jeg har for dere denne gangen!! Måtte det bli en lykkelig slutt på dette året!!!! Mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6091206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 27. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 27. august 2006 Takk for svar begge to:-) For det første så er jeg utrolig glad i jula og har alltid høye forventninger til romjula, som er en deilig tid med mye kos. Men hvis mensen skulle komme (og det er det jo 65 - 70% sjanse for at den gjør...) så kommer jeg til å angre på at vi ikke drøyde forsøket til januar sånn at jeg slapp å ofre kosen for mitt "naive" håp om å bli gravid. Hvis dere skjønner... For det andre så merket jeg veldig godt at humøret mitt ikke var på topp under vårt 1. forsøk. Fra rugedag 6 - 7 ble jeg bare mer og mer bitchy mot mannen og på rugedag 11 (dagen før mensen kom) hadde vi en kjempekrangel som jeg fyra opp under. Det var vondt for oss begge, med snørr & tårer i alle retninger - og jeg ønsker IKKE at juleferien vår skal være preget av sånt, da blir det blytungt å gå på jobb igjen på nyåret. Når det gjelder dette med familie og venner så er det mange som vet at vi sliter og er i gang med prøverør, men jeg ønsker ikke at så mange skal vite akkurat når ting skjer, og det klarer jeg ikke å skjule i jula. Medbrakt alkoholfri vin og øl er umulig når familien inviterer til lunsj osv., for da kommer vi til dekket bord hvor ikke noe mangler. I tillegg har begge søsknene mine vært sykemeldt det siste året pga. depresjoner og utbrendthet, så jeg vil ikke belaste foreldrene mine mer enn nødvendig. Det beste er om vi får nytt forsøk i uke 46 - mannen min skal ringe Riksen denne uka og mase for meg:-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6091715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 27. august 2006 #5 Del Skrevet 27. august 2006 Hei lille venn! Har stor forståelse for dette, og for dere er det nok kanskje best å ikke være ruger i julen. Dere to må tenke på hva som er best for DERE og ikke andre. Skjønner jo alt du skriver. Vi er jo alle forskjellige og jeg respekterer dine syn:) Dette er ingen dans på roser. Det hadde jo vært fantastisk om dere kan få det til i uke 46 da!!!!!!!!!!!! Forklar for de, og legg på maaasssse!!!! de må da kunne få skviset inn dere? Håper dere kan få til det da!! Men er heller ikke sikker på at neste forsøk blir likt som dette. Selv om du var bitchy mot mannen da, kan jo ting være annerledes denne gangen. da får dere jo pratet om det i forkant og snakket om det som skjedde galt sist... Ønsker dere uansett all lykke med neste forsøk, uansett når det blir;) Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6092143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 27. august 2006 #6 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde tatt forsøket! Det er ikke sikkert det blir nødvendig å forklare noe som helst og tingene går som de pleier likevel. Jeg var selv ruger sist jul, fikk satt inn egg på lille julaften, for aller første gang! Svigerinne og svigermor var informert, og det gikk greit - for jeg var meget hormonell. hehe Ønsker deg lykke til uansett! klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6095889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 27. august 2006 #7 Del Skrevet 27. august 2006 ååå kjære snøfilla. dette er ikke så greit. vi holdt jo på med inseminasjon sist høst. jeg fikk innsetting 17des. gikk glipp av et brylupp pga av det (kom oss ikke av gårde pga av time hos legen). Jeg sa til manne min at jeg var villig å vente droppe den runde pga av alt styret rundt men han syntes ikke det var en god ide. hele jula gikk med til til dette og mensen kom på nyttårsaften. jeg holdt maska til sent på natten men mannen min skjønte hva som hadde skjedd. Jeg angrer ikke på det forsøket selv om det ikke ble noe graviditet ut av det. ventetiden gikk fort fordi julen er en hektisk men koselig tid, for meg var det lettere å være glad fordi det var så mye hyggelig omkring meg. det er ikke så mye alkahol i omløp hos oss så den biten var ikke så vanskelig å holde seg unna. men hvis dere får forsøket litt tidl. er det jo supert, ellers så får du presse på å få det uke 1 hvis du vil unngå jula. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6096079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
finetine Skrevet 28. august 2006 #8 Del Skrevet 28. august 2006 Kjære Snøfilla:). Gjør det som føles best for dere. Håper virkelig at dere for til et forsøk i uke 46! Men ellers går det kanskje å booke uke 50 og så heller "avbestille" hvis dere kjenner at dette blir for tøft. Da har dere ihvertfall ikke brent alle broer. Kanskje det går an å ta en liten hvit en og si at du går på en pennicillin kur der du ikke kan blande alkohol og medicin? Da har du jo også en unnskyldning for å ta en time out for deg selv hvis du kjenner at humøret daler. Men som sagt må du nok finne ut hva som er best for deg. Lykke til uansett:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6096805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ventos Skrevet 28. august 2006 #9 Del Skrevet 28. august 2006 Hei snøfilla!! Ville bare innom og ønske deg lykke til..Ser jo at det ikke gikk i boks for det 1. icsi forsøket deres. :-( Håper du har kommet deg litt igjen.. Husker jeg var igang med nesespray i jula sist..tenkte også at det kanskje var litt feil tidspunkt å starte forsøk..(mht. bivirkninger, humørsv. ol.) Men...er glad for at jeg gjennomførte. Rug i vei i jula du, og forklar de nærmeste hvis det blir nødvendig. Skal se at det blir ett lite juleeventyr:-))))) Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6097302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly belly Skrevet 28. august 2006 #10 Del Skrevet 28. august 2006 Oi, utrolig spennende da! :-) Jeg synes det høres koselig ut å ruge i jula og kanskje få den beste julegaven ever - i september! ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6098069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 28. august 2006 #11 Del Skrevet 28. august 2006 ......hm.....ja skjønner at det er en påkjenning med så mye bivirkninger....... Det gjør jo alt litt vanskeligere, det forstår jeg... Håper dere får "presset" dere inn på nytt forsøk i uke 46. Hvis ikke, sier jeg fortsatt: ta forsøket!!....... Ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje du kan få en annen type medisin denne gangen? Jeg brukte Synarela og Puregon og hadde null bivirkninger...... Snakkes ) Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6089027-ruging-i-romjula-trenger-innspill/#findComment-6101020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå