Gå til innhold

Hva slags permisjon har dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke klart å bestemme oss helt... Vi hadde først tenkt å ta den på 10 mnd, med full lønn, så skulle han bare ha de seks ukene. Men vil gjerne at samboeren min skal ha litt mer enn disse ukene, selv han foreslo at jeg skulle ta "alt" denne første gangen, siden vi ikke vet hvordan det blir med amming osv. Det er vel ikke noe i veien for at han kan ta de to mnd ekstra visst vi går for den med 80 lønn, i tillegg til de seks ukene alle fedrene får (pluss de to ukene ifbm fødselen)? Vissst vi gjør det sånn, blir hans lønn disse ukene 80% av hans eller min lønn? Har hørt litt forskjellig her...

Takknemlig for alle svar her : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 80% av din lønn og han får 80% av sin lønn for den perioden dere har valgt. :)

Her har vi valgt 100% (10mndr) og faren ville ikke ha mer enn 6 uker (så redd for å bli savnet på jobben:) ) Får se om han ikke angrer når småen kommer:)

Skrevet

Han angrer nok når den tid kommer skal du se ; )

Er jo mest logisk at han får 80% av sin vanlige inntekt. Var det jeg trodde, mens samboer trodde noe annet. Takk for svar i alle fall.

Skrevet

Så lenge det ikke er noe problem for arbeidsgiverne deres, så er det ikke noe i veien for å endre på ordningen underveis - at dere går for en løsning i søknaden, og så endrer på det senere hvis dere finner ut at det er bedre. Sist jeg fikk barn hadde jeg i utgangspunktet 12 mnd, måtte ta alt fordi samboeren min ikke hadde jobb da (var student). Da jeg hadde vært hjemme i 8 mnd holdt jeg på å gå på veggene, var lei av å bare være hjemme og ikke ha noen voksenkontakt... Jeg begynte å jobbe igjen 50% da, mens pappaen var hjemme. Jeg skal love deg at det var en befrielse - og pappaen elsket å være hjemme. Denne gang skal jeg være hjemme de første 7 mnd, og pappaen tar resten. Synes dere skulle gå for 80% løsningen jeg, og at han får de siste månedene. Det er en uvurderlig erfaring for pappaen å være hjemme en stund - og ha ansvaret for babyen alene. Og hvis det skulle bli for tungt for deg, så kan dere altså ombestemme dere underveis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...