Gå til innhold

Ang røyking

Haldis84 har fått Christopher

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir rimlig forbanna når folk sier at man er dårlige foreldre vis man røyker under svangerskap. Jeg er på ingen måte en dårlig mor. Synest det blir jævlig trangsynt å dømme folk som "dårlige foreldre" vis dem røyker under svangerskap. Dårlige foreldre er noe helt annet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir rimelig forbanna når folk røyker under svangerskap.

Skrevet

skriver under her også jeg

Skrevet

selv om vi røyker under svangerskap så bør man vel ikke være stygge i kjeften??

Skrevet

D må være slitsomt å bry seg så om andre sine problemer... Fei for din egen dør så kansje hverdagen blir litt enklere for deg. kansje psykolog er et yrke for deg? nei forresten, dem skal jo ikke egasjere seg følelsemessig om andres problemer.

Skrevet

Jeg gir penger til røde kors og frelsesarmeen eller andre humanitære organisasjoner (altså - bryr meg om andres problemer) og jeg bryr meg om ufødte barn og andre som lider unødig.

Hvis ikke folk hadde brydd seg om andre problemer hadde vel alle tenkt at Saddam var en kjernekar. Litt satt på spissen, men fint til å illustrere poenget jeg vil frem til...

Når du kommer med utsagn som hovedinnlegget må du også tåle å få svar på dem. Uten å komme med ukonstruktivt svada i retur.

Skrevet

Men hvorfor ta opp et tema her som man vet mange misliker? Er det for å få reaksjoner og kunne kjefte tilbake for å forsvare seg selv og sine handlinger?

Jeg røyket mye i 15 år før jeg ble gravid, og jeg sluttet i uke 7. Dette med tanke på at alt jeg dytter i meg kommer videre til barnet. Det har ikke vært noe problem for hverken meg eller min samboer å slutte å røyke etter at jeg ble gravid.

Skrevet

Ej sjøl klarte å slutte og røyke,men vil ikkje sei at dei som ikkje klare d bli dårli foreldre nei.D syns ej e å gå langt over streken jah!!

Skal heller ikkje oppmuntre røykerane,men ej veit kor vanskeli d e å slutte.Så ej ska ikkje dømme noken som fortsatt røyke.Sjøl så slutta ej den 19.April og e 3 daga over termin og fortsatt røyk fri.Men steik ka vanskli d va!!

Skrevet

Kjenner jeg blir rimelig forbanna på de som røyker når de er gravide!

(KA) PING =)

Skrevet

Hmmm... man da vil d jo si at viss en mor eller far røyker ETTER fødsel også er dårlige foreldre da? man vet jo at røyking fører til kreft og mange dødlige sykdommer. Da må man jo være jævlig dårlige foreldre som setter seg i en sånn situasjon at ungene kan bli foreldreløse??

Skrevet

Hvorfor bare kopierer du inn de samme innleggene som på skravlesiden? Kan du ikke heller svare på de innleggene som er her?

Skrevet

For d er samme debatten :) jeg har startet begge to, vil få ut min mening og synspunkt her oxo. Litt irriterende for deg kansje?? Da beklager jeg meget..

Skrevet

Kan ikke du være så vennlig å lese det siste innlegget på linken under. takk!!

Skrevet

Samme debatten i utgangspunktet ja... men forskjellige synspunkter fra andre kanskje :)

Skrevet

"noen som fortsatt røyker"-linken! Våkn opp snuppa!

Skrevet

Da er det vel rimelig å kunne si at det er j....trangsynt å IKKE ville innse at man påfører sitt ufødte barn UNØDVENDIG stress ved å røyke i svangerskapet også da?

Himmel....Jeg forstår ikke hvorfor du har så stort behov for å rettferdiggjøre at du røyker i svangerskapet?

Det er et uomtvistelig faktum at man bør la røyken ligge når man bærer et lite barn i magen.

Og det er , etter min mening, dårlig gjordt mot det ufødte barnet å fortsette å røyke når man VET hva røyken gjør med det.

Og det er vel ikke så rart at folk sier ifra?

Jeg mener...dersom du hadde sett noen ta tak i barnet sitt og riste det,ville du virkelig ikke sagt ifra???

(Ref; din holding om at alle skal feie for sin egen dør)

Skrevet

syns det er ganske teit å ta opp dette temaet om du ikke er en liten kranglefant og elsker å krangle...

du vet olk har veldig forskjellige meninger om dette med røyking.

jeg røyket i 8 år og sluttet på dagen jeg fant ut om graviditeten. syns ikke det var noe problem i det hele tatt, enda jeg har prøvd 100 ganger før.

blir så sinnsykt provosert og irritert når jeg hører dere si dere ikke "klarer" å slutte...er ikke baby motivasjon nok??

Skrevet

At dere gidder. Herre gud , forlk er for faen voksne, og må få lovt til å ta sine egne avgjørelser. Hvis de vil røyke under svangerskapet så kan de vel få lov til det, uten at de blir hetset for det hele tiden. De har sikkert dårlig samvittighet nok som det er.

Jeg har selv vært røyker, helt fram til dette svangerskapet. Først da klarte jeg å slutte, og det var kun fordi at jeg var så kvalm. Jeg har røykt under alle de andre svangerskapene, selfølgelig i mindre grad enn ellers, og alle barna har vært friske og raske, og ikke er jeg en dårlig mor heller. At barna har vært friske, rettferdigjør ikke det at jeg har røykt under svangerskapene, for jeg er fullstendig klar over konsekvensene.

Vi er voksne folk, som regel opplyste, oppegående og innteligente mennesker, som må få lovt til å gjøre som en vil.

Satt litt på spissen: Tenk dere en gravid dame som stapper i seg drittmat i hele svangerskapet, legger på seg 20-30 kg. Jeg går da vel ikke bort og kommenterer til henne hvor feit hun har blitt....at det kan være skadelig for henne og babyen, nei, jeg holder klokelig kjeft!!! Folk får feie for sin egen dør!!!!!

Skrevet

Om man røyker under svangerskapet og dette ikke gjør at man er en dårlig mor lurer jeg fælt på hva man da er....Trodde det å risikere at sitt eget barn blir sykt eller får livsvarige skader kvalifiserte til å kunne kalle en person en dårlig mor..

Så hva er en dårlig mor ? Og siden røykerne er så utrolig hårsåre når de får høre kritikken (som er SVÆRT velbegrunnet) vet de så altfor godt hva de bedriver...

Men for all del, den røyken MÅ de jo bare ha....stakkars.

Skrevet

"Hmmm... man da vil d jo si at viss en mor eller far røyker ETTER fødsel også er dårlige foreldre da? man vet jo at røyking fører til kreft og mange dødlige sykdommer. Da må man jo være jævlig dårlige foreldre som setter seg i en sånn situasjon at ungene kan bli foreldreløse??

Haldis84 venter Christoffer :) ""

Skjønner du prøver å rettferdiggjøre noe her, men det funker dessverre utrolig dårlig :-(

Skrevet

Unødvendig å diskutere den forbanna røyken hele tiden. Er det ikke en egen røykedebatt her inne da???

Dessuten er det jo ganske idiotisk å røyke når man vet at man skal/ har tenkt å bli gravid også. Mange skryter av at de sluttet på dagen da de fant ut at de var gravide. HALLO!!!!! Det sier seg selv at man bør slutte FØR man blir gravid. ALLE vet at man kan bli gravid uten bruk av prevensjon...

Ville bare påpeke at det er et faktum.

Er ingen helgen selv. Har både røyka og ikke røyka i mine svangerskap.

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

jepp veldig enig i at folk er voksne og får ståf or sine egne valg- MEN hvorfor stå i glass hus og kaste stein folkens?? syns faktisk det er det HI her gjør!!

Skrevet

Dårlige foreldre er man ikke, men å røyke under svangerskapet er og vil aldri være bra for fosteret, og ikke for mor heller. Jeg har selv sluttet å røyke så jeg vet hva det vil si å være avhengig, og jeg vet også hvor enkelt det var å slutte å røyke til syvende og sist...

Kutt ned så mye som du overhodet klarer, les boken til Allan Carr og gjør alt du kan! Du kommer til å være så glad for det når du endelig klarer å slutte!! Lykke til!

Skrevet

jeg har aldri forsvart røyking under svangerskap. Eneste jeg sier er at folk kan ikke komme å kalle folk dårlige foreldre pga røyking under svangerskap. hehe, mange som tar ting ut av sammenheng gitt. D burde jeg igrunn allerede vist etter lang tid her inne på bim.. ja ja

Skrevet

Hvem er d som ikke innser d?? Hm... ikke meg iallefall. Jeg har aldri forsvart røyking underr svangerskap. D jeg forsvarer, er at jeg på ingen måte er en DÅRLIG mor siden jeg røyker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...