Gå til innhold

Jan78 + en liten en:)


Fjerdemann på vei

Anbefalte innlegg

Heisan!

Åssen er formen nå? Har tenkt veldig mye på deg..

Nå begynner det jo å nærme seg onsdag, så jeg krysser fingrene alt jeg kan for at du får se et bankende hjerte da, og at alt er bare bra.

Jeg har egentlig fremdeles en god følelse, så jeg tror og håper alt er bra. Og det er jo veldig positivt at du fremdeles er uggen! (Har prøvd å følge litt med i de andre trådene, men har ikke vært her inne så mye de siste dagene...)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre fra deg! Har skrevet endel her i de siste dagene, tusen spørsmål som raser rudt i topplokket. Hadde ganske mye mensmurringer i venstre lyskeregion og rygg i går, samt denne kvalmen, så håper det er positivt. Noe kvalm i dag også, men magen er bedre. De ømme puppene er borte da, og det bekymrer meg jo..sukk..(men tror de har vokst litt de siste dagene)

 

Gruer meg til onsdag faktisk. Livredd for hva jeg kommer til å se/høre. Men det som skremmer meg mest, er at tenk om han sier at her er det ikke liv, men så er det for tidlig å se noe! Har hørt om en del nå som ikke har sett hjerteaktivitet før uke 9+.og det skremmer meg. Blir jo ikke klok på meg selv heller.

 

Er denne fasongen på plommesekken som bekymrer meg mest. at han ikke likt den. Hadde det bare vært at han ikke så hjertet, kunne jo det bare ha vært altfor tidlig om du skjønner.. ikke lett dette her.

 

Men hvordan går det med deg da? Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, skjønner at det svirrer godt i hodet ditt. Jeg synes det er helt forferdelig at han kunne si de than sa uten å forklare noe mer. Når man ligger der og får en sånn beskjed, er det jo ikke lett å summe seg og spør flere spørsmål for å forstå mer, det tar jo litt tid før det "synker inn". DEt gjorde det i alle fall for meg forrige gang, når det var snakk om at jeg kanskje måtte ta keisersnitt.

 

Og det er jo fryktelig rart at legen ikke vil ta hcg-prøve på deg. Det er jo ikke for sent å gjøre det, for det skal da stige jevnt helt til 12. uke, så det er jo bare rart. Og forferdelig dårlig gjort av legen også. Men det er jo ikke sikkert det ville gitt noe svar, for hvis den ovale fostersekken kunne bety at det var noe galt med fosteret, trenger jo ikke det bety at det ville blitt en ma/sa, så sånn sett kunne jo kanskje hcg-en fortsatt å øke uansett. Det kan jo være noe sånt legen tenkte..?

 

Men jeg synes i alle fall synd på deg, det er jo ikke greit i det hele tatt å få en sånn beskjed slengt i fleisen, og så ikke få noen svar før en uke etterpå... Men det var jo noen andre som hadde hatt oval sekk, og som alt hadde vært bra med! Og det er jo de færreste som er til ultralyd så tidlig at plommesekken fremdeles er synlig, så for alt de vet, kan det jo være det er veldig vanlig med oval plommesekk, bare at mange av de ikke blir oppdaget?

Eller at du er kommet dit i graviditeten der plommesekken begynner å skrumpe inn (Husker ikke når det er), og at den skrumper inn slik at den blir seende oval ut? Det som er litt rart er jo at plommesekken var helt fin forrige UL, hadde det vært noe galt, burde den vel vært oval da også?

 

Men at brystene ikke er ømme lenger, kan jo komme av at de har vokst seg ferdig for denne gangen. Hos meg forrige gang var jeg litt øm i brystene fram til de hadde blitt det hakket større, så merket jeg ingenting igjen før melka kom rett etter fødselen. De vokser jo litt i rykk og napp.

 

Her er formen fin fremdeles. Jeg er litt trøtt i dag, men det er fordi jeg er litt småsyk. Adrian våknet med feber i dag, og var veldig forkjølt, så er kanskje litt av det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være det hun tenkte på da hun sa det med hcg. Men dersom gyn sier at det ikke er liv, så kommer jeg til å forlange det! For nå har jeg hørt at det er mange som ikke ser hjertet så tidlig som uke 6-7, så ikke filler'n om jeg lar noen røre meg før det er sjekket at alt håp er ute.

 

Kan jo ikke annet enn å klore meg til håpet om at det ser bar ut onsdag. Skal kl 8, men må rett på skolen, så får ikke vært her inne før på ettermiddagen..husker ikke når den skrumper inn, men tror det er når morkaka tar over, og det er jo ikke enda.. er jo et håp når andre har hatt det og det har vært bra.

 

mener brystene har vokst et liiite hakk disse dagene her, men nå har jeg gransket alt så nøye at jeg er jammen ikke sikker! Blir tullete her jeg sitter;)

 

Bra formen din fremdeles er fin, du er heldig som slipper unna alle plagene:)Men stakkars Adrin da.. ikke greit å være syk og liten.. håper han blir fort frisk. Selv sitter jeg med potte tett nese, men øynet et lite håp da jeg leste her inne på tema, at det var en vanlig svangerskapsplage:) Grabber til meg alt som kan være positivt.

 

Kanskje greit at det er skole i morgen? hehe... paranoid jeg?! Neida;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om han sier det, så må du stå på ditt, det er jo ikke så lenge siden det var en sånn sak i sverige, der de begynte på utskrapning, men så viste deg seg at fosteret levde likevel.

 

Hos meg merker jeg det bare med at brystene blir "tyngre" på en måte, de blir nok ikke egentlig større. Merker i alle fall ikke noe til det i forhold til bh-ene, men merker det med tyngden.

 

Adrian er bedre nå, er fremdeles veldig rennen i nesa (Men er jo bedre det enn når han er tett, for da sover han så dårlig) men han har mindre feber. SÅ satser på at det er vekke til i morgen. Han pleier vanligvis bli fort frisk igjen, så selv hvor syk han er, er det sjelden det varer mer enn et par dager. Og når de er så små, blir de jo ikke så "syke" selv om de er syke. Men merket at han var mer trøtt en vanlig, måtte legge han før tida i dag, han var så trøtt at han bare grein og grein den siste halvtimen.

 

Har du ikke internetttilgang på skolen? Slik at du bare kunne gitt en kort oppdatering med åssen det gikk på UL? Men er kanskje bedre å vente til du kommer hjem... Det er på onsdags kvelden mannen din kommer hjem, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo vi har det der, men er ofte opptatt har jeg sett, og dersom det er dårlig nyheter, er det sikkert enklere å ta det hjemme. Mine er også "tunge" om dagen, de kjennes hardere, eller fastere ut liksom. Har kommet den siste tiden, så egentlig tror jeg det er noe som skjer inni her av en eller annen sort. Så i meg skal jeg ikke! I og med at jeg er så sta på dette, så kanskje underbevistheten min prøver å si meeg noe?

 

Uff, så skummelt med det i Sverige! Hvordan endte det da? Døde fosteret? Herregud, får grøsninger jeg...

 

Ja håper i alle fall han kommer da! Prøvde å si til han i går at han kunne si på jobben at han måtte hjem til meg, at det var livsviktig, men tror nok ikke det går. Skulle så gjerne hatt han med meg på onsdag.. gruer meg skikkelig, samtidig som at jeg ikke "føler" noe.. hmm..tror jeg er sliten i tankegangen bare.

 

godt å høre at Adrian er bedre.. selv om de ikke blir så veldig syke, er det ikke noe særlig når barna blir syke..føler seg liksom så hjelpesløs! (passet nok av syke småbarn opp gjennom årene:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret overlevde faktisk, for de fikk stoppet utskrapningen raskt nok, men de vet ikke enda, før ungen blir født, om den har tatt skade av det. (I forhold til infeksjoner og slikt) Men det er jo helt forferdelig at sånt kan skje... Men derfor må man jo være skikkelig obs selv også, det er jo ei her inne også, som skulle inn til utskrapning, men der tok de en UL rett før for sikkerehtsskyld, og der var et bankende hjerte...

 

Hva er det mannen din jobber med? Han burde jo kunne få reise hjem på natten på tirsdag, slik at han rakk å bli med på UL på onsdagen. Det ville jo hatt mye å si for deg, og jeg tror han ville hatt stort utbytte av det selv også, uansett utfall. Han har jo faktisk krav på fri for slike ting, men skjønner jo om han ikke vil si at det er pga UL, men han kan si det er for å følge deg på sykehuset eller no.

 

Jeg tror det er et veldig godt tegn at du er sta på det, når jeg var på legevakta når jeg gikk gravid med Adrian, (Hadde hatt en kraftig styrtblødning) sa legen at dersom det var en SA, pleide man miste alle symptomer med en gang, og også følelsen av å være gravid. Så jeg tror nok kroppen kan fortelle oss veldig mye.

 

Men skjønner godt at du gruer deg, ja. Og skjønner den følelses-tomheten. Det er nok ganske vanlig å reagere litt slik, og det er nok litt godt også, slik at kroppen får litt "hvile" fra alle følelsene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur til mamma jeg:) Trengte litt "mammaprat", hun er ganske god å ha når det gjelder ting som dette. Så nå har vi drukket te, og snakket om hva vi gjør dersom gyn kommer med dårlige nyheter. Sier han at det ikke er liv der, så forlanger vi hcg prøver ogg ny ul time senere. Sier han at et er liv, men at plommesekken viser et tydelig skadet foster eller noe sånt, ringer vi en jordmor og snakker med henne i første omgang. Tror det er den beste måten å gjøre det på. Vet uansett at tårene vil fosse uavhengig av svaret jeg får..

 

Han jobber som ingeniør innen elektro/automasjon. Han skulle prøve å ordne det, men han jobber i en skikkelig møkkabedrift når det kommer til de ansattes rettigheter og forståelse, så tør ikke håpe. Ja, tror så absolutt han hadde hatt utbytte av det, ikke minst om det går galt, da kan han lettere sette seg inn i min situasjon, dersom han også har sett det med egne øyne.

 

Jeg må bare rose deg nok en gang for din forståelse og omsorg for meg, blir skikkelig rørt:) Du er en utrolig flott støtte og god venn for meg her inne. Synd vi bor på hvert vårt sted!

 

Nå må jeg få i meg litt kveldsmat før jeg hopper til køys. Ny laaang uke starter i morgen.

 

Sov godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miiini oppdatering fra meg. I dag har jeg hatt noen skikkelige kvalmebølger, hvor jeg nesten trodde det skulle ende med spying et par ganger. Hatt mensmurringer nå og da i dag også, så at det skjer noe med kroppen er det vel liten tvil om.. Håper bare at dette er positivt, tenker så ufattelig mye på denne hersens plommesekkfasongen.. men bortsett fra det, så går det faktisk greit, føles litt godt å være "dårlig";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke ofte man ønsker kvalmen velkommen, annet enn når man er gravid;)

 

Ja, skjønner godt du tenker mye på plommesekkfasongen. Men jeg kan ikke helt skjønne at han ikke kunne gi mer informasjon. Men nå er det heldigvis ikke så lenge til du skal inn igjen, da vil du jo i alle fall få noen svar. Så får vi krysse fingrene alt vi kan for at det er de rette...

 

Her går alt bra, vi måtte med bilen på verksted i dag:( 2004-mod, og plutsleig begynte den å rykke veldig og kom stygge metall-lyder fra motoren... Det var mannen som kjørte da, men liker ikke det. Håper ikke det betyr at vi har fått en typisk problem-bil, for det har vært litt andre ting med den også. Men vi avventer litt og ser når de finner ut hva som er galt, er det noe som typisk kan ha gitt slitasje til andre motordeler, er det nesten fristende å bytte den inn i en annen, for da risikerer vi jo at de andre tingene går galt etter at garantien går ut, og så sitter vi der med en kjemperegning...

 

Og håper bare de får fikset det før torsdag, for vi skal avsted å hise på vår nye nevø da, og det blir jo vanskelig uten bil...

 

Men får se, forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig, bare en datafeil eller noe, men de metall-lydene er jo ikke positivt da...

 

Mannen min jobber forresten også med automatisering, men det er mer mekanisk da...

 

Vi snakkes!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...