Gå til innhold

Kraftige magesmerter (krampe)


Cnath

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid for første gang; hadde siste t 22.juli og er altså ca i slutten av 6. uke. Har hatt en del "mensmurring" nesten helt fra unnfangelsen, og de siste dagene også en del stikksmerter på bestemte punkt på siden eller i midten av magen. Dett er visst helt normalt:)

I går kveld fikk jeg plutselig kraftige stikksmerter over et stort område (mange steder) nederst i magen, en slags kramper. Det varte maks et par minutter, men det var utrolig vondt (satt tvikroket) og det føltes ganske dramatisk; jeg var redd noe gikk galt. Det gav seg litt etter litt og forsvant til slutt helt. Etterpå har jeg vært helt fin.

Er det noen som har opplevd noe lignende? Snakket med en venninne som er firebarnsmor og hun sa det kunne være egget som fester seg. Noen som kan berolige meg? Takker for alle svar!

Vennlig hilsen

Cnath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Egget skal ha festet seg for lenge siden. Jeg vil tippe det er livmoren din som hadde en sammentrekning. Livmoren utvider seg som kjent på dette tidspunktet.

 

Får du kraftige smerter og blør i tillegg, må du ta kontakt med legen p.g.a mulig fare foe sa.

 

Men det er nok det første, ta det med ro, alt kommer sikkert til å gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var så vondt at du satt tvekroket, ville jeg snakket med legen og fått en UL, for å være sikker på at det ikke var et svangerskap utenfor livmoren.

Mest sannsynlig er det jo ikke det, men hvis det er det, er det viktig å oppdage det tidlig. Det er jo bedre å være til UL en gang for mye enn en gang for lite. Men om det kun var en gang, og du ikke har hatt noe vondt etterpå, er det svært lite sannsynlig at det er det, men jeg ville nok prøvd å få det sjekket for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og hatt kraftige magesmerter som varte i ca 2-5 min. Eg våkna fleire gonger om natta av det, og har og hatt det om dagen. hadde mest slike smerter i ca veke 5. Sidan smertene var så sterke, vart eg uroleg for at det kunne være svangerskap utanfor livmora, eg fekk time hjå lege og til ul, men alt viste seg å være okei:) var greit å få sjekke uansett, syns eg. men det går i alle fall an å ha veldige smerter, uten at det er noko gale med svangerskapet. eg fekk og beskjed om at det var livmora som utvida seg... Kanskje dette var til hjelp...

Lykke til meg ditt svangerskap, håper alt er i sjønneste orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kris: har nok talt litt feil, ja, 5+1 lyder riktigere...

Alle: Takk skal dere ha! Tar en telefon til legen for sikkerhets skyld - men det hjalp allerede litt å lese svarene deres. Heldigvis ingen blødninger.

Det er utrolig mye å sette seg inn i og finne ut av! En helt ny verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd dette, jeg også, og jeg er i min 10.uke. Jeg får disse "krampene" spesielt om natten når jeg sover eller med engang jeg våkner. Jeg har funnet ut at jeg får disse smertene får jeg spesielt når jeg strekker meg! Vet ikke helt,hvorfor det egentlig er slik?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er søndag kveld, ringte jeg legevakta. De sa at så lenge det kun hadde skjedd en gang, og jeg ikke blødde, var det trolig ikke noe å bekymre seg for. Jeg skulle bare nevne det for legen når jeg har time om halvannen uke, men ta kontakt med en gang hvis det skjedde igjen eller kom blødning.

Så vet evt. andre også det!

(Tåteflaske: Jeg fikk krampen da jeg bøyde meg frem og tok et bit av et knekkebrød... Skal huske å spørre legen hva det kan være!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen blødninger, så jeg håper at alt er i orden, men jeg har opplevd krampene flere ganger denne uken...Jeg skal til legen om to og en halv uke, synes du jeg burde ta kontakt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig å si, men jeg hadde så innmari vondt at jeg syntes det var godt å få nevnt det for helsepersonell (selv om det var et døgn etterpå), som heldigvis kunne berolige meg inntil videre.

En telefonsamtale koster jo lite tid og anstrengelse - og så vil de sannsynligvis si at alt er i orden, og hvis det ikke skulle være det, er det jo godt å få hjelp så fort som mulig (som det ble sagt til meg litt høyere opp i tråden her).

Det er jo viktig å ikke gå og bekymre seg; det har barnet heller ikke godt av! Så jeg vet ikke hva du _bør_ gjøre, kanskje er dette helt normalt, men hvis det stresser og bekymrer deg, så ring og spør.

Lykke til! Håper virkelig alt går fint, det gjør det sikkert! (Og jeg vil gjerne høre hvordan det går:) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...