Gå til innhold

Noen spørsmål om bleier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som den uvitende førstegangsfødende jeg er, spør jeg like gjerne rett ut:

-Hvor mye koster en bleiepakke?

-Hvor mange bleier er det i en pakke?

-Hvilket merke anbefales?

-Og, trenger jeg mange pakker av newborn-bleiene til Gullebaby, eller vil h*n vokse fort ut av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjøper bleier på rema 1000, kan du få en eske med pampers babydry til ca 100 kr tror jeg. er 102 bleier i de eskene. Vi har alltid måtte brukt pampers active fit, fordi de sitter bedre. (Er mye bedre passform, og holder tørt uansett hvor mye som er i den) De kjøper vi også kasser av på rema, til 80 kr for ca 60-70 stk, avhengig av hvilken str. (Vi bruker str 4 og 5 nå, da)

Vi brukte kun den helst minste str de første par ukene, vi brukte bare en pakke. Men neste str brukte vi ganske lenge.

(Men vår pode veide 4200 til fødsel, så han var jo ganske stor)

For vår del er det kun pampers som funker, libero lekker som ei sil på gutten vår. Har også prøvd lidl sine uten hell, men ei venninne av meg sverger til de.

Dere må nesten bare prøve dere fram angående hvilken bleie som passer best for deres Gullebaby. Libero får man jo ofte kjøpt med bleieavtale, slik at man får hver 4. pakke gratis.

Vanlig pris på en pakke med ca 30-35 bleier, pleier ligge på noen og 60 kr her i området.

Skrevet

Du må nesten bare prøve deg fram.. Jeg sverger til Libero, syns ikke Pampers var noe særlig. Den lakk på min lille jente.. Kjøper mine bleier på Kiwi, de har bleieavtale så da får man en bleiepakke gratis pr "klippekort". Veldig grei avtale.

Jeg fikk en liten jente, 2670gram så jeg brukte endel pakker til henne av den minste str før vi gikk videre på neste...

Skrevet

Vi bruker pampers, har gjort det hele tiden. Hun er 3 år nå, og har sluttet med bleier. Libero var ikke noe særlig, de ble fort tisset ut, var like våt på utsiden som på innsiden. Hun brukte de minste til og begynne med, hun var bare 3290g... Økte etterhvert som hun vokste. Jeg ville etterhvert ha litt større bleier på henne (de up and go), så de ikke strammet så veldig rundt låra og rompa. Har vært veldig fornøyd med bleievalget vårt til lille jenta vår. Venter nr.2 i slutten av november:)

Skrevet

jeg hr også best erfaring fra pampers, til begge måtte vi bruke den minste men alikevel var di litt store.

Skrevet

Brukt mest Libero tel mi frøken tel å begynn med... brukt de minste ei go stund.. før frøkna va ikke så stor når ho kom tel 2750... Vil kjøpt to pakka tel å bynn med... etterkvært som frøkna bei større har det varriert litt mellom Libero og Pampers... varier ka som e bæst ut fra størrelsen hennes... akkurat nu e vi i en sånn mellomperiode, nån e før stor og nån e førsmå... ho e to... så bruka vanlige Libero bleia om natta og up&go på dagen...

Du får prøv dæ frem...

Prisn varier litt trur æ betal rundt 50 lappen før Libero bleian... på coop får du 10 kr i medlemsrabatt på bleian...

Men når vi brukt Pampers va Rema sine eksa desidert billigst..

Skrevet

Hei, vennen :)

Vi begynte med Libero sine newborn-bleier, siden det var de vi fikk på sykehuset. Måtte raskt opp i en størrelse større, siden tuppa var 3600 da vi forlot barsel. Etter tre uker med bleieutslett og sårhet, fikk vi råd fra helsestasjonen om å prøve å skifte til Pampers. Siden har vi måttet bruke sinksalve fire-fem ganger på 2 1/2 år :) Gudene vet hvorfor - men noen barn tåler tydeligvis den ene bleietypen bedre enn den andre...

Pampers active fit for oss altså. Gode bleier, gir mye luft til huden. Prisene varierer veldig fra butikk til butikk. Noen har sånn hver fjerde pakke gratis-opplegg, andre har lave priser på hver pakke. Sjekk litt rundt :)

Et tips er forresten å ikke vaske med vann/servietter hver gang du skifter bleie. Vann tørker ut huden, mens urinsyre faktisk er ingrediens i en del hudpleieprodukter. Selvsagt skal ikke knøttet gå rundt med fuktig stump, men hvis det bare er tiss i bleien kan dere godt bare pludre med knøttet på stellebordet til stumpen har lufttørket før dere har på ny bleie igjen :)

ps: gleder meg til november!!! hihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...