♥Prinzessin♥ Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 ...og dere andre som svarte: Røyking i svangerskapet er et veldig ømtålig tema, både for de som røyker og de som ikke røyker. Jeg tror faktisk at alle har en mening om det! Når man stiller spørsmål og ber om svar fra bimmerne, må man tåle svarene man får. Dere kan jo ikke forvente at alle skal svare det dere ønsker å høre? Barn forventer rosenrøde svar, men ikke vi voksne. Det er greit at man burde støtte hverandre slik at det er lettere å slutte. Men hva med de mødrene som sier "Jeg kommer ikke til å slutte å røyke"? Skal disse mødrene støttes også? Skal man si: "Kjempefint at du ikke vil slutte"? Hvis jeg skulle si det, ville jeg ikke føle meg grei og hjelpsom, jeg ville følt meg slem som backet opp røykingen...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Mødre som røyker i svangerskapet er PATETISKE. Vi snakker om mennesker som har et enormt ego. Tenk at man kan bli dårlige foreldre allerede før barnet blir født. Røyking i svangerskap er farlig for barnet, de som trenger enda mer beviser på dette lever vel i et glansbilde av en verden og nekter ta inn over seg realiteten...og de har ikke tenkt til å våkne. Når man velger å følge sitt eget ego og behov på bekostning av å spille roulette med sitt ufødte barn er man stakkarslig. Og til dere som røyker: Bærer dere tung nær tremin også ? Eller tar en tur med fly til syden etter uke 36 ? Eller kanksje drivere dere fysisk aktivitet som er direkte farlig for barnet i magen ? Mest trolig er dere nøye på alt dette...men røyken MÅ dere jo bare ha....hørt om dobbeltmoral ?? Og dere kan i alle fall kaste gravidebeltet dere har i bilen...røyken er mange ganger farligere enn sjansen for en bilulykke.... Syntes synd på dere røykeres ufødte og håper de ikke blir skadelidende for deres egoistiske idioti!
Stratos med 3 barn Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Ja nå var det min skyld at de ble sure da ) Fordi jeg svaret: "Nei det gjør jeg såvisst ikke" på spørsmålet om noen fremdeles røyket inne på 3. trimester. Det artigste syntes jeg egentlig var at ingen, ikke en eneste en, har det falt inn at jeg kanskje sluttet i forrige timester, måned eller uke.... ) Tenk om jeg bare var stolt av meg selv og trengte litt applaus fordi jeg hadde vært flink a....? Kanskje jeg ville dele mine erfaringer eller noe? Men nei, det er ikke det de vil ha tydeligvis! Så da synes jeg det ihvertfall er bevist at de som røyker jaggu er mer hormonelle enn de fleste andre av oss! Men til hvilken hjelp??? Lurer på hvorfor dere røykere bare opptatt av dere selv på en måte? Hvorfor er dere ikke på noen måte åpne for innspill fra andre, det kan jo hende det sitter folk her med en masse erfaring som dere kan dra nytte av.....? Men nei, dere vet nok best selv og hugger hodet av folk så snart de ikke svarer at jo, ja her røykes det som en skorstein..... Denne røykedebatten tar nok ikke slutt før salget stoppes..., desverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå