Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg har blitt bedt om av legen å ta tempen hver dag da jeg er henvist til fertilitetsklinikken. Da må jeg ha tempen for 2 mnd. Men jeg greier bare ikke, samme F, å ta tempen fra rumpa, så jeg har tatt det fra munnen i en uke nå. Men det er så store svingninger på tempen at jeg tror ikke tallene blir gyldige. Hva tror dere, er disse tallene brukbare? 36,7 36,8 36,5 36,4 36,2 36,7 36,7
Sussa85 - snart 2? Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Hvorfor temper du ikke bare i skjeden? det skal funke mye bedre enn munnen ihvertfall! klem
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 27. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2006 Seriøst? Blir det mer korrekt temperatur i kjeden? Noen som har prøvd dette med suksess?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Det anbefales heller å måle basaltemp i kjeden enn i munnen:) ¨ Hvis du får veldig varierende temperaturer av å måle i munnen, så bør du bytte til å måle i skjeden eller rompa. Vær konsekvent og bruk samme målested gjennom hele syklusen. Evt. bytte må skje i oppstarten av ny syklus. Måling i øret eller under armen blir for unøyaktig. Dette er hentet fra http://www.pernille.info/basaltemp.htm klem
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 27. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2006 Takk skal du ha!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Kan tempe i munnen så lenge det er godt under tunga og på samme sted... husk du ikke kan skifte sted midt i syklusen har du ikke to desimaler??
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Hei! Jeg fikk også beskjed om dette av fertilitetsklinikken på St. Olavs. Overså det jeg og målte i munnen. Det skulle jeg ALDRI ha gjort! Tallene var så unøyaktige og forskjellige at gyn så med en gang at jeg har målt på feil sted. Så 2 mnd med temping gikk rett i søpla på sykehuset gitt. Anbefaler deg derfor bare å ta den i rumpa fra i morgen av altså. Skjønner at det ikke er noe gøy, men du vil jo ha barn og da må klinikken få det de ber om for å kunne hjelpe deg:) Den skal vel ikke akkurat kjempelangt pooi ruma vel? Ønsker deg lykke til!
Gjest Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Anbefaler deg å bruke termometer med 2 desimaler. Og det kan se ut som de svinger litt mye ja, det er vel vanlig med ca 0,5 grader forskjell før og etter EL. I og med at tempen din nå svinger mellom 36,2 og 36,8, så vil jeg tro det blir unøyaktig. Måler du på eksakt samme sted i munnen, godt under tunga, til eksakt samme tid hver dag? Sover du mye med munnen åpen? Er jo slike ting som kan gi unøyaktigheter - for min egen del funker det fint å måle i munnen.
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 27. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2006 Jeg sover ikke med munnen åpen. Termometeret mitt har ikke 2 desimaler som dere ser, men jeg har tatt tempen samme sted under tunga. Men det finnes jo sånne øre termometere, funker de til mitt formål? Noen som vet det?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Jeg satt nettopp å skulle foreslå slike som legene bruker til å måle i øret, når jeg så innlegget ditt kom opp De har i alle fall to desimaler, men jeg kan ikke huske å ha sett de for salg på apotek e.l. men jeg har sett de for salg.... Prøv å surfe litt på nettet, mener å huske jeg har sett noe.... Riktignok beregnet for barn som det kan være vrient å måle på, men det fungerer sikkert selv om man ikke er barn lenger Lykke til i alle fall
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Jeg har ikke peiling på temping, men tenkte bare jeg skulle be deg spare pengene på øretermometer, altså ikke kjøp! Vi trodde det skulle funke like bra/vel så bra som rumpetermometer på dattern vår da hun kvidde seg fælt da vi skulle måle da hun var syk. Fikk beskjed fra en sykepleiervenninne at de er langt fra så pålitelige som "vanlige", selv de dyre de har på sykehus (som de bare brukte når ikke noe annet var mulig). Merket det selv på datteren også, fikk veldig rare temp-utslag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå