Gå til innhold

ang trening og svangerskap?


Januar 2010 <3

Anbefalte innlegg

kan man trene når man er gravid? driver med spinning.....en til to ganger i uka....man må jo prøve å holde seg litt i ro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan gjøre det samme du gjorde før du ble gravid, så lenge det ikke er komplikasjoner eller farer for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trene akkurat som du gjorde før, men man skal ikke drive med kontaktsport, eller konkurranseidrett. (Fordi man kan få slag, eller bli grepet av konkurranseånd slik at man presser seg for hardt.)

 

Dersom du kjenner at du blir uvel, skal du roe ned treningen, og du skal ikke kjøre deg for hardt. Men det er helt greit å bli god og svett og sliten, selvfølgelig.

 

Etter 1. tri anbefaler de ikke trening som inkluderer harde hopp og sprett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så bør du ta det litt med ro hvis du får smerter i kroppen når du trener. Jeg har løpt litt, og får da av og til smerter i magen. Legen mente at det beste var å lytte til kroppen (det var vel ingen bombe). Nå er jeg litt lenger på vei og har ikke den samme følelsen lenger når jeg løper. Kan være at ting har normalisert seg litt.. Selv trener jeg fortsatt kampsport, men går ikke sparring lenger. Jeg er 11 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...