Gå til innhold

Dere som har hatt innvendig ul...


Nei! Ikke en til!

Anbefalte innlegg

...vær så snill og fortell meg at dere da blødde etterpå? For nå drypper det rødt ned i do her... Herregud, gikk det galt likevel? Den levde jo for bare to timer siden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du..det kan ikke være at du har veldig sensitive slimhinner da? At det er det som gjør at du blør nå?! jeg har lest at det kan være åraken til at nen har disse blødningene i svangerskapet. Er en del som blør etter f.eks sex ol pga dette. Hvis du er veldig urolig (og det skjønner jeg om du er) så ring til s.huset igjen g spør hvorfor det blør igjen! Nå er det ikke bra å engste seg, du blir helt utslitt stakkars. Jeg hadde fått mannen til å ringe jeg! Tror nok alt er bra med den fremdeles da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror denne gangen at det MÅ da være på grunn av romsteringen hennes der inne, ikke sant? Jeg ser det litt an og håper det gir seg. Herregud, for noen dager dette har vært! Nå må det bare gi seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter jan78+en liten en:), for jeg har også hørt at man kan blø litt ved tørre slimhinner. Jeg blødde ikke etter inv.ultralyd, men gyn pøste på med glidekrem. Har blødd bitte litt etter sex en gang. Ta det helt med ro, og bestill ny time om du ikke klarer å roe deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å blø litt etter at legen har romstert med noe der inne! Var til UL på mandag uten å vite at jeg var gravid, og legen mente at mensen var underveis, for UL-staven var rød etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved innvendig ul så holdes jo apparatet såvidt innenfor åpningen da, men er jo en sånn stråle som går inn og "avbilder" og det merker en jo og er litt ubehagelig så mulig det er det som har gjort det.. Har tatt innvendig ul før, men davar det "hønefoss" fra før..

Ring og spør de der du var, om det er vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, ja det MÅ gi seg nå!! Tror det helt sikkert er en naturlig grunn til at det blør. Har du som sagt skjøre slimhinner, skal det ikke mye til fø det blør igjen, og i og med at hun har rotet litt rundt inni der, faktisk to ganger, er det helt sikkert derfor.

 

Legg deg på sofaen eller i sengen og ta det helt med ro, så skal du se at det sikkert gir seg snart... fortsetter å ha kryssede fingre for oss jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blødde sist gang jeg tok innvendig UL. Blødde jo også når gyn var ferdig igår, men det var nok det samme som tidligere på kvelden.

 

Fikk du vite hva som blødde? Tok hun en undersøkelse før/etter ultralyden? Det var/er mormunnen min som blør, fordi den er skjør.

 

Har vært inne og sett på ekspertsvarene fra Jordmor Siri her, og dette er noe av det hun svarer:

 

* Det er mange som har små blødninger i løpet av svangerskapet, kanskje særlig i første trimester, uten at dette har så mye å si. Noen får det etter samleie, mens andre bare får det helt av seg selv. Dette kan ha sammenheng med at slimhinnene blir skjørere når man er gravid og derfor lettere blør, både med og uten samleie. Det er ingen grunn til å avstå fra samleie for det:-)

Det er også slik at når man har hatt en liten blødning, så vil du få brun utflod i noen dager etterpå, uten at dette er farlig, det er bare gammelt blod.

 

 

* Det kan godt være at du blør fra skjøre slimhinner.

 

*Det står noe om det på temasidene på Barnimagen også: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/bl_dninger_i_svangerskapet

 

*Så lenge du så at hjertet slo på babyen, så skal det være helt ok nå. Det er også vanlig at man etter en slik litt kraftig blødning har avtagende brun utflod i opptil en uke etterpå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fortsatte og blø etter innvendig UL. Dette SKAL gå bra. (Nevnte i et annet innlegg at etter at jeg fikk påvist blodpropp i livmoren, har jeg vært litt inne på siden for kompliserte svangerskap. Ikke mye aktivitet der, men der var det en som hadde så mange og så voldsomme blødninger at hun måtte ha blodoverføring. Ikke særlig kjekt selvfølgelig; men det går altså bra med babyen! Da MÅ det da være håp for alle oss andre med blødninger.) Nå har vi fått påvist at spiren lever, da må vi få lov til å glede oss, selv om det blør. (Og så får vi satse på å få litt ekstra oppfølging)

 

Gratulerer så mye, Hypatia, og lykke, lykke til videre. Har tenkt så mye på deg de siste dagene. Ta godt vare på deg selv, dette skal gå bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, takk.... i dag er jeg helt pumpa og svimmel og det svartner for meg bare jeg reiser meg fra sofaen. Nå er det nok bekymringer, blod, redsel, legebesøk og stress! Jeg skulle ønske jeg kunne sovne og våkne igjen i 2. trimester, omtrent når det var på tide med en utvendig ultralyd, der jeg selvsagt så en sprell levende, søt liten baby vinke til mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp at når man har sett et bankende hjerte på ultralyd, er risikoen for spontanabort kraftig redusert! Faktisk mindre enn 20%.

 

Ville bare dele det med dere:) (så nå håper jeg at jeg snart får se et bankende hjerte jeg også)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, men hyyyyl - 20 % er jo mer enn sjansen fra før det, da! For ellers er den jo bare ca 10 %?

Du får se et bankende hjerte på onsdag, vet det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg ikke helt, leste dette i svangerskapsboken jeg fikk av legen. Men under 20% er jo ikke sååå ille, du klarer dette fint du nå!Skal se om det står noe mer jeg..men det med 10%,er det i den statistikken? For det er jo generelt, du som hr sett hjertet, har jo STOR sjans for at det skal gå bra, og det VIL DET!!! Har bestemt det jeg nemlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 prosent sjanse for at det går bra når man har sett hjertet slå ved ultralyd i uke 8, står det her på BIM under tema. Heldigvis.

Det er ellers en oversikt over statistikken som ligger ganske langt oppe på trådlisten nå.

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.) Da stoler vi HELT KLART på BIM sidene!!:) Glem det jeg skrev.

 

Joda,det går vel egentlig greit. Mensmurringene har gitt seg, kun litt tidligere i dag, og kvalmen slapp taket for en time siden, så nå føler jeg meg ikke gravid, noe som igjen førte til skrekk og tåreflom her i sted.. gir opp meg selv jeg. Skjønner ikke noe alikevel, så får bare håpe det beste til onsdag. Hehe..klaget over murringer i går, og skulle MER enn gjerne hatt dem nå..

 

Leste at jern var viktig for fostervekst her, og jeg som går på jerntabletter, men glemte dem hele forige uke. Håper ikke det med lavt jerninnhold har noe med dette å gjøre..

 

Hvordan er det med deg da? Har blødningene stoppet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmmm.. har vært så inn i hampen tett i nesa de siste dagene, men er ikke forkjølet heller, bare tett liksom. Leste nå at et av svangerskapsplagene kan være tett nese. Gjett om jeg skal tolke det som e positivt tegn:) Hehehe.. her suger jeg til meg alt som kan få håpet til å bli hos meg. (så stakkars om det kommer en forkjølelse nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, når man er så engstelig er alle svangerskapssymptomer velkomne. Jeg er mest svimmel nå, egentlig, det svartner for meg til stadighet når jeg reiser meg litt fort. Men jeg blør altså litt ennå, og det er fortsatt litt rødt. Så jeg går og kikker i bindet hele tiden, og kjenner ekstra, ekstra godt etter alle symptomer. Akkurat nå er puppene så absolutt ømme. Men kvalm er jeg ikke, har nesten ikke vært det, heller. Matlysten min i dag har vært mildt sagt laber, så har nok ikke fått i meg nok mat før nå (kinesisk takeaway).

Men du. Nå skal vi vel snart begynne å KOSE OSS litt her inne, ikke bare være fra oss av engstelse og forferdelse? Kanskje vi burde starte en ny kosepratetråd der vi holdt oss til bare gledelige, gladelige, muntre og optimistiske samtaler?

Det kommer vel etter hvert, det også - om det bare går bra med oss nå!

Min neste ultralyd er på fredag, og jeg håper at vi BARE har sjeleglade samtaler når det er helg igjen!

Forresten, jeg var veldig tett i nesa og totalavhengig av nesespray da jeg var gravid med sønnen min - det var ett av mine sikreste svangerskapstegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuUuuHUUUUUuuuuuuuuuu:9 Da tar jeg den tette nesa, som et godt tegn!!!!!!!!! og fra og med onsdag og fredag skal det BRAE være positive og glade ord fra oss!!! nok tull og tøys, nå skal vi fra helgen av slappe av og kose oss med det som skjer inni magene vår, for DETTE skal gå bra:)

 

Kjenner meg litt lettere til sins etter at du kom fra UL i dag vi skal klare dette her. jeg har bestilt en flott onsdag til meg og en super fredag til deg, så da vet du det:)

 

Konstant sulten jeg da, selv når kvalmen har vært her har matlysten dukket opp. Nå kjenner jeg at den kinamaten din fikk min munn til å løpe i vann..hehe..

 

en ny og positiv tråd er jeg med på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan du ikke bestille deg litt kinamat, da?

Med sønnen min var jeg alltid sulten selv om jeg var litt kvalm i perioder, og spiste nok mye. La på meg 22 kg, selv om jeg selv ikke syntes jeg spiste så usunt (men det må jeg jo ha gjort, så klart). Hvis alt går bra denne gangen, må jeg nok mest sannsynlig ta meg sammen og bestemme meg for å spise sunt og passe mye, men akkurat nå etter de tøffe dagene jeg har hatt, har jeg dårlig matlyst.

Ok - du, jeg er ikke helt klar for å legge angsten bak meg ennå, jeg innrømmer det. Men om jeg nå slutter å blø (please, please, please, la meg slutte å blø!!) og de menslignende smertene gir seg, da lover jeg å "ta meg sammen" og tenke på at det bare er 5% sjanse for at det går galt. Det er jo nesten ingenting ... og den lille i magen har vokst en hel centimeter ETTER at jeg begynte å blø.

I morgen er det jobb igjen, blir nok en lang dag, og jeg kommer vel hjem helt pumpet for energi. Men timene går i hvert fall på den måten.

Hva er det du studerer? Var det sykepleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du.. da er vi to. Jeg har ikke lagt angsten bak meg ennå jeg heller, og det kommer jeg ikke til å gjøre før en fin ul OG hcg prøver. kjenner jeg gruer meg til onsdag bare ved tanken her..

 

jo skal til mamma etterpå og da skal jeg jammen meg ta med meg kinamat i sursøt saus *sluuurp* Smatt, smatt.. Vi kan jo si det sånn at etter fredag og helgen, DA kan vi starte på det å bli vant til å ikke engste seg..? Tar ett steg av gangen vi tenker jeg;)

 

og du slutter å blø, og alt er bra, jeg hr jo bestemt det.

 

Ja startet på sykepleien om tirsdagen. Tror det blir et hardt studie, emn kjempe interessant:) Leste at du var journalist:) Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det klarer du kjempefint, vi trenger sånne sykepleiere som akkurat deg!

God tur til mamma med kinamat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...