Gå til innhold

PCO?


Nei! Ikke en til!

Anbefalte innlegg

Ok, for å prøve å røske seg selv ut av selvsentreringen (siden jeg nå har anledning til å "puste ut" litt. Her er et spørsmål på vegne av min bror og hans samboer. Hun er ganske ung (24), men de har en stund hatt lyst til å få barn. Hun sluttet på p-pillen for flere måneder siden, og mistet samtidig mensen. Hos legen for noen uker siden, fikk hun påvist PCO. Hun har altså ikke verken menstruasjon eller eggløsning. Hun fikk da ganske sterke p-piller (Diane), for å få tilbake mensen. Pillene plaget henne, og hun har nå sluttet etter en syklus (med menstruasjon). Etter det har det ikke skjedd noe.

Her inne leser jeg om flere som er gravide ved hjelp av pergo. Jeg vet ikke så mye om dette, men lurer litt på hvorfor dette ikke er et tilbud hun får.

For ordens skyld, hun har ikke fått påvist PCOS (polycystisk ovariesyndrom), som visstnok er mer alvorlig, kun PCO (polycystiske ovarier). Hun er slank, feminin og har ikke det karakteristiske som for eksempel økt hårvekst, som forbindes med pcos.

Jeg hadde likt å høre fra noen som har PCO(S) eller andre hormonforstyrrelser, men som likevel har blitt gravid. Svigerinnen min, som jeg er veldig glad i, er bekymret og får få svar på det hun lurer på ellers.

Hvis noen har lignende historier, blir jeg takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, fikk vel påvist iallefall pco da jeg var til gyn i april, hun sa eggsokkene mine så veldig polycystisk ut. har bestandi hatt uregelmessi mens siden jeg første gang fikk det. tok en masse blodprøver i juni og var tilbake hos gyn i juli. Hun sa at pga av at jeg hadde gått ned såpass i vekt så verdiene mine normale ut nå. ( var ikke kraftig overvekti fra før av, men gikk ned ca 6 kg) hadde faktisk mens etter hverandre både i juni og juli, og fant nå ut 17 aug at jeg er gravid:) var ikke akkorat påtenkt, så ble rimelig paff da jeg tok en graviditetstest bare for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid. Men kunne ikke blitt gladere etterpå, har bestandi hatt lyst å få barn. Er forresten 23 år. Men nå går tankene mine veldig på at, enn om det blir spontanabort, er visst større fare for det, iallefall blandt pcos kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har PCO, men har ingen sympt på det..¨

 

Jeg fikk pergo, og fikk eggløsning.. Men problemet var satt hos mannen min, så vi har nå vært i gjennom ICSI..

 

men jeg har ei venninne som ble gravid av seg selv, uten hjelp av pergo eller prøverør. Hun hadde også manglende mens, og visste derfor aldri når hun hadde el. Men de har nå verdens vakreste datter, så det går an uten hjelp.

 

Men pergo kan være tingen, har lest at det hat hjulpet mange!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint å få disse historiene, skal vise dem til svigerinnen min!

Skjønner bare ikke hvorfor hun ikke fikk pergo, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...