julibaby ;-) Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Hei Jeg har fulgt litt med her i det siste, da jeg/vi endelig etter laang ventetid endelig er i gang med behandling. Vi får behandlign på Riksen, og jeg skal ta min 11. hormonsprøyte i kveld. Skal ta bloprøve og UL i morgen, ( min tredje UL), så i morgen håper jeg at jeg får vite når jeg skal sette eggløsningssprøyte og dato for uttak. Hvor lenge er dere sykmeldte i forbindelse med uttak og innsetting, jeg vet man blir sykmeldt mellom uttak og innsetting, men hvor lenge blir man sykmeldt i etterkant av innsetting?
*Lenn* :-)) Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Hei ) Noen er bare sykemeldte fra uttaket til innsettingen. Det varierer veldig, alt ettersom hvilken jobb du har,hvor langt du må reise for å utføre behandlingen og hva du ønsker og føler.....Og hva du mener er riktig for DEG. Jeg må reise 5 timer for behandling og har vært sykemeldt fra 1 UL og helt til blodprøven blir tatt, 14 dager etter innsetting. Dette er også fordi jeg har en stressende jobb, både fysisk og psykisk. Dessuten har jeg mistet i SA to ganger, så jeg velger å ta riktig godt vare på meg selv denne tiden ) Kjenn på hvordan du føler det, og snakk med legen din om det. Dere kommernok fram til en god løsning skal du se ) PS. Jeg skal også på UL i morgen, med fryseforsøk, så vi blir kanskje rugere omtrent samtidig ) Lykke til!!
litjpia77 Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Jeg har vært sykemeldt fra to dager før uttak til ei uke etter innsetting.
Smilet:) Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Du blir automatisk sjukemeldt i 3 dagar (uttaks-dagen i mellom-og innsettingsdag) fra sjukehuset. Utover det må du ta kontakt med legen din for å event. sjukemeldast dagane fram til test. Eg valgte å sjukemelda meg de to ukene fram til testing sist. Skal igang med fryseforsøk no til uka, men tenker å gå på jobb denne gang.
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Hei, vi er jo likt i prosessen vi to. Skal også ta min 11 sprøyte i dag. Vi hører også til riksen... Men Mellembakken ga oss time til tirsdagen, så da blir ikke el-sprøyten satt før tirsdag kveld. da kommer jeg nok en dag etter deg... Lykke til Ps, jeg skal sykmelde meg i 1 uke i første omgang, så får jeg se
mor-74 Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Man får kun 3 dager (fra egguttak-til innsetting) Jeg er så oppblåst å rar imagen at jeg ringte til fastlegen min å fikk sykemelding en uke-uka etter har jeg fri,så jeg har fri disse dagene før testing.Og det synest jeg er herlig.Jeg hadde aldri kommet i buksene på jobb heller sånn som jeg buler i magen.Det er nesten bedre å ha vondt i magen enn å føle seg oppblåst døgne rundt-har ikke noe matlyst heller. Får håpe det snart går over.for jeg ser rett og slett gravid ut-og det er jeg ikke-ikke enda ivertfall. Så gjør det du føler er det riktige for deg,det er bare deg selv det går ut over samme hva du gjør.Ingen som takker deg for noe.Følg hjertet ditt
elly belly Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Hei anneny Jeg fikk kun sykemelding den dagen jeg var på egguthenting. Tilbakesetting falt på en søndag, så da hadde jeg jo fri uansett. ;-) Lykke til.
julibaby ;-) Skrevet 27. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2006 Takk for at dere deler deres erfaringer med meg. ;-) Nå er jeg litt mer forberedt. Ser at det kan være lurt å reservere en time hos fastlegen til uka for å få noen dagers sykmelding i tillegg til de tre dagene Riksen skriver ut. Har en jobb som til tider er fysisk og psykisk krevende, så jeg vil ikke ta noen sjanser, når vi nå endelig er kommet så langt.
Snooopi Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Jeg har bare vært "syk" den dagen eggene ble tatt ut. Dagen etter har jeg fungert normalt.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Jeg var sykemeldt i 4 dager totalt, og bare en dag etter innsetting - tror jeg skal be om mer sykemelding neste gang. Er også på Riksen. :-)
Sunniva78 har to små Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Jeg var sykmeldt 1 uke etter innsetting forrige gang. Kommer til å gjøre det samme denne gangen! Fastlegen min sa til meg at 1 uke hørtes lurt ut. Vil ikke gå i ettertid å tenke på om jeg burde tatt det mer med ro. Tenker da på stress, fysisk aktivitet er jo bare bra:-)
m vestfold Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 Dette er nok forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg fikk ingen automatisk sykemelding. Jeg har heller ikke vært sykemedldt i forbindelse med noen av egguttakene eller ved innsetting. Den første innsettingen jeg hadde var på en fradag, så da hadde jeg fri to dager etterpå, men de andre gangene (to ganger) har jeg vært på jobb som normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå