Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann vennen min :o)

Måtte bare skrive et eget innlegg til deg:o)

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Juhuuuuuuuuuuuuuuuu :o)

Endelig er det "på plass"...... Er det ikke rart, vel....veldig merkelig følelse å endelig være "der". Nå er det å vente, tenke BARE positive tanker og satse hardt på at det går bra :o)

Jeg krysser iallefall alt som krysses kan for at det er deres tur nå!!! Nå er det jammen på tide!! :o)

******POSITIVE TANKER NÅ*******

Jeg skal på ultralyd i morgen....*skjelve skjelve..* Utrolig spennende å se hvordan det ser ut, hvor tykk slimhinnen er osv....

Sist hadde jeg jo 3 UL før innsetting, så har vel en følelse av at det ikke blir innsetting til uka. Men man vet jo aldri!! Er jo spent på om akupunkturen har hatt noe innvirkning på hvordan ting ser ut....

Han har iallefall gjort noen grep ifht nattesøvn og stressnivå.... Jeg har følt meg roligere denne uka. Klart å tenke mer positivt....

Men tror det har litt med kollegaer å gjøre også.

Har jo, som deg, vært åpen om det, og på den nye jobben min møtte jeg bare positive kommentarer og oppmuntring :o) Det har enormt mye å si(for meg iallefall). Hadde nok hatt det vanskelig om jeg skulle ha kjempedårlig samvitiighet i tillegg til det andre presset vi utsettes for.....

Er sykemeldt 100% nå i 14 dager i første omgang. Det blir nok mer. Vil være SM hele rugeperioden og den begynner jo tidligst om en uke. Så vi får se framover.....

Spent på UL i morgen, skal snakke med ham om å sette inn 2 egg. Har igjen 3 på frys og driver å filosoferer om å ta opp alle 3 og sette inn de to beste (om alle overlever da...) Blir litt for teit å ha igjen 1 egg på frys..... Og om det blir en ny runde, så skal vi "gamble" på om egget klarer seg. Om det ikke gjør det, MÅ jo forsøket bli avbrutt....... Så etter min mening er det fornuftig å ta opp alle..... Det blir alle eller bare ett.

Bør ha igjen 2 på frys for at det skal bli vellykket med neste frys.

Dette ble innviklet setning. Formulerte meg visst litt rart :o)

Du forsto nok, min venn :o)

Var forresten på middag til noen "nye" venner i går, som vi ganske nylig har blitt kjent med. De har en gutt på nesten 4 år, og det viste seg (når jeg fortalte hva vi driver med) at de sliter med nr.2 de også... Så det blir sannsynligvis IVF på de også.....

Tror nok det er enormt mange som sliter, men at vi sjelden får vite det uten å fortelle om oss selv.

Jeg har iallefall fått mange historier om andre, etter å ha fortalt min historie.....

Nå må du ta det 100% med ro altså (*advarende pekefinger!!*)

Tenker på deg og håper bare det beste for deg :o)

Skal oppdatere etter UL i morgen......

Holder du fingrene krysset for meg....? :o)

Ha en fiiiin dag!!

Stooor klem fra meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei min lille venn!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Å nå ble jeg glad over å lese innlegget fra deg!!!!! Så at vi hadde svart på et innlegg til Snøfilla akkurat samtidig. Da jeg hadde sendt mitt innlegg, så jeg at du hadde svart og. Vi skrev jo omtrent det samme!!

Så fantastisk at det er ul imorgen. Å jeg skal krysse ALT jeg har for deg!!! Dette er så utrolig spennende!!!! Da blir vi rugere samtidig!!!! Dette må jo bety noe;) hi hi. Forstår godt du vil tine opp alle 3 eggene. Det er nok lurest. Og du får kranglet deg til å sette inn 2. Ellers ringer jeg de og sier min mening!!!! Og da tør de ikke annet..he he.

Håper akupunktøren har hatt sin innvirkning på det, det har han garantert. Er overbevist om at det var grunnen for mitt superegg!!!!!!!

Ja, det er sant hvordan åpenheten rundt dette har hjulpet tilværelsen betraktelig. Dagen før vi reiste til Danmark hadde datteren min med en venninne hjem fra barnehagen. Da mammaen kom og hentet, fortalte datteren min at vi skulle til Danmark. Kom mange innom for å si lykke til osv. Hun spurte om det bare var en hyggetur eller om det var jobb. Visste jo ikke hva jeg skulle si, så jeg fortalte sannheten. Og hun fortalte at 3 venninner av henne hadde også vært i Danmark til ivf behandling! Så jeg har fått høre om veldig mange, og det hjelper.

Jeg tar det veldig med ro. Har jo en fantastisk mann som lager middag, ordner med datteren vår, i hagen osv. Får streng beskjed om at jeg ikke skal gjøre for mye. Pusler jo litt rundt og gjør litt ting. Det viktigste for meg er å stresse mindre, og det har jeg virkelig klart. Får *advarende pekefingre* fra venner og familie og, så jeg har vel ikke noe valg..... I slutten av uken skal jeg begynne å svømme, det blir deilig. Tar det med ro i begynnelsen da.

Jeg skal til akupunktur imorgen, blir spennende. Akupunktøren er jo så spent på hvordan det har gått i Danmark:)

Massa masse masse lykke imorgen, skal krysse fingre for deg lille venn. Skriv etterpå da, jeg er veldig spent!!!!!!

Mange klemmer fra meg;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6091775
Del på andre sider

Lykke til hos Vibeke i morgen:-)

Rart å tenke på at hun kjenner oss begge to, men at vi ikke kjenner hverandre. Husker du skulle være med på et treff i våres, men at du trakk deg i siste lita. Nå er jeg ikke så gira på treff lengre. Det er spennende, men litt slitsomt også...

Kos deg med rugingen:-)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6091999
Del på andre sider

Tusen takk snøfilla!

Ja det er veldig rart at vi begge kjenner henne. Hun er jo bare så hyggelig. Var så spent på hvordan ul gikk osv og såå glad da vi fikk klarsignal for å reise til Danmark. Var hos henne på fre før vi reiste. Fikk beskjed om å bestille time på man og ons denne uken. Om det ikke skulle gå bra med innsetting, ville det være bra å ha akupunktur forde, for å få vekk alle hormonene.

Kjenner at jeg gleder meg til å fortelle at jeg endelig er ruger!!!!

Ja, skulle være med på treff. Men da forsøket mitt mislyktes bestemte jeg meg for å reise for å besøke min bror som studerer i utlandet. Var på et "sliter-treff" en gang. Er jo litt rart.... Lenn og jeg har avtalt og treffes når vi har store gravid-mager!!!!!!!!!!!!! hi hi.

Lykke til med prøving til å få til forsøk i uke 46!!!!! Krysser fingre og tær!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6092301
Del på andre sider

Heisann vennen Brumm :o)

Ja nå har jeg vært på UL.

Slimhinna var 8mm - ikke akkurat kjempetjukk, men sist gang måtte jeg på 3 UL før den ble 8 mm..... Da var den bare 5,8 mm på første UL.

Kanskje er det akupunkturen..? Vet ikke, men den er iallefall bra nok til innsetting(skal være over 7 mm). Så nå sitter jeg bare å venter på telefon fra St.Olav. De ringer vel ikke før etter kl.15, så jeg får smøre meg med tålmodighet....

Er selvsagt veldig glad og spent. Nå blir det forsøk igjen!!! Oæææ.

Sitter også og psyker meg opp til å ta opp problematikken med å sette tilbake 2 egg.....

Snakka med gynekologen min om det, og har sa at det ikke var noe han kunne påvirke, men at argumentene mine er gode .....

Nemlig : har 3 egg på frys. Siden det er 4.forsøk så bør de være villige til å strekke seg litt lenger synes jeg :o)

Vil be om at de tar opp alle 3 og setter tilbake de 2 beste (om alle overlever da....) Sist satte de inn et 2-delt...det hadde begynt å dele seg videre, men det er jo ikke optimalt med et 2-delt egg, vel...?

Dessuten, hvis de tar opp ett egg, og det dør, og de tar opp ett egg til og det overlever, så er det jo ikke vits å ha ETT egg igjen på frys!!!! Så skjal jeg liksom dopes ned med medisiner igjen om det blir en neste gang, og så tåler ikke det ene stakkars egget opptiningen.......?

Og til sist mener jeg at det MÅ da være større sjanse for at ett av eggene skal fortsette å dele seg når man har to egg inni livmoren?? Sånn jeg ser det er det jo dobbel sjanse.....

For det er jo sånn at egget MÅ fortsette å dele seg for at det skal feste seg.....

Huff. Dette ble mye rot :o)

Håper bare de skjønner argumentene...... :o)

Rart at man skal måtte argumentere slik når det er vår egen kropp :o)

Kommer inn igjen når jeg vet når vi reiser!!

Ha en god dag vennen!!

Maaange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6101234
Del på andre sider

Annonse

Jaaa!!

Da blir det tilbakeføring fredag!! Hurra..... :o)

Spurte om 2 egg, men sykepleieren hadde ingenting hun skulle sagt.... Hun skal skrive en lapp til de på laberatoriet, og så skal jeg snakke med dem på torsdag når de ringer. (de ringer alltid dagen før for å fortelle hvordan eggene har klart seg)

Synd at man skal måtte kjempe sånn for å få tilbakeført egg som tilhører oss.....

Jaja..... Innsetting blir det uansett, håper bare at alt går etter planen og at egget klarer seg :o)

Kos deg videre med ruging :o)

Stooor klem fra meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6103375
Del på andre sider

Hei min kjære venn!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette er jo helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå ble jeg glad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle dine argumenter er jo veldig bra, og skjønner virkelig ikke at de kan si noe annet jeg...... Må jo være ditt valg??????? Og som du sier, om det er et egg som ikke klarer opptining, skal du da gå igjennom hormoner ol, for så å avbryte?? Nei det er helt absurd. Du får si at du kommer til å gå langt med den saken om de ikke hører på deg!!! Går det ikke ann å kontakte noe som sitter høyere opp i systemet på sykehuset? Blir det ikke for sent å si fra på tors? Vet jo ikke hvor lang tid opptining tar jeg, men om de tiner bare ett, så kan de ikke ta et til? Å jeg vil de skal tine alle 3, så setter de inn de to beste:) JA!!!!! Jeg ville prøvd å ringe de idag igjen, prøv å finn navnet til en overlege el?? Har vel "kamp-innstinkt" med alle hormonene??? Hi hi.

Tenk at vi skal være rugere i 1 uke sammen!!! Det er jo fantastisk!! Håper på mange blå kryss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle i familien vår og venner, de har så god følelse med dette. Jeg er den eneste som er skeptisk. Jeg kan ikke skjønne at JEG kan være gravid. Selv om alle håpene er der.... Kjøpte faktisk et gravidblad igår... Kunne ikke la være. Men det bladet har jeg kjøpt noen ganger i løpet av all denne prøve tiden og da. Litt kos å lese det synes jeg. Men da jeg leste den fødselshistorien på slutten av bladet igår, kjente jeg gråten i halsen. Aldri reagert sånn før. Tenkte bare tilbake på den følelsen jeg hadde sist, etter fødsel. Selv hvor j****velig alt var på den laaaange fødselen som tok 3 dager....hjelp..... Men er jo ikke det en husker, og det vil jeg gjerne igjennom en gang til- om det er det som må til for å få et barn til. ÅÅÅÅ som jeg savnet den følelsen etterpå...... Jeg vil være gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja ja, er på 5 rugedag idag, så en liten stund til jeg kan teste... Kommer ikke til å teste før dag 14. Vet jo at det frister før, og det er ikke typisk meg å kunne vente så lenge. Men nå skal vi på hyttetur i helgen, så da kommer jo tiden til å fly. Vips så er det mandag, og da er det bare 3 dager til:)

Nå krysser jeg alt som kan krysses, for at du får satt inn 2 gullegg på fredag. Skal tenke på deg:)

Ha en fortsatt fin dag vennen:)

Maange klemmer

Men tenker ikke så mye på det hele tiden, om jeg kan være gravid eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6113442
Del på andre sider

Hei :o)

rekker bare et raskt svar akkurat nå....

Har skrevet maaange laaange svar i dag..... Sykemeldt vettu:o)

Vet du - du skal tenke at du ER gravid. Det var det en klarsynt som sa til meg. Kjenn på den følelsen du hadde da du var gravid, og visualiser at du er det!! Du ER gravid, helt til det motsatte er bevist!!!!!

Nå skal jeg straks til akupunktur!!

Kos deg videre rugejente ;o)

Klemmer i fleng:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6113750
Del på andre sider

Du er god:o)

Prøver å tenke at jeg ER gravid. Men vil ikke bli så skuffet...... Men blir jo det uansett om testen er negativ.

Godt å ha noen dager å slappe av litt på. Brumm mannen leverer i barnehagen og jeg kan sove lenge. Godt å tenke litt på seg selv. Går på café m venninner.(fler som er hjemme m barn eller er gravide og sykemeldt) På mandag begynner jeg å jobbe! Skal jobbe deltid, men da får jeg tankene på litt annet!!!!!

Lykke til hos akupunktør:o)

Mange klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6113895
Del på andre sider

Yippi!!!

Har ringt akupunktør Lars Børke i Trondheim og fått time hos han rett før og rett etter innsetting!!! Drar til ham (på Holager fysikalske institutt) før innsettinga, og så kommer han til sykehuset etterpå!!

Kjempehyggelig mann! Nå er jeg skikkelig fornøyd :o)

Kos fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6114185
Del på andre sider

ååååå, driver og skal ha tak i lab`en på St.Olav.........

Føler jeg har tapt kampen om 2 egg før jeg i det hele tatt har snakka med dem.... *sukk*

Måtte ringe oppigjen etter 12...... Kommer inn igjen da.....

Håper alt er bra :o)

Kos

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086601-heisann-brumm/#findComment-6124739
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...