Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Hvor sikker var de på at det var gutt/jente, og hva så de på ultralydbildet? Er litt urolig for at de kan ha sett feil.... Har jo kjøpt inn masse i guttefarger nå Fikk beskjed om en gutt altså.
PrincessElisabeth Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 vi venter jente og fikk beskjed om at han ble sjokka hvis han tok feil her...100% sikker er man ikke før barnet har kommet:P
Gjest Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Skjønner godt at du er usikker! Jeg var også det, men nå har jeg fått bekreftet jente 4 ganger og skuffen er full av rosa tøy, så det blir nok jente. (Får UL ved hver kontroll da jeg går til privat fødselslege pga komlikasjoner) Tror ikke de sier noe heller om de er usikre og jeg har hørt at det er enklere å se om det er gutt enn jente..
Tredje nurk underveis Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Det er større sjanse for at de har tatt feil om de sier jente, enn om de sier gutt. Vi har fått vite gutt. Vi spurte hvor sikker hun var, og hun sa hun var veldig sikker. Hun så fra fire forskjellige vinkler for å prøve å få oss til å se det også, men vi klarte ikke å tyde bildene ... Vi har følt på oss hele tiden at det blir en gutt også, men innimellom dukker jo tanken opp på at det kan være en jente ... Vi har også kjøpt inn klær og litt annet i guttefarger, men de store tingene er nøytrale, just in case ...
krølle... Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Vi venter også gutt. Ble mistenkt på UL i uke 13, men da fikk vi vite at det egentlig var altfor tidlig å si noe. Han var også gutt på UL i uke 19, og i for to uker siden (uke 34) fikk vi med oss hjem UL-bilde av to testikler... så nå har vi tatt litt av i handlingen av lyseblått kan en si
RundLurt? Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Fikk høre jeg ventet gutt sist og det stemte, så da stoler jeg på at det er en jente som kommer denne gangen.
babyboom06 Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Jeg var i uke 18 på annen gangs UL. Jeg hadde ikke tenkt å spørre hva det ble, men akkurat der på skjermen klarte jordmoren å få fram et bilde akkurat mellom bena på ungen!!! Jeg så med en gang det var en gutt og bare kikket på jordmoren og spurte er det ikke en ......??? Hun bare smilte og nikket Så ved mitt tilfelle så såg vi begge at det var 100 % en gutt ))
ScaryMama Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Jeg kjenner to stykker som fikk vite på ul at det ble gutt, men så ble det jente. Jeg har også fått vite nå at det er gutt, men velger å stole på dette likevel fordi det er faktisk sjeldent at de tar feil...
Gjest Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 da jeg var på ordinær ul i uke 19 så sa hun først a hun ikke ville si noe før hun følte seg sikker, å så klarte hun å få et bilde mellom bena og da klarte til og med jeg å gjette at det var en jente, og sa det, og hun svarte med " ja det blir nok det ja".. var på ul for noe annet senere også og da spurte jeg igjen om hun kunne sjekke hun også, og hun svarte at hun trodde det var en jente før hun sa " hvis det ikke er det så får dere sende meg et brev" så egentlig bør vi nok stole på det, men vi har fått så mange skremme historier i det siste så jeg må innrømme at jeg er litt redd de tar feil... men når de sbarte så sikkert og jeg som ikke forsto noe av ul bildene klarete å se to kjønnslepper så er det jo rimlig rart hvis det har gjemt seg en tissemann der da!
Donna73 Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Vi venter gutt! På UL i uke 12 sa legen på Majorstuaklinikken at han trodde det var gutt, men var ikke helt sikker. (Han hadde først sagt at det var for tidlig å se noe, men så fikk han så godt bilde...). På UL i uke 18 sa jordmor at hun også trodde det ble gutt, heller ikke 100% sikker, men viste oss tissemannen!! Ny 3D UL i uke 28 hvor legen på Majorstuaklinikken mente at det 99,9% sikkert var en gutt. Han viste oss tissemannen, og jeg er ikke i tvil. Han sa at de der har så gode apparater at det skal veldig mye til for at de tar feil, også når jeg hadde kommet såpass langt på vei. Her er det kun gutteklær som ligger i skapet + noen få nøytrale bodyer. I tillegg sier alle at jeg har guttemage. ( Det ser ut som jeg har svelget et par fotballer, magen står rett ut som en kul og har ikke lagt på meg annet enn på magen enn så lenge ). Er nå i uke 36.
Gjest Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Har fått vite gutt 2 ganger.Men legen jeg var hos sist gang er kjent for å ha en stor feil margin.Så da tør jeg ike stole helt på gutt.Har hatt jente følelse hele svangerskapet.det får komme det som kommer.Kjøper nøytralt til babyen er født.Veit om mange som har fått vite jente, men ut kom en gutt.Veit ikke om like mange som har fått vite jente og ut kommer gutt da.
Gjest Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Fått vite gutt, men ut kommer jente skulle det siste være selvsagt :0)
ragne termin 09 09 06 Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 på ul i uke 18 var legen 80% sikker på at de var en gutt..å på ul i uke 28 var han 75-80% sikker på at det var ei jente...so de blir spennende å se hva jeg får!! må også nemnes at det var samme legen begge gangene..
CecilieTerese Skrevet 27. august 2006 #14 Skrevet 27. august 2006 dette er nok en gutt. var på UL i uke 19, da var hun rimelig sikker, var på igjen i uke 39 å da var det ikke tvil, så gutteskuffa er grei allikevel.. men har valgt å ikke kjøpe så mye blått uansett. synes ikke man kun skal kle barna i rosa eller blått..
vinterbaby med vakre Lukas Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 venter gutt, hu ul dama tok bilde av familiejuvelene sa hun så vi får stole på henne, å nå er klesskapet snart full av lyseblått etc )
JUHU!:) mamma til 3:) Skrevet 28. august 2006 #16 Skrevet 28. august 2006 ååååå....er bare så misunnelig på dere som vet hva dere får. Vi var på UL i uke 18, men fikk ikke vite kjønn. agr! Han så rett i skrittet på nurket, men kunne ikke med sikkerhet se hva de ble.Sa det var en vanskelig uke å tyde kjønn. Selv mener jeg å se en sort strek....men vet jo ikke va det kan bety:(?! Noen med erfaring, eller en logisk forklaring? Er veldig nyskjerrig, og ønsker meg mest av alt et velskapt barn!
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 28. august 2006 #17 Skrevet 28. august 2006 På ordinær UL i uke 18 var den lille så sjenert at h*n hele tiden skjulte sine edlere deler bak navlestrengen. Jeg klarte allikevel ikke å la være å be jordmor gjøre en kvalifisert gjetting på 40-60 %; og da trodde hun mest på jente. I håp om å få en høyere sikkerhetsmargin tok jeg en privat UL i uke 22; som viste jente. I uke 28 måtte jeg inn på en ekstra sjekk - MED UL - og da mente den tredje fagpersonen som så den lille babyen vår også at det var jente. Med tre kyndige og totalt uavhengige uttalelser som sier det samme, har jeg tatt sjansen på å kjøpe inn til den lille jenten vi har i vente )
<3 Jentemafian <3 Skrevet 28. august 2006 #18 Skrevet 28. august 2006 På ordinær ul i uke 18 så sa de 95 % sikkert på jente men det var litt vanskelig å se for navlestrengen lå mellom beina. Ul i uke 20 var det 98-99 % sikkerhet på jente, men jm sa at en kunne aldri vite 100 % sikkert. Alle sier jeg har guttemage, så det kan komme ut en liten gutt. Da får pappaen dra på shopping for vi har for det meste kjøpt rosa. Så det blir spenende å se:)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #19 Skrevet 28. august 2006 fikk beskjed om jente fordi de kunne se eggstokkene.... har 5 dager igjen til termin og er fremdeles ikke sikker på om jeg stoler helt på det de sier... har pusset opp verdens søteste jente rom men nå må jeg innrømme at jeg er litt redd. alle sier jeg har skikkelig guttemage... vi får se..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå