Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. august 2006 #1 Del Skrevet 27. august 2006 Har nettopp levert fra meg gubbens (og mine siden jeg ikke har søsken selv) nevøer på hhv 3 og snart 5år. De var her på overnatting fra halv tre i går og til i dag, og jeg må innrømme at jeg på forhånd var ganske nervøs for hvordan det skulle gå. Eldstemann har vært her på overnatting èn gang før, da jeg var nygravid, yngstemann har kun vært her på besøk flere ganger. De er rimelig aktive, og yngstemann er av typen "no fear" + at hvis man blunker så er han plutselig over alle hauger. Fikk som sagt ungene levert halv tre, da hadde de vært på et stort arrangement for familiene til de som jobber i Lyse, så de var ganske oppspilte og allerede litt trøtte tror jeg. Da de hadde lekt her ei lita stund så dro vi alle ungene med oss på Lekeland der de løp det de hadde i en time. Handlet litt på vei hjem og DET var stress; to gutter i hver sin retning med hver sin minihandlevogn, og jeg slang Matilde på skuldrene så hun ikke skulle forsvinne mellom reolene hun også. Øyvind stod i kassa og skulle betale så han hadde ingen ledige hender. Den eldste har såvidt begynt å forstå at han må gjøre som de voksne sier, men den yngste forstår ikke betydningen av "stopp-du-kan-ikke-løpe-på-parkeringsplassen-for-du-kan-bli-påkjørt-av-bilene" som jeg febrilsk prøvde å slenge utav meg da jeg ikke klarte å ta ham igjen fordi jeg hadde Matilde på skluldrene. Gikk bra heldigvis ) Deretter hjem for å lage pizza. Full skravel i baksetet og vi har funnet ut at de to favorittordene til 5åringen er "hallo, EGENLIG". Sååå veslevoksen ;o) Pizza vel fordøyd, litt aktiv lek og krangling om leker på gulvet før det er tid for barnetv og lørdagsgodt (Matilde fikk vann og var vel så fornøyd med det, fikk grøten også mens de så på barnetv). Alle 3 ungene oppi badekaret etterpå og jeg er sååååå SUR for at jeg ikke fant frem videokameraet først! Koste seg og ble rene og pene alle 3, og så var det køyetid for Matilde. Trøtt som en dupp! Gutta fikk komme ned å spise resten av godiset og se litt Tom og Jerry, mens vi voksne prøvde å bestemme oss for hvordan soveromsfordelingen skulle være. Hadde egnetlig tenkt å ha begge gutta på gjesterommet helt til foreldrene sa at det var en uglup idè derosm vi ikke hadde lyst å ha dem våkne til de sene nattetimer. Endte med å legge 5åringen på madrass på "kontoret" (som er et av tre rom i rekke; det rommet du må gå gjennom for å komme til foreldresoverommet og Matildes rom). 3åringen fikk gjesterommet i fred (av den grunn at han er den mest aktive, klatrer ut av reisesenga uten problem og gjesterommet er et nakent rom med bare seng og skap i). Innen 8 var alle i seng, og innen 9 sov samtlige. Guddi! Og gjett hva???? De sov ALLE til halv åtte i morges!! Im supermom! Gi meg gjerne et helt fotball-lag;o)))) Bring it on! ...ps; jeg vet at det er annerledes når man bare er kjedeligeforeldre og ikke kuletanteogonkel... ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086374-april-%C3%A5-v%C3%A6re-trebarnsmor-er-da-ingen-sak-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 27. august 2006 #2 Del Skrevet 27. august 2006 He,he, nå ler jeg godt. Det er fantastisk når man får den super-mom følelsen over seg, det er bare synd det går så fort over igjen... Og så var det jo genialt å la den mest aktive tilbringe natten på glattcelle da ;-) (Neida Yaddaline, jeg bare mobber gjesterommet ditt litt, hi,hi. Tilgitt?) Jeg snakket med en fembarnsfar en gang som sa at: "Du klarer alltid å ha de barna du har, og så føles det som om du ikke kan klare noe mer enn det. Når du har ett barn, så har du "full jobb" med den ene og forstår ikke hvordan du skal klare fler. Når du har fire så har du fremdeles så du fint klarer det, men tro ikke du ville klart flere." Og det er vel kanskje noe i det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086374-april-%C3%A5-v%C3%A6re-trebarnsmor-er-da-ingen-sak-o/#findComment-6089929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2006 jeg syns i alle fall det var artig, særlig å se hvordan leppa på foreldrene glapp ned på knærne når jeg sa hvor lenge de sov i morges, i tilllegg til at eldstegutten var litt morragretten fordi han ville sove litt lenger, hehe. glattcelle? du er helt tilgitt, hehe. det er glattcella som skal pusses opp til Matilde når vi evt får nr 2 (eller nå i høst da, for jeg gidder ikke pusse sparkel under skråtak med diger mage en gang til).. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086374-april-%C3%A5-v%C3%A6re-trebarnsmor-er-da-ingen-sak-o/#findComment-6090574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 27. august 2006 #4 Del Skrevet 27. august 2006 Ja det ar like lurt å legge dem på hvert sitt rom. Best for dem begge og dere. Men så godt at det gikk bra med tre barn i hus - kanskje gubben ser at dette kan funke og gjerne vil ha mange barn.... hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086374-april-%C3%A5-v%C3%A6re-trebarnsmor-er-da-ingen-sak-o/#findComment-6092278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå