Gå til innhold

Hvor sover barnet på dagtid?

Anbefalte innlegg

Så langt har gutten vår (3 mnd) sovet i vognbagen på dagtid, og i sengen sin på natten. Men, nå er bagen ganske snart for liten til å sove i! På natta koser han seg med å strekke armene godt oppover og utover, men i bagen er jo altfor smal til det.

Vil fortsette å skille mellom dag og natt, siden han sover heller lite på dagtid, men godt om natten.

Hvordan løser dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086332-hvor-sover-barnet-p%C3%A5-dagtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har alltid slitt med søvn om dagen,men etter vi la han i senga også om dagen sover han mye bedre,spesielt hvis vi bruker baby safen i tillegg. har det lyst på dagen og mørkt om natten så går det bra!!

var også litt redd for å ødelegge nattesøvnen,men gikk strålende=)

Guten vår søv som regel i dobbelsenga saman med meg. Er veldig lite villig til å sove om dagen, så eg må nesten alltid legge meg inntil han for at det skal skje. Så står eg av og til opp igjen, eller så tar eg igjen noko av det eg har mista om natta...

Annonse

Annonse

De første mnd lot jeg han alltid ligge i vogna for å skille mellom natt og dag. Men så fikk jeg ett tips om at de klarer fint å skille likevel, nettopp fordi leggerutinen ikke blir den samme på dagtid som når han legger seg for natta. Så den siste mnd (han er straks 8 mnd) har jeg lagt han i senga hver gang, og han roer seg utrolig mye kjappere enn i vogna, og sover bedre. Våkner akkurat på samme tid som han gjorde da han sov i vogna, og sover som før på natta:)

Sover i senga si på natta (inne hos oss!) og i babykurven på rommet sitt om dagen... Snart er babykurven for liten og må da finne på en annen løsning. Trolig flytter vi senga hennes inn på et eget rom! Hun er nå straks 7 mnd gammel =)

Jenta mi sover i vogna si hun...har to eller tre dupper på dagtid, og alle foregår der. Inne i gangen eller ute i hagen:o)

Hun sov også lite på dagtid før, men sov alltid når jeg trilla. Så da begynte jeg å trille tur hver gang hun skulle sove. Til slutt sovna hun veldig lett om jeg bare la henne i vognbagen.

Har alltid lagt han i vogga, nå senga, dagtid om vi er hjemme. Dette for at han skal få sove i ro og fred på rommet, har jo storesøster på 5år som driver på i stua. Om vi er på tur sovner han i vogna, nå sportsdelen. Har heller ikke noen problemer med å legge han f.eks o mamma sin seng om vi er der på besøk, annet enn at han nå sikket vil rulle ut da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...