Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #1 Del Skrevet 27. august 2006 Har noen spørsmål: Gutten min er straks 4 mnd og riktig fin og rund. Han har bare fått morsmelk, mye morsmelk. Nå i det siste har han blitt flink til å sove om natta (våkner bare 1-2 ganger for å få mat). De siste 2 nettene har han derimot vært mer urolig og vil ha mat nesten annenhver time. Spiser ganske mye også hver gang. Om dagen de siste to dagene har han også vært mer sutrete og vil ha mat veldig ofte. 2 dager burde være bagateller men grunnen til min "bekymring" er at det har vært ekstremt lite søvn disse 4 mnd og nå endelig så det ut som han vil begynne å sove noe mer. Kan det være økedøgn? Helsesøster sa på 3 mnd kontroll at dersom han virker som han trenger veldig mye mat rundt 4 mnd alder kunne jeg begynne med litt grøt og at han da kanskje kunne sove noe mer om natta. Er det egoistisk av meg å ville gi han grøt bare for å få noe mer søvn eller er det også bra for han lille å få litt fast i magen (har såfall tenkt å blande den ut med morsmelk). Søvnig;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086270-%C3%B8ked%C3%B8gn-fast-f%C3%B8de-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 27. august 2006 #2 Del Skrevet 27. august 2006 Du bør først se det an- er trolig økedøgn og da er det kun pupp som egetlig trengs. Hvis han forsetter med dette etter en uke med økedøgn (Ja -det kan vare opptil en uke ja....) kan det være han trenger fast føde. Anbefalingen er da riktig med å gi grøt fremfor mme da. Hold ut litt til da for å se hvordan det går! Les om fast føde på ammehjelpen.no - amming fra a-å fast føde ellers fikk du sikker mat for spedbarn på hs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6086270-%C3%B8ked%C3%B8gn-fast-f%C3%B8de-osv/#findComment-6090131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå