Gå til innhold

Kløe, svie og hemorider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Pingle som jeg er, kommer dette anonymt......

Hvordan bli kvit hemorider? Har forsøkt alcos anal i snart 1 uke, men det funker ikke. Synes dette er så flaut at jeg har ikke lyst til å gå til legen......

Har også kløe/svie helt øverst i høna mellom leppene. (Ikke noe i forbindelse med hullet) Noen som vet hva det kan være?

Har bare 6 uker igjen, så jeg har ikke lyst til å fikle for mye nedi der heller.

Noen tips, råd eller kloke svar??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også hatt mye kløe. Det har hjulpet med soppkrem og den typen man setter inn i skjeden. Prøv også melkesyrekapsler. Nå kan jeg bare bruke kremen for jeg er for nærme terminen.

Skrevet

Jeg sliter også med kløe og svie. Kan man ikke bruke stikkpille mot sopp, Canesten, nær termin? Eller melkesyrekapsler?

Det eneste som har hjulpet meg litt mot kløen er å sove uten truse, tørke meg med mykt dopapir og bruke luftige bukser. Når jeg tar på meg dongeribukse, kommer svien og kløen tilbake med en gang. Og noen sier det hjelper å vaske med intimsåpe, andre sier man ikke bør gjøre det, bare vaske med vann.

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 39 og fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke slike stikkpiller nå så sent i svangerskapet.

Skrevet

Kløe og svie kan jeg ikkke hjelpe med, men jeg ble kvitt en hemoroide nå nettopp med samme krem som du bruker, men en uke holdt ikke. Min forsvant etter to til tre uker.

Skrevet

Kløe og svie helt øverst der leppene går sammen kan være pga svette og fuktighet, og at man normalt har større blodgjennomstrømning når man er gravid slik at leppene er litt småhovne hele tiden. Disse blir såre når man går fordi de gnisser mot hverandre på en helt annen måte enn vanlig. Jeg er plaget med dette, men tviler sterkt på at det er sopp for jeg har ingen plager andre steder i underlivet. Jeg ville unngått å bruke soppmiddel men heller skylle meg med lunkent/ evt litt kaldt vann morgen og kveld og luftet mye..

Skrevet

Hemorider suger!!! Jeg fikk det under første svangerskap og ingenting hjalp... under fødselen popet det frem en til gitt. Det var forferdelig vondt etter fødselen må jeg si.. De forsvant aldri elt og tilslutt måtte jeg operere de vekk. Stikkpiller og andre typer kremer gjorde ikke susen for meg ihvertfall.

Skrevet

Takk for fornuftige svar!!!

Er sikkert fuktigheten som gjør det. Tisser mye og har en del utflod, så det er en veldig logisk forklaring iallfall! !

Får bare smøre meg med tålmodighet angående hemoridene.......

Skrevet

når det gjelder hemoroidene bør du prøve å ha myk avføring og skylle eller vaske deg bakentil etter hver avføring slik at bakteriene ikke setter seg og lager kløe og ømhet. Ser at flere spiser på svisker her inne...æsj...har også sett at folk anbefaler melk, lakris...drikke masse masse vann...unngå brus det tørker deg ut og lager allting hardere der nedentil...

prøv å ikke sitte for mye, sov uten truser, beveg deg så mye som mulig for det hjelper både på blodsirkulasjon og fordøyelsen...

får du akutt blødning der bak skal du ta isbiter eller iskald klut og holde til blødningen stopper det trekker blodkarene sammen.

hvis du klarer bør du prøve å presse inn klumpene der de hører hjemme..dette gjør du ved å ha litt av den salven du har på fingen og presser dem forsikitg inn igjen...da vil ofte ting forsvinne inn der de hører hjemme:)

hvis du nå endelig tør å gå til legen kan du få stikkpiller og salve som heter xeriproct tror jeg...det er den samme som du får på føden etter du har født og er veldig effektiv..

lykke til med drueklasene....ganske vanlig blant gravide så du burde ikke være flau over å si det til legen...han ser det nok hele tiden....faktisk så får 50% av folk over femti år dette i tillegg til de gravide....

Skrevet

Hei og hå. Angående den kløen/svien din så kan jeg si at jeg har det samme. Kommer nok av fuktighet ja. Jeg hadde sånn mye når jeg var liten husker jeg. Du kan smøre på sånn Silulen eller Zilulen eller hva det nå heter. Salve som smøres såre barnerumper og tisser og hjelper veldig.

Skrevet

Takk for enda flere gode svar!

Sink salve prøves nå på mot kløe, og det lindrer iallefall.

Angående hemoridene:

Har prøvd alle rådene over. Er stein hard i magen, men blir ikke normal i magen av noen ting. Har alltid vært ganske hard i magen.

Heldigvis er det bare en liten hemorid. Den er ikke vond og den klør ikke. Skjønner ikke hvordan jeg fant ut at jeg hadde den. Får håpe den forsvinner i løpet av noen uker!

Hilsen Hovedinnlegger

Skrevet

hvordan vet dere om dere har hermorider ? merker ingenting der bak jeg...helt vanlig :S har alle gravide det ?

Skrevet

Jeg merket det når jeg var på do og skulle bæsje. Virket liksom som noe stengte veien. Skjønner?

Tok en titt med speil, og så en liten "vannpose".

Det hverken svir, klør, gjør vondt eller er ubehagelig.

Skrevet

Jeg merket min lille når jeg dusjet og skulle vaske med såpe. Fikk så mannen til å ta en titt (takk og lov for at vi har et meget åpent forhold) og sendte han deretter på apoteket... Alle gravide får det ikke, men ganske mange. Enkelte slipper også mye lettere unna enn andre. Jeg krysser fingre og tær for at jeg slipper unna med den ene jeg hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...