Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Har nettopp lest innlegget (all info om pcos) av Bula. Mye mer informativt enn noe lege noensinne har gitt meg. Jeg fikk diagnose Pcos som 17 åring. Jeg hadde ikke eggløsning og ikke mens, samt sterk hårvekst og overproduksjon av testosteron. Fikk da p-piller diane for å lure kroppen inn en rytme med fast syklus. Fikk også beskjed om jeg måtte forberede meg på prøverørs metoden. Som 22 åring hadde jeg en arbeidsplass som gikk utover skuldre og nakke, så en gang iuken kom det en kinesiolog som masserte oss og gav oss akupunktur. Etter noen uker fortalte jeg han om problemet mitt(hadde da sluttet på p-piller fordi legen mente det ville ta år før jeg ble gravid)og jeg hadde ikke mensen da heller. Han kinesiologen ba meg slutte med alle hormoner, og etter tre-fire behandlinger hos han a 15 minutter fikk jeg regelmessig mens. 8 mnd etterpå skulle jeg til g.u. for å sjekke hormon nivået under eggløsning,men da var jeg gravid! Legen min fikk sjokk. 4 år etterpå ble jeg gravid igjen. Etter første kosestund på 9 mnd(men det endte ikke bra). Så gikk det tre år til og etter 7 mnd uten p-piller ble jeg gravid for tredje gang og har en sønn på snart 9 mnd. Har brukt p-piller av og på og etter alle svangerskap har mensen kommet igang uten hjelp og uten problemer. Har fremdeles mens regelmessig..... Spørsmålet er. Går det an å bli kvitt pcos av seg selv???????
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hei hei!! Slik jeg har forstått det går det ikke an å bli kvitt PCOS men det går visst an å redusere symptomene av det. Spise low carb, trimme osv.
Løssi Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Min "historie" ligner litt på din. Fikk diagonosen som 18 åring, gikk da på p-pillen. Husker ikke namnet. Den gang fikk jeg ikke mye håp om noen gang å bli gravid. Høyt testosteron nivå, kraftig hårvekst, relativt ustabil vekt. Etterhvert sluttet jeg med p-pillen og gikk til en spesialist på kvinnesykdommer. Han ga meg håp om å bli gravid, men med begrensa muligheter. Så skjedde det rare. Jeg traff han som etterhvert ble min mann og far til mine barn. Jeg fikk ro på meg og vi var svært aktive med mange fjellturer.Vi ble utredet og skulle få assistert befrukting, men så skjedde under over alle under og jeg ble gravid. Etter å ha satt ei velskapt jente til verden var mensen regelmessig som ei klokke. "Den beste medisinen mot pco er å bli gravid" sa gyn. Jeg forstår nå at jeg nok aldri blir kvitt pco, men at symtomene kan bli dempa. Likevel er det merkverdig når ting ordner seg og en føler seg frisk. Nå må jeg skrive at jeg ble gravid med nr 2 , 2 år etter nr 1, men at i etterkant av dette svangerskapet var kroppen igjen i feil spor med uregelmessig mens. Gled deg over at ting fungerer nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå