Gå til innhold

Dro på legevakta sent i går kveld...


Kondis som en murstein

Anbefalte innlegg

Jeg begynte plutselig å blø frisk blod i går kveld... Har hatt et par blødninger tidligere, men da har det vært brunt.

Panikk!!

Ringte legevakta og fikk komme. Fikk gul "hastelapp" og satt og ventet en halvtimes tid. Kom så inn til legen, og han ringte videre til vakthavende gyn. Jeg fikk komme til henne med en gang (som forøvrig var det koseligste mennesket på jord!!!!).

 

Hun tok først en GU, og sa at det blødde fra mormunnen, men at den var lukket, og at det var bra.

Så tok hun en innvendig ultralyd på meg, og den gleden jeg følte i hele kroppen da hun snudde skjermen mot oss og viste oss den lille krabaten, var ubeskrivelig! H*n turnet rundt inni der og sprellet med armer og bein :o) Hjertet slo som det skulle, og søtnosen var litt under 3 cm...

 

Jeg blør litt ennå, men nå er det kun brunt (som visstnok er gammelt blod).

 

9+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå renner tårene mine her..*snufs* for en fantastisk opplevelse og lettelse det må ha vært for deg! Håper selv å få den samme opplevelsen når jeg skal til ny ul på onsdag.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det fortsatt var liv :o) Må være en utrolig god følelse ettersom man tror det værste når sånne ting skjer. Kan jeg spørre om de brune blødningene du har hatt? Jeg har hatt brunaktig utflod i noen dager nå.. Var det sånn det startet på deg? Hadde du smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du delte din historie. det er godt for oss her inne å vite at selv om man blør trenger det ikke være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Baby on board!

Jeg hadde brune blødninger i uke 5 og 6 uten noen som helst smerter.

Igår begynte det rett på det friske blodet... Ikke smerter da heller.

 

Jeg ringte legen da jeg hadde de brune blødningene, og fikk tatt UL begge gangene.

 

Veldig, veldig vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet!!

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var dette vanlig ul eller 3D.

Jeg fikk nemlig ikke se noe da jeg tok ul og 10 fullførte uker...Så bare et 8 tall med et bankende hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser alt jeg har for at du også skal få den opplevelsen!!

 

Kan jo tilføye at rett etter blødningen igår, var plutselig ikke puppene ømme lenger... Jeg klemte og trykte, og konstanterte for meg selv at dette ikke gikk bra i og med at det symptomet forsvant... Ømheten kom tilbake i bilen på vei hjem. Om dette var psykisk eller ikke vet jeg ikke, men noe rart var det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vanlig ultralyd. Gynekologen holdt på lenge for å få et bra bilde (som hun printet ut til oss). Men mens hun holdt på var det egentlig ikke så vanskelig å se armer, bein, kropp og det ENORME hodet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, mine ømme pupper forsvant også da jeg hadde vært på ul om torsdagen.. kanskje det er psyken fordi vi er redde det ender galt? (vokst har de da) Kvalmen er nå i alle fall her, og murringene var der i hele gå, så får bare vente å se.. Er i alle fall så utrolig glad på dine vegne:)!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ømheten i puppene til å vurdere det hele til stadighet, og klemmer i vei flere ganger om dagen. Det varierer veldig hvor ømme de er! Så det er etter hvert ikke noe særlig pålitelig barometer, må jeg si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her drives det også hyppig klemming!! Og titting og studering...

Og du har rett i at ømheten varierer. Forferdelig vonde til tider. Men når det i går tilsynelatende forsvant helt på ca 2 sekunder, må jeg si at jeg savnet det ja ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra!!!!

 

Jeg fikk oppleve det samme som deg. Blødde masse friskt blod; fikk UL og så den lille som sprella med armer og ben. Og hjertet som slo. Klarte bare grine jeg:-)

 

Gratulerer og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malthiel

 

Nå ble jeg redd et øyeblikk, før jeg fikk lest ferdig.. Puuh. Pustet lettet ut på sluttem av innlegget ditt... Sååå glad for at det gikk bra!! Jeg er bare en liten tur innom 1 tri for å se hvordan det går med kjente Bimmere..

Kos deg videre.. Klem 12+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...