Gå til innhold

sexlivet etter en fødsel..

Anbefalte innlegg

jeg er førstegangs,og jeg tenker mye på om " jeg kommer til å ødelegge understellet" etter på,om dere skjønner hva jeg mener.Man blir jo så sinnsykt utvidet,så den fødselsvidoen på den linken nettopp,fikk helt angst.Min skrekk er ikke smerten der og da,men at jeg får varige men der nede..

Vil liksom være attraktiv for typen min,vi har ikke vært så lenge sammen.

Noen som har det likt,eller vil fortelle om deres erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6085942-sexlivet-etter-en-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også litt nervøs for dette. Man har jo hørt skrekkhistorier om at det blir som å "slenge ei pølse i en gymsal" osv.... men jeg opplevde det motsatte faktisk. Jeg ble så trang at jeg var overbevist om at de hadde sydd meg igjen! Dro til legen og var helt forstyrra... han tok GU og sa at alt var i skjønneste orden. Som han sa - man ser at du har fått et barn, men det dreier seg om endringer, ikke ødeleggelser :) Det som var "feilen" hos meg var at jeg ubevisst spent alle musklene når vi skulle ha sex, så jeg ble pintrang. Det var bare å slappe av og prøve prøve prøve, og etterhvert gikk det bra. Men slapp og åpen er jeg IKKE nei! Må fremdeles konsentrere meg litt akkurat ved penetrasjon, så jeg slapper av nok til at han kommer inn. Men når han først har kommet inn er det ikkeno problem :)

ps: er anonym akkurat nå fordi dette omhandler mannen min også, ikke bare meg :) Jeg er ellers en gammel traver her på 2.tri... :)

Det du kan gjøre for å forberede kroppen best mulig er å ta "heisekranøvelser" - dvs muskeltrening for å styrke underlivsmuskulaturen. Det får du igjen for i ettertid :) Spør jordmor eller søk her inne for info om disse knipeøvelsene. Jeg er litt dårlig til å forklare, men du skal altså knipe bekkenbunnsmusklene som om du heiser opp underlivet på en måte. Tror det står om det i en av brosjyerne eller noe du fikk hos jordmor på første kontrollen.

Jeg ble klippet under forrige fødsel og tenkte" hjelp jeg blir aldri som før". Men der tok jeg feil: ) Vi hadde sex snaue 3 uker etter fødselen og det gikk kjempe bra. Litt ømt de første gangene , men etter drøye 4 uker var jeg god som ny... Jeg dreiv med knipe øvelser i flere uker eter fødselen og tror det hjalp... Kneip så fort jeg kom på å knipe dagen lang!!

Har sett den forferdelige video jeg også og skjønner ikke at det går ann å bli normal igjen, men nå er vi faktisk skapt til å kunne føde barn selvom jeg syns det ikke akkurat ser ut som en naturlig prosess når det stoooore hodet kommer ut : )

Slapp av.. ......... alle mine venninner har fått tilbake sitt vanlige sexliv etter fødselen. Noen bruker bare litt lengre tid enn andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...