Gå til innhold

Begynnt å smøre?

BAcer med mirakel-jente :)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynnt å smøre seg?

Var på Body Shop allerede noen dager etter positiv test og kjøpte olje og krem som skal virke mot strekkmerker. Har begynnt å smøre meg litt av og til på puppene og rundt, siden de vokser sånn.. Tenkte jeg snart skulle begynne på magen.. Er bare 10+2, men føler magen begynner å "ese" ut, hehe.. Mye luft og litt god i hold siden jeg småspiser sånn (prøver å unngå kvalme mest mulig)..

Er det flere som har begynnt å smøre seg?

Leste forresten her inne at ei anbefalte tran mot strekkmerker. Har også begynnt med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forrige gang var jeg mest opptatt av å smøre magen fikk strekkmerker alle andre steder, de forsvant heldigvis igjen... men nå har jeg allerede begynt å smøre meg overalt med krem, skal kjøpe olje... smør ivei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skuffe dere jenter..strekkmerker er hormonellt og kan ikke stoppes av noe som helst krem,, det kommer nemlig innenfra,

noen har anlegg for å få det, andre ikke.

Tillater meg derimot og lime inn dette, som et forslag til hva dere kan gjøre for å begrense merkene..

Per i dag er det dessverre ingen dokumentert behandling for strekkmerker, selv om en rekke hudpleieprodukter nok vil påstå det motsatte. Kremer og salver som man smører på huden, vil nemlig ikke trenge så langt ned i huden som der strekkmerkene sitter. Det er imidlertid en del ting du kan forsøke å gjøre selv for å forsøke å minske disse merkene.

Det er lurt å smøre de utsatte hudområdene jevnlig med fuktighetskrem eller olje. Noen mener at E-vitaminrik olje eller krem vil øke hudens smidighet, men det er så vidt jeg vet ikke dokumenterte studier som kan bekrefte dette.

Det er også lurt å trene magemusklene slik at disse blir stramme, da vil huden over også strammes slik at strekkmerkene blir mindre synlige. Et sunt og variert kosthold med mye frukt, grønnsaker, fiber og vann er dessuten viktig for å gi huden den næringen den trenger.

Håper dere kan dra nytte av dette da :-))

Er gravid for 4 gang, og jeg fikk litt strekk m første gang men ikke flere

med de andre.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei OldmaJun

Jeg har hørt dette før, men håper at det er feil :) Smører meg med olje og krem, og drikke tran og håper på det beste!

Fikk ganske masse strekkmerker på lårene da jeg la på meg mye i ungdomsårene. Håper på at det er den eneste plassen jeg skal ha dem..

Prøver mitt beste iallefall, så får jeg heller grine om de kommer fordeom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke for å ta gleden vekk i fra dere,men jeg har hørt at det er veldiig individuelt pga at det er hormonene som forårsaker strekkmerker...men man kan jo bare smøre seg allikevel så har man i hvertfall prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...