Gå til innhold

Hvor mange strømpebukser...

Anbefalte innlegg

...trenger babyene?

Jeg har foreløpig en, men det er jo sikkert litt lite...?

Nå har jeg virkelig begynt å tenke over hva vi trenger og sånn.. og kjenner jeg klør i fingrene etter å handle inn det vi trenger.

Jeg tenker at jeg får kjøpe litt av hvert, for aner ikke hvor mye jeg trenger av bodyer og trøyer og strømpebukser og gulpekluter etc (og dette er 3. barnet mitt!! Himmel...), og så får vi supplere etterhvert..

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6085418-hvor-mange-str%C3%B8mpebukser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt 1 til nå... :-)

Tror egentlig ikke vi får så mye gaver av det slaget. Altså gulpekluter, bodyer og strømpebukser. Tror heller vi får mer morsomme klær...... Så sant vi ikke sier at det er dette vi ønsker oss da.

Men det er jo ikke moro å kjøpe gulpekluter i gave??? :-)

Nei, nettopp!

Bodyer og sånne innenpåklær, kluter etc blir det nok lite av i gaver....

Folk kjøper søte dresser, kjoler og sånn. Kjekkere å kjøpe det enn å gi bort en kjedelig hvit body, liksom... (selv om jeg tror jeg ofte har fått body sammen med en sparkebukse e.l.)

Sokker er også noe jeg husker jeg trengte mye av.. og de forsvant søren meg fort de knøttsmå sokkene, for de ramler av hele tiden, og man får aldri med seg hvor man mister dem.. :-)

Det e nok kjekt å ha godt om både bodya og strømpebuksa, førr det e jo de som bi skjettn om det bi en liten lekasje... dessuten e det vældi greit å ha på tel hjemme bruk... sokka syns æ va nå hærk på baby... så vesst frøkna ikke kjenntes småkald på føttern så lot æ vær å ha sokka på... ho va da født på sommern, vintern brukt æ heller læsta på ho... beire enn de der knotate sokkan.. men kvær sin smak...

Hadd vel satsa på 5-6 strømpebuksa i allefall... og minst like mange bodya... kommer vel å ann på kor flenk du e å få vaska skjettnklean i full fart eller ikke...

Annonse

Annonse

Min første er født i slutten av oktober, og jeg brukte ikke mye strømpebukser på han den første tida. Trenger ikke det under sparkebukser osv.

Uansett er det vel greit å tenke at et par skift om dagen kan det fort gå, og da bør man ha nok til at en skal rekke og vaske opp og tørke...

Kan ikke huske at vi hadde noe særlig strømpebukser sist. Vi brukte mest sparkebukser med føtter. Sokker var helt håpløst, de falt bare av.

Åh, jeg gleder meg til å se gjennom eskene med babytøy for å se om det er noe vi mangler. Vi har gitt bort en del, så jeg blir nok nødt til å kjøpe noe nytt.

Tror bare jeg hadde èn strømpebukse til veslejenta (hun var 4-8 mndr den første vinteren) og den brukte hun på julaften da hun hadde kjole :-)Vi brukte sparkebukser med føtter helt innerst hele tiden.

Sokker husker jeg var skikkelig pes, for hun lå og "gnikket" føtter hele tiden, så sokkene røk av etter 2 sek.

Kjøper ingen strømpebukser nå heller - veslemann skal få bruke sparkebukser med føtter han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...