*toppris* Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 da eg var 37 +3 ble vekten estimert til 2500/2600g, noe der... Noe som er lite sier de, så jm på sykehuset snakket om at de kanskje vil sette ting igang når eg kommer opp igjen dersom de fortsatt mener vekten er lav.. Skal opp igjen på onsdag... spennende... Alt stod bra til med gutten min, fullt utviklet osv, ikke underærnæring etc, han bare er liten sa legen.... Har ul-termin 12.09... Noen andre som har fått estimert vekten rundt dette tidspunktet?? Noen som har blitt satt igang grunnet lav vekt?
Gjest Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 ble estimert i uke 35.da mente di han var 8% under og 2700g...jeg syntes det hørtes mye ut,så jeg tar det med en klype salt. var aldri snakk om å sette igang her.alt så ok ut ellers. tror di bommer på vekta av og til...=0)
lana<3 Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Merkelig at de vil sette det igang? han er jo bare 9-10% fra normalen samme som meg..er vel andre ting også som spiller inn da...min baby er 9% fra normalen med ustabil hjerterytme, jeg har ikke fått tilbud om at ting skal settes igang... til meg sa legen 15 pluss minus er innen normalen og de her inne på bim sier 20 pluss minus
Mai24 Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Fikk estimert vekt 37+ 3 jeg også (to dager siden), den var på 3400... 6 uker tidligere var den på 1800, ikke rart jeg har lagt på meg de siste ukene Fikk beskjed om at han da var litt liten, men nå er han passe.. så det kan fort gå seg til, hender jo det er litt vanskelig å måle riktig også! En ser jo at fødselsvektene varierer voldsomt, alt står bra til fordet Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Min ble estimert til 2300 da jeg var 35+1. De sa at jeg får en liten unge, i overkant av 3000, men at det absolutt ikke var unormalt. Litt mindre enn gjennomsnittet er han men nå må du ta i betraktinig at de tar utgp i gj, og dagens barn er blitt mye større de siste årene. Syns det er rart de snakker om å sette i gang tidligere pga det, dersom alt er i orden så har ungen det bedre i magen frem til terminen. Jeg skal ha ks pga seteleie, og de ville ha den tettest opp til terminen akkurat pga vekta hans.
belli72 Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Synes man hører så veldig mye forskjellig ang. vekt. Tror dessuten at det er svært vanskelig å estimere vekt når man har kommet så langt i svangerskapet. Har bl.a. hørt at det er vanskelig å estimere vekt dersom dette ikke blir gjort jevnlig etter 20.uke. Jeg har venninner som har fått estimert veldig lav vekt, og så får de barn på over 3 kg to uker før termin. En annen fikk beskjed om at babyen veide 3.6 g to uker før termin, hun fødte dagen etter - datteren veide 4680 (eller 4860, husker ikke helt)... skjønner at man blir bekymret når legene sier at barnet er alt for lite, men mener bestemt at man må ta dette med vektestimering med en klype salt..
Kiki24 Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Hei! Min ble estimert 3300g i uke 37 Jordmora sa hvis jeg går til termin så blir jenta mi ca 4000g!
knærten71 Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 hei lik Kiki 24 ble min baby estimert til 3400kgi uke 37 og da regnet de med at den ble mellom 3-3.5 ved fødsel med feilmarginer. Har gått til vekstmåling i to måneder men ser at jeg har mye høyere vekt enn dere andre men alikvel estimert fødselsvekt som er lav og under gjsnitt. Legen sa vektenikke var til å lite på. Mer viktig å se på femur,bpd og mad. Der ligger min nå på gjsnitt men var under for to mnd siden. Tror ikke vi skal være så opptatt av vekt så lenge kurven vår er jevn og trivselssparkene gode. Vi skrive senere og fortelle hva det ble.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å få en liten baby på ca 3kg, og "garantert" under 3,5 kg. Babyen som kom ut var over 4kg. Så feil kan man ta!
hårsår Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Jeg fikk estimert barnets vekt ved fødsel til minimum 3,5 kg. Var da uke 34+5. Var selvfølgelig glad for at det var et stort og godt barn, men kan ikke hjelpe for å grue meg litt til å presse det ut!
*toppris* Skrevet 27. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2006 Godt å høre det ikke bare er meg. Skal opp igjen på onsdag, så det blir spennende å se. Legen sa som sagt at alt var bra, målte til og med pulseringen i navlestrengen, om barnet får næring, ingenting gale der. Det rare er at i uke 29 var han 1500/1600, stor gutt fikk eg da beskjed om, så er nå i det siste han ikke har lagt på seg. Selv spiser eg som en hest og legger på meg som det suser, 3kg på en uke ved sist måling;) hehe.. Er enig i at legger han ikke noe særlig på seg så er detlike greit at han kommer ut, men syns det er rart når de sier det ikke er noe galt med ham. Jm snakket om at kanskje han leger mer på seg ute, ved amming.. Håper litt på å bli satt igang, gleder meg slik til å se gutten min. Men vil uansett kun det beste for ham. Vet det er mye feil med estimering av barnets vekt, magen min er langt under sf gjennomsnittet også da, har en søt liten mage, folk tror ikke eg er høygravid med kun to uker igjen... slik sett tror eg de kan ha rett med at han er liten... Har noen av dere blitt satt i gang? Med salve/gel eller pille? Får man reise hjem eller må man ligge på sykehuset? Takker for all respons:)
meg & to små vampyrer Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Jeg fikk estimert vekt da jeg var 37+2 og da sa de at han var 2950 ca... Det var visst litt under gjennomsnittet, men siden jeg ikke er så stor, så var det akkurat passe:) Håper ikke de har bomma så veldig (at han ikke er større hvertfall) da jeg skal føde ham i setefødsel...
Live har fått prinsen sin:) Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Jeg var hos legen i uke 36,og da ble hun estimert til 2,4 kg og forventet å bli ca 3,3 kg..Hadde et avvik på 5% men ingenting å henge seg opp i,litt tynn kommenterte legen,thats it:)
*toppris* Skrevet 27. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2006 oj, 2950, og det var litt under gjennomnittet... da er jo gutten min mye under gjennomsnittet da.. Hva er egentlig gjennomsnittet?
Gjest Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 Fikk estimert i uke 30. Da var den 1800 gram. To uker etter fikk jeg estimert på nytt og da var den 2900 gram! 25% over det den skulle. Stoler ikke helt på disse resultatene. Legen sa også det var litt vanskelig fordi babyen var så vilter akkurat da.. Men, ble lovt en 4 kgs baby! Skal ha ny sjekk om 2 uker og får vite mer da.
*toppris* Skrevet 27. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 27. august 2006 gutten min var så flink atte:) men for sikkerhetsskyld målte legen tre ganger og kom til det samme hver gang.. Spennende å se på onsdag da.... om han legge rmye på seg eller ikke. burde eg ta med fødselsbaggen eller kan eg hjem da?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 27. august 2006 #17 Skrevet 27. august 2006 Babyen min ble i uke 35+4 estimert til å veie 2500g, 19% under gjennomsnittet, men innenfor normalen sa gynekologen.
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 27. august 2006 #18 Skrevet 27. august 2006 hei.. Emilie fikk en vekt på 3200, var på sykehuset to ganger.. for jeg skulle føde i seteleie... for 4kg er grensa der. men når frøkna kom var hu litt over 4 kg.. så dem kan ta feil ja...
Duddlidu Skrevet 27. august 2006 #19 Skrevet 27. august 2006 Hei! Hvorfor har så mange fått estimert vekt? Må ikke dette gjøres ved ultralyd? Er det vanlig at legene ønsker å estimere vekt rundt uke 37/38? Jeg har ikke fått tilbud om det, kan man spørre om å få det?
*toppris* Skrevet 27. august 2006 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2006 selv skulle eg sjekke om det var hode eller seteleie pga jordmoren min klarte ikke kjenne det. Da målte legen barnet samtidig for å se, pga jm mente han låg på 3-3,5 og eg spurte. Da målte han flere ganger og kom til omtrent det samme hver gang. 2.5. Grunnet dette var lavt skal eg opp igjen på onsdag. Noen reiser opp for å sjekke mistanker om leiet eller om vekten er lav eller stor, fx pga stort/lavt sf mål. hjalp det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå