Gå til innhold

Ang stønadsperioden........ punkt 3.1 (permisjon igjen)

Anbefalte innlegg

Ser lenger ned her at valg av dekningsgrad 100% eller 80%

Altså, jeg trodde at hvis jeg krysser av for 80% så får jeg 80% lønn i 54 uker (minus far sine)??????

Men ser lenger ned her at noen mener omvendt?????

Jeg blir gal av dette??

Jeg skal ha permisjon 1 år, med 80% lønn, i hvilken rute krysser jeg av??????????

Fortsetter under...

Annonse

Herregud.. jeg må jo ha krysset i vilden sky.

- og husker ikke hva jeg har krysset engang!!! Er det mulig.....

Men ting er så usikkert med oss, jeg skal uansett ikke være hjemme lenger enn til aug. neste år.

Jeg tror det er slik du sier; 80% lønn i 54 uker eller 100% i den korteste perioden..

Var det ingen bruksanvisning med de der papirene?? Den hadde vel uansett stått på gresk slik at ingen av oss hadde skjønt bæret...

bruksanvisning og bruksanvisning....

Under veiledningen står ikke dette punktet..... (bra) Under informasjon står følgende:

"foreldrene kan velge mellom en dekningsgrad tilsvarende full dagsats eller 80% av full dagsats med tilsvarende forlengelse av perioden"

Så det kommer helt ann på hvordan du tolker teksten i punkt 3 Stønadsperioden. 3.1 Valg av dekningsgrad.

Er det 80% lønn eller 80% permisjon?? Jeg TROR det er lønn.......... men når man først begynner å lure......... Hvorfor kunne de ikke satt antall uker i parentes der f.eks?? Det som gjør at jeg helst ikke vil ha feil er følgende tekst ved siden av:

"Valg av prosentsats gjelder for begge foreldrene og er bindene for hele periode"

-tror jeg aldri har lest over ting nøyere i hele mitt liv... Eller, bortsett fra når jeg skulle bestemme barnevogn! :-)

Lykke til på UL i morgen gravid! :-)

Jeg hadde først bestemt meg for å ta 80% i 1 år. men så fann jeg ut at jeg tapte ca 65000kr (ca 35000 kr etter skatt) på det i forhold til kortere permisjon. Så på meg blir det 44 uker med 100% lønn. Får vi ikke barnepass eller barnet ikke er klar for å være hos andre så tar jeg permisjon uten lønn fra jobben, og kommer likt ut som om jeg først hadde valgt 80%. En mister ca 5 feriedager året etter om en tar 80%.

Når en er tilbake til jobb er det jo kjekt å vite at en har rett til 1 time kortere arbeidsdag når en ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...