:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 jeg har en følese av at vennene mine løper sin vei. jeg hører aldri noe fra dem lenger. noe som egentlig er naturlig siden de har et liv og jeg har et liv. men sånn som i kveld er hele gjengen ute. men ingen har sakt i fra til meg, og jeg antar at det er fordi jeg er gravid. det er jo bare helt på tryne. er det bare meg? eller er det ganske vanlig?
Harald Ripultfør Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Syns det er så dårlig gjort jeg.. Det koster dem ingenting å spørre deg om du vil bli med! Jeg tror desverre det er ganske vanlig!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 jepp, samma her.. Skikkelig kjipt... menmen, slik er vel livet... blir selv også alenemamma, blir sett på som dens tore stygge ulven av noen også, det er ikke noe gøy... Menmen,,, slik er det vel bare, noe jeg må takle... er vel nå man ser hvem som virkelig er ens venner ja.
Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Omvendt i mitt tilfelle. Jeg orker ikke å bli med på noenting lenger så har nesten bare tlf kontakt med vennene mine. Kanskje de ikke vet helt hvordan de skal forholde seg til graviditeten og hvilke ting du kan og ikke kan være med på mer.. ?De kommer nok tilbake når barnet kommer:)
Winterlady Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Har mistet kontakten med en del ja- men mange av dem var litt sånn "dra på byen sammen"-venner. Har fremdeles de aller nærmeste, ca 3 veldig gode venninner, + 1 god guttevenn som ringer for å skravle iblant . Blir også alenemamma ja.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2006 om de kommer tilbake da så er det nok litt sent. trenger ikke venner som lar meg traske igjenom 9 måneder uten og stille opp i det hele tatt. kan de ikke være der i nedover bakke så burde de ikke få være der i oppoverbakke heller
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2006 så koselig at det var så mange alenemammar her, i kveld ;-)
Winterlady Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 He he, ja hadde nok ikke vært her akkurat nå om jeg hadde hatt samboer. Da skulle jeg jammen ligget i sofaen og fått fotmassasje isteden nå !
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2006 hehe... du har et godt poeng der ;-)
Suprise! Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Føler det ja. Har mistet HELT kontakt med ei.Var på vorspil med henne da jeg var 3-4 mnd på vei.Skulle ut på byen en tur. (Jeg var selvfølgelig edru) Utpå kvelden ble hun fullere.For å gjøre historien kort: Hun nærmest ropte ut (slik at alle ble stille å såg på meg) at jeg ikke kunne gå ut på byen. ++ Akkurat det var utrolig dårlig gjort av henne.Jeg dro hjem igjen.Sa ikke hade til henne en gang.Hun ringte da hun merket jeg var borte.Beklaget seg,MEN. Jeg sa akkurat det jeg mente.Hun var litt enig da.Hun ville komme på besøk helgen etter.Ja,om det er noe du vil så får du da bare gjøre det.(Sa det til henne at hun ikke skulle be meg bli med henne på byen da jeg "ikke er gravid " lengre heller.) Tiden har da gått er vel ca 4 mnd siden nå.Ikke hørt et pipp fra henne. DET er det dummeste jeg har vært borti! Ellers så er det et par jeg har noe kontakt med.Dem er gravide selv nå. Restrerende hører jeg ikke ofte fra.Synd i grunn.Men de kan ikke komme å tro at jeg skal stille opp for dem mer.Nok er nok.Man gir og tar. Blir kjekt å se om man kanskje møter noen greie damer på barsel gruppe etter fødsel:o) Lykke til med dere andre:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 off...dette er nokk helt normalt! jeg har ikke fått en telefon samtale fra veninner på vertfall 2 dager! syns det er drøyt at de ikke kan invitere meg me ut! blir jo trist for meg og sitte her alene dag ut og dag inn uten at noen av mine beste veninner gidder og ta kontakt, selv om jeg senner melding og ringer... trist ass...
tessese Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Huff..ja slik er det med meg å! Godt å høre at jeg ikke er alene! Har ingen venner igjen mer jeg, ikke noen nære iaff! Veldig deprimerende synes jeg. Jeg er jo bare blitt gravid lissom!Går det ikke ann å finne på noe sammen noe lenger da?? Utrolig trist iaff..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Ja sannt! jeg blir også helt deppa av det! d er 9 mnd det er snakk om ikke resten av livet! men vi er vel ikke så kjekke å henge me siden vi er gravide??!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. august 2006 #14 Skrevet 27. august 2006 Vennene mine spør meg fortsatt om jeg vil bli med på vorspiel da de skal ut på byen. Noe som jeg har vært med på når formen er oki, så da har jeg dratt hjem når de skal videre.. Skjønner godt at du blir lei deg
Duddlidu Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 Det er nok desværre ganske vanlig Samboer var ute på byen med broren sin igår og hadde møtt sååå mange av mine "gamle" venner som alle lurte på hvordan det gikk med meg, om alt var bra.. osv osv... Ja, særlig.. Æsj, om de hadde lurt så veldig så kunne de vel tatt en telefon i edru tilstand eller spurt om jeg ville vært med... Dritt med dem hele gjengen, har heldigvis noen andre hyggelige igjen Føler litt at det er nå man ser hvem som er verdt å ta vare på.
Jolene84 *overtermin* Skrevet 27. august 2006 #16 Skrevet 27. august 2006 Trur dessverre at d e ganske vanli ja. Virka som om at visse persona trur at sjøl om en e gravid,så kan ikkje en bli me ut og ha d arti.At en faktisk ikkje treng alkohol for å ha d gøy.Grrr.. He blitt stilt fra en del av mine venna ette at ej blei gravid,men he ijen fått kontakt me en del andre:) No i d siste he faktisk en del av dei som ej ikkje he hørt fra tiligare i svangerskape,begynt å ta kontakt ijen. Irriterande rett og slett!! *Svalene kommer med sommeren, men drives bort av høstens kulde. På samme måte er falske venner med oss i livets godvær, men så snart de aner ulykkens vinter, forsvinner de*
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. august 2006 #17 Skrevet 27. august 2006 Du burde si ifra. At bare fordi du skal bli mamma,betyr ikke det at du ikke hartenkt til å delta i resten av den normale verden lenger. Folk tenker ikke alltid så langt.. Misforstått "godhet" kanskje..
Crazy81 m spire nr 3 i magen:D Skrevet 27. august 2006 #18 Skrevet 27. august 2006 Hei. Å som jeg kjenner meg gjenn i dette! Da jeg gikk gravid sist,sa "alle" at de skulle stille opp og d var bare å spørre om barnevakt osv.. Vel jeg fikk da jenta mi,å jeg så fort hvem som var venner og ikke..Ikke d at jeg trengte barnevakt,men jeg la merke til hvem som orket å komme på besøk el bli med å soppe og slikt mens jeg gikk gravid.. Og hvem som giddet å besøke meg på sykehuset el når jeg kom hjem..ikke mange for å si d sånn.. Å høre om jeg ville bli med på byen el finne på noe en helg var helt uaktuelt..Jeg hadde barn.D kunne liksom aldri slå dem at om de hadde nevnt d litt tidligere,kunne jeg kanskje ha fått ordnet barnevakt.Kanskje jeg også hadde lyst og godt av å komme meg ut, men nei da.. Fremdeles er d kun de samme vennene som er der ennå.Å jeg er gravid på ny.Men jeg merker at noen er blitt mer voksne på de 4,5 årene som er gått siden sist.D er faktisk flere som er nysgjerrig på hvordan d går og som sier de har lyst på barn selv nå. Men selvsagt er d noen jeg ikke hører noe fra før de hører at jeg har barnevakt å kan bli med å drikke..Det er dessverre ikke alle som har blitt mer voksen, og som ser på helg som drikk drikk drikk mest mulig.. En ting man lærer av sånt da: hvem som er ens venner og hvem som ikke er..Hvem man skal stille opp for og hvem man kan "drite i" for å sid sånn:)
Stratos med 3 barn Skrevet 27. august 2006 #19 Skrevet 27. august 2006 Jøss da! De venna dine må strammes opp! Nei, gudsjelov er mine venninner like mye eller like lite oppmerksome som før, så jeg merker ingen forskjell i grunn. Antar du kanskje er den første som er gravid eller? Jeg er bortimot den siste så venna mine er kommet over det med at gravide ikke kan være med på noe.... Jeg synes synn på deg jeg! Kan du ikke prøve å prate med en eller flere av de a?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2006 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2006 ja jeg er den første som blir gravid. og har prøvd og prate med vennenne mine om problemet. men det går liksom ikke inn. det virker som om standar kommentaren "jeg vet ikke hvordan det er og være gravid" er en fin unskylding. hm... heldigvis har jeg jo fått noen nye venner med barn eller barn i magen så jeg er jo ikke alene. men det er bare så vondt når de menneskene man trodde altid ville være der stikker.
er det muuulig Skrevet 27. august 2006 #21 Skrevet 27. august 2006 har ei venninde igjen som jeg hadde fra før graviditeten min med første jenta mi.....resten forsvant da de fikk høre at jeg skulle ha barn....eller rett etterpå......var nok ikke like kul lenger siden jeg ikke orka festing til enhver tid....når siste buksa i butikken var det viktigste å skaffe seg....osv osv.... men hun som jeg har enda...hun vet jeg iallefall hvor hun står! jeg vet hva jeg har å forholde meg til og det er jeg glad for! heller en god venninde enn 30 skikkelig dårlige venninder!!!! ja det er leit når de man har trodd så lenge var gode venninde forsvinner....men se det positive i det....man oppdaga det iallefall!! enn å få en på trynet senere...for sann mine ord om slike ville stillt opp om situasjonen var annerledels heller.....nå nei dere....... er mange ganger glad for at jeg fikk se hvordan de var.....da slapp jeg iallefall å betro meg til slike mer! og det har gjort meg mer obs på mennesker gennerellt....og om hvordan jeg selv vil være mot andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå