Gå til innhold

amme rett etter brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tviler sterkt på at du får en slik operasjon så lenge du ammer. Jeg har selv gått gjennom en for noen år tilbake og det var så absolutt ikke noen "kose"operasjon. Brystene var godt innpakket med tape og bandasjer de første dagene. Etter det måtte arrene tapes til dem var ordentlig grodd. Brystene var også svært ømme en god stund. Måtte også bruke sportsbh med god hold en god stund. Spilebh kunne jeg bare glemme å bruke på en stund.

Før operasjonen fikk jeg informasjon om at man kan miste evnen til å amme dersom jeg skulle ha flere barn. Jeg fikk et barn til og fikk lite melk. Var bare noen av melkegangene som var inntakt. Resten av dem var nok ganske ødelagte etter operasjonen.

Du bør nok vente til etter at du er ferdig med ammingen før du vurderer operasjonen. Det er også godt mulig det må gå en viss tid etter også for alt jeg vet.

Anbefaler deg å ringe en av klinikkene som gjør dette og forhøre deg litt.

Dersom du skal ha en sånn operasjon bør du også være klar over at du helt eller delvis kan miste evnen til å amme dersom du skulle få flere barn. Men jeg vet at det er mange som ikke har problemer med amming etter på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...