Gå til innhold

Bestemmelse av kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen her inne som veit hva det er dem ser etter når de skal bestemme kjønn? Jeg var på ultralyd på fredag, og jeg fikk en lege som ikke liker å fortelle til førstegangs fødende hva de venter. Men vi fikk se urinblæren og bekkenet, var det noe der man selv kunne ha sett for å få vite kjønn eller er det noe som skjuler seg for våre øyner, og som bare legene kan se?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er visst noen streker og prikker (?), men jeg vet ikke hva som er hva..

noen som vet? :)

Skrevet

Vi venter jente, og fikk se tre streker der nede.

Skrevet

Vi så ikke tissemann og pung før legen pekte på det vi da....

Tror ikke vanlig mann i gata kan se det du... Du får få deg en ul til på en eller annen måte om du absolutt må vite det!

Skrevet

På ul uke 16 og 18 hadde jeg ikke snøre til å se hva jm prata om. Hun pekt og forklarte hvorfor hun trodde det var jente, men jeg skjønte ingenting. Men på ul uke 21 var det ganske lett å se, blant annet pga leiet til knøttet. Hun lå med føttene godt spredt, og vi fulgte sonden fra knærne og opp mellom beina og inn i magen - og vi så de tre strekene og ingenting som hang og dingla. Jordmor var helt sikker på jente.

MEN jeg tror derimot det ville vært ganske vanskelig (okei - umulig) å sett dette med kjønn bare på bilder for oss som ikke har kompetanse innen slikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...