*Marie 82* Skrevet 26. august 2006 #1 Del Skrevet 26. august 2006 Nå er jenta mi 1 mnd gammel, og vi har slitt masse med amminga. Først klarte hun ikke å ta puppen, og vi koppmatet henne. Når hun var 10 dager tok hun puppen, men vi brukte veldig lang tid på oppkobling. Etter ei uke gikk oppkoblinga fort å da tenkte jeg at vi hadde løst de fleste problemene. Jeg ammet og ammet og ammet. Hun lå ved puppen ofte to timer i strekk. Var på helsestasjon og veiet ofte, og hun gikk veldig sakte opp i vekt. Pga sår på brystvorta var jeg på ammepoliklinikken tirsdag denne uka, og hun hadde bare gått opp 35 g på 6 dager, til tross for min konstante amming. De lot henne ligge til begge brystene i tjue minutter på hver side, hun hadde da fått i seg 45 ml. Så pumpet jeg begge brystene og fikk ut kun 10 ml. Damen konstanterte at jeg hadde for lite melk mest sannsynlig fordi jenta hadde sugd feil, eller for ueffektivt, brukt puppen litt som smokk. Jeg skulle nå starte å pumpe ofte, annenhver time på dag og hver tredje på natt. Legge henne til når jeg ville det. Og gi henne pumpa melk og MME på flaske slik at hun kunne begynne å legge på seg (orka ikke mere koppmating, får mer i seg på flaske). Dagen etter hadde hun lagt på seg 45 g, så hun trengte ekstra næring tydeligvis! Nå har jeg drevet å pumpa i mange dager, ser ikke noe til denne ekstra melka som skulle ha kommet. Stressa litt i begynnelsa, men ga på en måte opp og tenkte at nå kan jeg likesågodt gå over til flaska for godt. Har fått motivasjonen tilbake nå, men likevel vil ikke melka komme. Har ikke noe problem med utdrivelsesrefleksen, drikker vann og ammete. Må jeg gi opp tanken på å fullamme? Har så veldig lyst, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6083314-%C3%B8ke-melkemengden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 26. august 2006 #2 Del Skrevet 26. august 2006 Husk å hvile masse - drikke mye - 2-3 l pr dag minst. Drikk gjerne noe ammete slik du gjør og gjerne vørterøl. Siste tips jeg har fisket opp er maltblokker - de visst gode som knask. Snakk med legen din om du kanskje kan prøve primperan for å øke melkemengden ( egetlig kvalmestillende, men kan brukes for å øke melkemengden). Det er som regel en forbigående ffkt som avtar når du slutter - men det kan være til motivasjon da en ser at en faktisk kan produsere melk. bruk ullinnlegg for å stimulere produksjonen. På ammehjelpen.no på amming fra a-å kan du lese om hjelpebryst -(bruk gjerne mm du har pumpet ut på det) På ammehjelpen finner du flere tips! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6083314-%C3%B8ke-melkemengden/#findComment-6083469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleh Skrevet 28. august 2006 #3 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg sleit masse med melka i begynnelsen, og fullamma ikke før gullet var 5-6 uker. Da bestemte jeg meg for å få det til, bestilte time hos homeopat og la bort mme. Hos homeopaten fikk jeg både akupunktur og et homeopatisk middel. Dette funket!! Da hadde jeg prøvd ammete, havregrøt, vørterøl osv, som ikke gav store effekten.. Jeg vurderte også på et tidspunkt å gi opp.. det virket jo så mye mer behagelig med mme... I dag er jeg veldig glad jeg gav det et forsøk til - er mye mer lettvint med å amme, har alltid maten med, passe temperert, slipper koking osv.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6083314-%C3%B8ke-melkemengden/#findComment-6110174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå