Gå til innhold

Bevegelser - kan det være unormalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle bevegelser i magen normale? Kanskje dumt spørsmål; men noen ganger (omtrent hver kveld, noen ganger flere ganger om dagen) hopper magen min hit og dit, opp og ned, rytmisk og veldig kjapt. Ikke sånn et enkelt spark i siden, men i alle retninger; og det er masse bevegelse som er synlig utenpå... Er alle bevegelser tegn på trivsel? Noen ganger blir jeg litt redd, for jeg føler at han blir helt manisk og kanskje er litt klaustrofobisk... Er dette vanlig? Andre med tilsvarende bevegelser? Alle gravide jeg spør om bevegelsesmønster sier bare; nei, min lille er så rolig, så... Ikke miN!! Men er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Emma79!

Kan trøste deg med at du ikke er alene om dette!! Har det slik som deg, kanskje litt verre (hehehe)....jeg mener det skjer altfor mange ganger om dagen og jeg har begynt å lure på akkurat det samme...

Noen som kan svare?? Skal selv på kontroll førstkommende mandag..tenkte å ta opp dette med jordmor jeg da...

Skrevet

ja, vi skal liksom være så glade for disse bevegelsene.. Men lurer litt på om lillegutt har ADHD eller noe sånt..;-) Jeg skal på kontroll på mandag jeg også; skal ta det opp med jordmor.. Fortell meg hva din sa om din viltre krabat(inne..?).

Tror det heter seg at det er sammenheng med aktivitetsnivå i magen og i det virkelige liv...så vi kan jo glede oss;.)

ps Jeg har termin ikke lenge etter deg; 11.november.... er vi liksom høygravide nå?;-)

Skrevet

Kanskje han hikker? Da rykker det ofte i hele kroppen:) Helt normalt.Faktisk hjelper det lungene til å utvikles og styrkes:)

Skrevet

jo, jeg merker det også. Små rytmiske bevegelser som du så vidt kan se utenpå magen.. men dette er anderledes..-> mye større bevegelser, merker at han flytter på hele kroppen.. Så bare lurer, jeg..

Skrevet

Jada, skal si ifra hva jordmor sier...skal til akupunkturbeh. imorgen, hun er også jordmor...kan jo høre litt med henne også...

Ja, det sies vel det at de er sammenheng med aktivitestnivå i magen og utenfor:))

Dette er min første baby og jeg er også født i 79...spennende...

Du, ang. høygravid...jeg mener å ha lest et sted på BIM engang at man er høygravid fra det er 40 dager igjen til terminen...så jeg la til -høygravid for noen dager tilbake hehehe:))

Inne hos meg er det altfor mye aktivitet akkurat nå...hører litt på Mozart...liker det selv veldig godt...tror ikke babyen roer seg noe i det hele tatt av det hehehe:)

Skrevet

Hikke og de andre bevegelsene er to helt forskjellige ting....det er stor forskjell mellom de, så jeg prater også om de andre bevegelsene som du Emma79...

Skrevet

Jeg tenkte at du hadde termin 4.november, jeg... så trodde vi var litt tettere. Selv har jeg ti uker igjen... det er lenge,det..

Min første også;-)

supert om du gir lyd om du får noe vettugt svar. Synes det er så vanskelig å forklare, og disse legene synes jo vi spør om så mye rart. Prøvde å nevne det for fastlegen min forrige gang, men hun svarte overhodet ikke på spørsmålet. Men skal som sagt til jordmor på mandag, så kan hende hun har litt mer erfaring med uvitende førstegangsfødende.. Har du følt det sånn lenge?

Hvor i verden bor du?

Skrevet

hei, den lille inni magen min er fullstendig hyper om dagen. den har holdt på i tre dager nå og magen går i alle retninger. den slenger ut både hender og føtter og flytter seg. jeg tror det er normalt, og at det er forskjellig fra unge til unge. skal til jm på mandag jeg og, så kanskje jeg og skal spørre. ble litt bekymret når dere var bekymret. så kan vi utveklse svar. hehe.

hilsen nok en 79 modell med termin 5nov i oslo.;O)

Skrevet

Ikke meningen å uroe noen som helst, altså.. det er helt sikkert vanlig..Selv synes jeg det er godt å vite at det flere som opplever det samme, da er det ikke bare min lille som har anfall der inne... Men vi spør; også kan vi ta opp tråden igjen på mandag ettermiddag!;-)

Skrevet

Jeg har hatt det slik i ca 4 uker...og bevegelsene blir det bare mer og mer av! ;)

jeg bor forresten i Hønefoss, er ofte i Oslo. Hva med deg Emma79?

Skrevet

Tidlig oppe du;-)!

Jeg bor i Oslo, nærmere bestemt Oppsal; men kommer fra traktene i nærheten av Hønefoss;-) Min kjære kommer fra Jevnaker.

Han har faktisk holdt på en god stund med å bevege seg sånn, men husker ikke helt når det startet. Vet jeg tok det opp på forrige kontroll, så det er ant.vis ca et par mnd siden..

Skrevet

hikke?

Skrevet

Hei Emma79!

Ja, alle bevegelser er nok vanlige, men ikke alltid like behagelige! :)

Hos meg sparker og ruller babyen seg rundt spesielt om kvelden og gir meg søvnproblemer....men det er jo bare sjarmerende da:) Kjenner spesielt godt hender og føtter på hver sin side av magen, som om det kiler meg på en måte:)

har termin 14.10

Skrevet

Meesah m2 i magen; japp, det også. Se innlegg over...

;-)

Skrevet

Hei du,

det er ikke voldsomt ubehagelig, i grunn; men det er veldig intenst til tider. Og siden alle gravide jenter rundt meg sier at deres lille nurk er så rolig så, så lurte jeg bare litt på om dette er normalt..!

Vi stopper aldri med å bekymre oss...

;-)

Skrevet

Hei emma79. jeg har også slik som deg og de andre her. har lenge lurt på om ungen i magen har det bra eller ikke... siden bevegelsene er til tider veldig voldsomme. så jeg er veldig spent på om hvordan ungen er når an blir født osv. men har det noe forskjell på om det er gutt eller jente? eller hvor store de er? har ei datter men hun var ikke slik da jeg gikk gravid med henne, men det var fra et tidligere forhold. kommende babygutt er med min norske mann, så jeg vet ikke om det kan ha noe å bety, at ungen kan være større eller noe sånt???

terminen min er også 11 november :)))

Skrevet

Hadde/har samme bevegelsene og de samme tankene. Trodde nesten Kasper hadde epileptiske anfall i magen min. Tok det opp med jordmor og hun smilte godt av meg og kunne fortelle at hun til dags dato ikke hadde opplevd noen foster som hadde anfall inne i mors mage. Nå er det kun 34 dager igjen og bevegelsene blir litt roligere nå.

Alle bevegelser er normale og så lenge vi har spark og tumling skal vi være veldig glade

Skrevet

Jordmor og lege har sagt til meg at det er et veldig godt tegn at ungen er så aktiv i magen. Det var et tegn på livskraft og vilje, og nå "vrenger" magen seg mer siden babyen er større og tar mer spenntak og har mer kontroll på bevegelsene sine. (Jeg kjenner bedre når den ønsker å skifte stilling).

Jeg ble rådet til å prøve å endre stilling hvis babyen ble veldig hyper (for å hjelpe den til å snu seg..). Jeg fikk beskjed om at det ikke er sammenheng mellom aktivitet i magen og aktivitet utenfor. Jeg håper det stemmer, for jeg har vært veldig redd for at det er en hyper gutt jeg har inni meg.

(Han sover ikke om natten i magen min, men jeg håper han gjør det i rl..)

Skrevet

Hei alle sammen,

og takk for mye gode tilbakemeldinger! Det er nok noen friske, sterke sunne barn vi har der inne, og skal vel bare være glad for at de sier hei.. Jeg skal uansett spørre jordmor for sikkerhets skyld i morgen, så gir dere alle en tilbakemelding da;-)

Hei & hopp;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...