kula 291011 Skrevet 27. august 2006 #26 Skrevet 27. august 2006 å syns det er rart att jeg ikke merker disse krampene j? å jeg røyker.. har aldri merket disse krampene som dere snakker om.. flere som ikke merker noe til disse krampene?
hemmeligvemmelig Skrevet 27. august 2006 #27 Skrevet 27. august 2006 Dette er bevist igjennom forsøk hvor det ble gjort ultralydundersøkelse av gravide mens de røykte (at barnet får kramper og liknende, og oksygenopptaket synker drastisk). Man merker ikke nødvendigvis at man har kreft heller før det er for sent. Det er ikke slik at ting ikke er bare fordi du ikke merker noe til det eller vet om det.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #28 Skrevet 27. august 2006 Mødre som røyker i svangerskapet er PATETISKE. Vi snakker om mennesker som har et enormt ego. Tenk at man kan bli dårlige foreldre allerede før barnet blir født. Røyking i svangerskap er farlig for barnet, de som trenger enda mer beviser på dette lever vel i et glansbilde av en verden og nekter ta inn over seg realiteten...og de har ikke tenkt til å våkne. Når man velger å følge sitt eget ego og behov på bekostning av å spille roulette med sitt ufødte barn er man stakkarslig. Og til dere som røyker: Bærer dere tung nær tremin også ? Eller tar en tur med fly til syden etter uke 36 ? Eller kanksje drivere dere fysisk aktivitet som er direkte farlig for barnet i magen ? Mest trolig er dere nøye på alt dette...men røyken MÅ dere jo bare ha....hørt om dobbeltmoral ?? Og dere kan i alle fall kaste gravidebeltet dere har i bilen...røyken er mange ganger farligere enn sjansen for en bilulykke.... Syntes synd på dere røykeres ufødte og håper de ikke blir skadelidende for deres egoistiske idioti!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #29 Skrevet 27. august 2006 du kjenner ikke krampene, men dersom du får ultralyd og røyker mens du ser på skjermen kan du se at babyen får krampe. da du var på 18 ukers ultralyd kjente du alle bevegelsene til barnet da??? man kjenner jo ikke ALT som skjer i magen - og det er faktisk en film som viser akkurat dette. Hvordan får barnet oksygen? Gjennom navnlestrengen - som er koblet mot deg! Hvorfor tror du man skal holde seg unna malingslukt da??? - ikke meningen å være slem her altså, men det er jo bevist.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #30 Skrevet 27. august 2006 Ærlig talt!! Voksne mennesker som lever i år 2006 - den informerende tidsalder. Hvordan kan det være mulig å ikke la være å skade det kjæreste dere har????!!!!! Hovedinnlegger sier hun er redd for at babyen skal dø!!! Hallo! Hva mer skal vel da til for å legge røyken på hylla. Og ja jeg vet hva jeg snakker om - har selv tatt den veldig enkle avgjørelsen om ikke å røyke lenger fordi jeg har et lite barn inne i magen min som jeg vil skal ha de beste forutsetninger for et fint liv. Det er utrolig trist at små hjelpesløse babyer ligger inne i magene deres uten muligheter til å forsvare seg mot sin egen mor. Skjerp dere!!! Skjønner ikke at dere tørr si det høyt engang at dere røyker. Jeg får dårlig samvittighet bare ved tanken på en røyk. Og så skriver hovedinnlegger at hun ikke røyker for mye og ikke lite - hva mener du? Hva er for mye? én røyk i løpet av ni måneder er faktisk alt for mye!! Det finnes så utrolig mange måter/hjelp/rådgivning/terapi/midler tilgjengelig for dere som virkelig har et ønske om å slutte, så dere har INGENTING å skylde på. Det hjelper i hvert fall ikke å bakke hverandre opp her inne med teamspirit... Har dere gitt opp eller? "Klarer bare ikke slutte" - for en latterlig unnskyldning! La barnet ditt få ta sin egen avgjørelse angående sin egen helse når det har muligheten til det - befridd fra fengselet inne i magen din!!! Stakkar liten, håper for din og hans/hennes skyld at det blir et friskt barn uten skader påført av sin egen mor! Hvordan skal du kunne leve videre med det i tankene hver eneste gang du ser barnet ditt inn i øynene!!!!
whatsoever Skrevet 27. august 2006 #31 Skrevet 27. august 2006 Nei, jeg røyker ikke og har aldri gjort det. MEN jeg kjenner mange som røyker/har røykt og jeg vet at det kan være et sant helvete å slutte. Men jeg tar et glass rødvin til maten en skjelden gang, Jeg bærer tungt nærme terminen, jeg maler gulvet i kjelleren (fysjameg!) og jeg kjører bil på E6 (dreper mer enn noen stakkars røykere i året), jeg spiser godteri og får i meg miljøgifter, soler meg under et skralt ozonlag og fløy til syden for noen uker siden. Fy faen jeg er GÆREN! Nei, jeg er ikke en iherdig forsvarer av at folk skal røyke 20 om dagen under savngerskapet. MEN jeg har en iboende tro på mennesket og dets rett til å velge for sitt eget og barns liv. Man trenger ikke stoppe å leve selv om man er gravid. Det er farlig å leve folkens! Vis litt toleranse og slutt å døm verandre nord og ned. Allright, I'm ready for you!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #32 Skrevet 27. august 2006 Godt det finnes så jævlig prektige mennesker som deg på jorda.Hva skulle vi gjort uten???Er det din unge vi skal føde eller? Pass på deg sjøl du,se deg godt i speilet!!!! Tror ikke du er voksen nok til å bli mor, når du kan slenge ut av deg så mye b...shit til folk du ikke kjenner og ikke vet noe om.
lana<3 Skrevet 27. august 2006 #33 Skrevet 27. august 2006 Ville bare ha dette innlegget under det med zyban pillen...prøver å få min mor og min søster til å ta den...
veen Skrevet 27. august 2006 #34 Skrevet 27. august 2006 "Godt det finnes så jævlig prektige mennesker som deg på jorda.Hva skulle vi gjort uten???Er det din unge vi skal føde eller? Pass på deg sjøl du,se deg godt i speilet!!!! Tror ikke du er voksen nok til å bli mor, når du kan slenge ut av deg så mye b...shit til folk du ikke kjenner og ikke vet noe om. Anonym" Du må være tjukk i huet du. For det første, hun du svarer til er ikke den som snakker b...shit, det er det du som gjør. For det andre, hvis det ennå ikke er noen her inne som har forstått/nekter at det er farlig å røyke under svangerskapet foreslår jeg dette: åpne din standard nettleser, i adresselinjen skriver du www.google.com. når du er der fyller du inn dette i søkefeltet: "røyking svangerskap" Les alle sidene som blir linket i søkeresultatet. (Grunnen til at jeg skriver veiledningen slik at en 5-åring vil forstå det er fordi det tydeligvis er mange her inne som nekter for at røyking under svangerskap er farlig, slik en 5-åring ville gjort...)
veen Skrevet 27. august 2006 #35 Skrevet 27. august 2006 Du er tydeligvis like inkompetent som alle andre pro-røyking. At du bærer tungt nærme terminen gir vel ikke barnet ditt høy sjanse for å utvikle astma og avhengighet ovenfor nikotin senere i livet? At du soler deg under et skralt ozon-lag skader kun deg. Å kjøre bil på E6 er trygt, med mindre du fikk lappen i Dubai, da er du en trussel mot deg sel, barnet ditt og andre i trafikken. Hvis det er fakta, bør du la bilen stå fordi du er en fare for andre enn deg og ditt/dine. At du fløy til syden kan vel ikke gjøre annet enn å framskynde fødselen? Ja, du er tydeligvis enda en som klarer å se denne debatten helhetlig, og holde deg til poenget... (Det var en spøk)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #36 Skrevet 27. august 2006 Godt det finnes så overglupe mennesker som deg da ! INGEN som røyker har vel sagt at det er bra???Les innleggene før du slenger ut masse dritt.
PrincessElisabeth Skrevet 28. august 2006 #37 Skrevet 28. august 2006 innlegget er skrevet til dem som fortsatt prøver å overbevise seg selv om at det ikke er farlig å røyke, det er bare en annen måte å legge det frem på, sier vel ganske sterkt meningen sin ville jeg si, og innleggene er lest, du ser jo det i innlegget når den han referert til noe en innlegger selv skrev...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå