Gå til innhold

Noen som røyker enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lusker meg såvidt innpå røykediskusjonen her, er bare litt nysjerrig... eller kanskje jeg rett og slett leter etter grunner som gjør det ok å røyke enda... Ja jeg røyker, og akkuratt passe... ikke lite - ikke for mye. Vet dere sikkert tenker litt av hvert om meg nå... men helt ærlig, så tror jeg at eg kommer til å røyke resten av svangerskapet også...

Har prøvd å slutte, var røykfri en stund før det tok seg opp igjen - og nå "klarer" jeg bare ikke la være.

Vet jeg skader babyen min og er kjemperedd for at det skal dø... men ja.. huff føler meg ille... vil vel bare ha noen å "snakke" med om det, så sleng dere på dere som forstatt røyker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg røyker også....noen dager lite og noen dager litt mer. klarer heller ikke å slutte. gudene må vite at jeg har prøvd!!! har dårlig samvittighet pga det men....

Ungen dør ikke av det (bare for å trøste deg litt)

Skrevet

ja jeg røyker, å du ser når j har termin, ungen har det bra den.. rart men har ikke klart å slutta gett,, når har du termin da??

Skrevet

Nei det gjør jeg virkelig ikke!!!

Skrevet

å så måtte det jo komme en sur ikke røyker inn her...

Skrevet

Vi får drite i å lese hva de sure ikke røykerne mener :-)

Skrevet

ja sant det.. kommer alltid inn ett sånn hue som vil ødelegge

Skrevet

Herre gud a folkens! Jeg var da virkelig ikke sur, men når overskriften er som den er og inne på 3. trimester, ja så sa jeg nei, det gjør jeg virkelig ikke. Og hva var surt med det? Dere lyser av dårlig samvittighet lang vei!!!

Nei da, fortsett å oppmuntre hverandre til å røyke og overbevis hverandre om at det ikke er farlig!

Og dere har jo nicket mitt, så bare diss meg i vei.

Lykke til og ha en riktig god kveld! :o)

Skrevet

"Et sånn hue som vil ødelegge"... herlig..

Jeg røyker heller ikke, og blir provosert når jeg ser gravide damer med røyken i hånda. Føler det er utrolig egoistisk.

Men; min svigermor fortalte meg at hun - pga lite informasjon på den tiden - røyket gjennom tre svangerskap. Og hun fikk tre friske barn. Så det er absolutt ikke sikkert at barnet får skader av det... men jeg selv hadde aldri tatt sjansen.

Skrevet

Jepp,røyker litt jeg og.Uansett er det ingen som behøver bry seg med det.Ihvertfall ikke de som ikke røyker, og som heller ikke trenger svare på dette spørsmålet.Noen må bare bry seg !

Skrevet

Ja, det var som min mor sa da jeg før jeg sluttet røyke; "jaja, klarer du det ikke så går det nå bra, jeg røkte både med deg og din bror, og det ble jo folk av dere og, og helt normale"

Jadda, vi ser begge normale ut, er friske og raske, har bare litt astma og allergier. Det kunne vært verre, absulutt!

Det gikk jo bra med oss selv om vi lå løse i hattehylla på 70-tallet og, det var jo sånt man gjorde, det var jo ikke farlig!

Alle i dag vet farene med røyking, (iallefall de med høyere IQ enn skostørrelse) og jeg tipper alle som røyker i svangerskapet har dønn dårlig samvittighet for det, så det de trenger er vel neppe vår fordømmende pekefinger, det hjelper dem ikke med å slutte.

Jeg synes det er viktig å fokusere på at man gjør det man kan, og det er faktisk ikke alle som klarer det. Noen fordi de har dårlig viljestryke og ikke prøver hardt nok, og kanskje ikke bryr seg nok, men de aller fleste prøver nok det de kan, og mer til.

En annen ting er at disse røykediskusjonene kanskje hører hjemme på et annet forum, sånn at de som ikke vil bli provosert ikke får det midt i fleisen her, og dere som ikke vil ha negative tilbakemeldinger slipper det -for det er nå engang sånn, at poster man innlegg må man tåle svar og :)

Skrevet

Å hallo da folkens!! Ka dokk trur dokk får t svar egentlig? Det er faktisk et forum som heter røykedebatten her...Men dokk får nå som det hagle rundt dokk der å. Dokk får jammen tål å hør folks negative meninger også... Tenk å lete etter grunner for å bedre sin dårlige samvittighet! Røyking kan absolutt ikke forsvares i svangerskapet!!! Vet om ei som røyka begge svangerskapa. Begge barna var små, begge har nå pusteproblemer om natta, ene barnet har vært nær døden på grunn av pustestopp.. Huff æ bli så sint.. Ja, æ bli så vannvittig provosert.... Greie itj å la vær å svar da sjø..

Skrevet

Hva med å feie for sin egen dør ? Noen har visst ikke nok med seg sjøl, men må bry seg med hva andre gjør og ikke gjør. Glad jeg ikke er nabo med visse her jeg.

Skrevet

english:

Vi har allerede feid for vår egen dør vi vet du - vi som ikke røyker :o)

Skrevet

Du må ha ett problem du gitt, ler av sånne som deg jeg.Jeg passer mitt , og har nok med det.Noe du tydligvis ikke har ! Må være slitsomt å være deg,så mye å passe på og bry seg med :( Stakkars....

Godt å få ut litt gruff gitt, mener det og !!!

Skrevet

Godt jeg fikk deg i godt humør! Kanskje du klarer deg med mindre røyk i dag da? Da er jeg glad på ditt barn sine vegne :o)

Skrevet

åh herregud!!!

er det mulig?!

er ikke røyker selv, støtter ikke at gravide røyker men gidder rett og slett ikke si noe på det, enkelt å greit de vet hva det innebærer og vet hvor farlig det er, og det er farlig uansett hva folk måtte prøve å overbevise andre om...

først å fremst er dette innlegget ikke retta mot røykere, det er et spørsmål til alle om de røyker eller ikke, det å bli sure og provoserte fordi en kommer inn og sier at de ikke gjør det blir for dumt, og det å si atdenne personen har problemer som legger seg opp i andres saker:er det bare dere som røyker som har rett på å svare på dette innlegget som ikke henviser direkte til røykere...

syns det er for dumt å trekke opp enda en røyke debatt her inne, siden vi hadde to lange tråder som etterhvert ble nok så usaklige...

jeg vil si til dere som røyker;deres valg, men jeg håper at alle som vil slutte klarer det...

og til deg som senere kommer inn og påstår at jeg er en biter ikke-røyker som legger nesa mi opp i andres saker:

jeg er ikke bitter, det er ikke min jobb å dømme noen for deres valg, jeg vet bare at jeg ville ikke ha gjort det.

hvis du ikke kan håndtere et svar så må du ikke stille spørsmålet.

og please ikke kom å si"ja men du har ikke røyka så du vet ikke hva det går ut på"eller noe i den duren, jeg røyka lenge selv og slutta og jeg hadde ikke en baby som motivasjon siden jeg har vært røykfri i snart to år...men lykke til til dere som vil slutte, jeg håper og tror at dere klarer det om dere bare går inn for det.

Skrevet

HELT enig med Princesss og Hva er i magen:)

Ikke vær oversensitive da! Er dere så dumme at dere røyker og bevisst skader barnet deres, får dere jammen tåle kritikk!

Skrevet

Støtter meg til Ariel81, Princess & Hva er i magen.

English; overskriften lyder; Noen som røyker enda? Dette er et åpent forum, fritt for diskusjon rundt nettopp dette med røyking! Så det handler ikke om å blande seg som en nyskjerrig nabokjerring, men rett og slett å ytre sin mening.

Skrevet

Ja,jeg røyker i dette svangerskapet også,men er så ærlig å si at jeg liker ikke å røyke offentlig,for det verste jeg ser er gravide med fyr på røyken.. Kan ikke bare ikke-røykere akseptere at noen røyker under svangerskapet?? Ja,de har nok dårlig samvittighet,ja-de vet hvor farlig det er,og ja-de vil sikkert helst slutte,der har du iallefall meg. Unnskylder det overhodet ikke,men gidder iallefall ikke å sitte å unnskylde/forklare meg for andre. Håper for all del at folk kan være litt voksne her,de skal jo tross alt ta seg at et lite barn snart!! Bry deres egne saker,er nok noe dere gjør og som dere har dårlig samvittighet for.

Skrevet

Hvor mange mener røyker dere for dag? jeg har holdt meg til 2 for dag,men må innrømme at det blir fort 3-4 for dag nå..

Skrevet

jepp jeg røyker. Kompanserer med et veldig sunt kosthold da, med masse frukt, grønt og ubehandlet mat, spiser ikke mat som er full av sukker og e- stoffer, og ikke no brus , saft og kaffe.

Så får vi håpe han vokser selv om han får i seg litt gift

Skrevet

ja røyker nok endxa eg og. blir fort et par røyke rmer enn vanlig når vi har besøk og de røyker. ja dere vet kordan det er. men røyker ikke offentlig. og er så mangen som har sagt : skal du ikke slutte og røyke. du skader babyen. vel eg vet jo det . tror de ikke at vi har dårlig nok samvittighet fra før av fordi vi røyker, trenger da ikke og mase for det.

heldighvis kjefter kjæresten min på de så sier sånt til meg. blir skikkelig lei meg da. vet jo seff at eg skader han lille. men eg vet ikke. prøvde og slutte og røyke. men var vanskelig på jobben fordi alle røykte jo. og dte var pause hver time. hehe. men er sykemeldt nå. og permisjonen begynner på torsdag. så har blir mye mindre røyk på meg nå heldighvis ;);););)

han lille der inne er no ganske så aktiv. så han lever no i hvertfall

Skrevet

skal si en ting som jeg vet det kommer kritikk for men det er kanskje verdt det når dere tror alt er bra med den lille siden den beveger seg.

`Jeg fikk selv vite dette av jordmor:

Babyen får krampe når mor røyker og har krampe i 1-2timer etter at den ene røyken er tatt, itillegg til disse krampene minskes oksygeninntaket for babyen med opptil/eller mer enn 50%

det er verdt å tenke på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...