Gå til innhold

Alltid ønsket dere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om dere alltid har visst at dere ville ha barn en dag? Eller om det er flere som meg her. Jeg er 31 år og har alltid sagt at jeg ikke skal ha barn. Har gradvis forandret mening det siste året og nå er vi prøvere. Noen som sa biologisk klokke?!

Jeg har heller aldri vært spesielt opptatt av barn, aldri sittet barnevakt eller vært trillepike i tenårene osv. Er heller ikke blitt mer interessert i andres barn selv om vi nå prøver selv. Og tror fortsatt at man kan ha et godt og lykkelig liv som barnløs.

Når det er sagt så gleder jeg meg jo nå til spiren sitter - ikm imorgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som å høre meg det:) Fikk meg en liten oppvekker da pappa ble alvorlig syk i vinter. Gradvis etter det har jeg tenkt mer og mer på dette å få barn, og det å bli eldre uten å ha opplevd dette og ikke ha noen rundt seg. Litt trist til å tenke på at mine evt barn også risikerer å ikke få møte sine fantastiske besteforeldre og at de ikke opplever å få bli besteforeldre. Og nå sitter jeg her da og temper og kjenner etter og tester for harde livet, og er en homonbombe rundt EL og IKM. Sliter litt med å ikke vise sambo hvor desperat jeg er i ferd med å bli, litt flaut siden jeg alltid har sagt jeg ikke skal ha barn... Men han er ihvertfall overlykkelig over at jeg har skiftet mening.

Skrevet

Hei

Er litt som deg. 31 år og over fødeklar nå (termin var 21/8), men alltid sakt at det å få barn ikke er SÅ viktig for meg. Med det har jeg ment at jeg ikke vil la noe som jeg egentlig ikke kan bestemme selv la meg "gå til grunne". Kanskje fant jeg drømmemannen som ikke kunne få barn, kanskje kunne jeg ikke få selv, kanskje fant jeg mannen for sent osv osv. Da har jeg alltid ment at jeg uansett har et bra liv og at jeg evt kunne adoptere om det plutselig ble så viktig for meg. Fortsår du hva jeg mener?

Jeg har alltid vært glad i barn og hatt småsøsken jeg har passet masse og forsøkt å holde meg oppdatert på alle andres barn osv osv, men alikevell har jeg aldri følt at barn bare må jeg ha hvis livet mitt skal bli helt! Jeg har heller ikke blitt noe anderledes ovenfor barn etter at jeg ble gravid.

Men nå sitter jeg jo her og bare venter og gleder meg en masse til nurket kommer :o) Uansett er jeg glad for holdningen/innstillingen min. Jeg har en klar oppfatning av at livet er så mye mer, noe som gjør at jeg håper på at jeg kan klare å leve sammen med mannen min også om 20 år etter at ungen har flytta. Vi har forhåpentligvis mer å dele enn et (eller flere felles barn). Og jeg kan med hånden på hjertet si at vårt valg om å få barn har vært lege og vel gjennomtenkt og noe vi begge har ønsket.

Dette ble rotete, men jeg forstår i hvertfall ha du mener. Du kommer alikevell til å bli en suveren mor og jeg ønsker deg masse lykke til for å få spiren til å sitte :o)

Skrevet

Har vel alltid ønsket meg barn, ja.

Men måtte kysse mange frosker før jeg fant drømmemannen, så det var jo først da jeg for alvor tenkte tanken :o)

Skrevet

Jeg er bare 21 år,men har alltid hatt lyst på barn selv(når jeg ble gammel nok) =)

å nå er tiden inne føler vi for vår første!=)

tror jeg har el i dag da!=)

lykke til jenter!=)

Skrevet

Jeg har også alltid hatt lyst på barn, men ikke før jeg fant den rette!

Nå har jeg vært sammen med han i snart 6 år, å vi prøver på vår første..

er h.h.v 24 og 25 år!

Skrevet

Pachamama,du skrev akkurat som jeg ville skrevet,du!:-)

Skulle heller ALDRI ha barn,men så plutselig begynte lysten å snike seg inn! deretter traff jeg mannen i mitt liv,og vi ble prøvere så å si med èn gang! Fyller 28 senere i år,så var vel klokka som satte igang her også!

Er heller ikke opptatt av andres barn noe særlig,synes jo de er søte og sånt,men... Babyer og gravide gjør at jeg blir lei meg,så holder meg unna om jeg kan.(vi har prøvd en lengre tid,så er litt nærtagen ang. det)

Håper det klaffet for deg denna gangen da:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg barn, sambo også, og vi er nå i vår første pp. Men min vennine har alltid sagt hun ikke ønker seg barn, studere mere også videre. Plutserlig har hun skiftet mening, ønsker seg barn mer enn noe annet. Tror nok det er noe med den biologiske klokka ja! Hyggelig synes jeg.

Skrevet

har alltid ønsket meg det, helt siden jeg var ett barn selv=)

Og heldigvis er mitt liv blitt beriket med ei lita tulle, og vi ønsker sårt 1 til, eller 2=)

Skrevet

Åh ja skjenner meg selv igjen her. Skulle aldri ha barn, menda jeg først møte drømmemannen, så tok det ikke lang tid før jeg endret mening og er nå aktive prøvere!

Skrevet

Hadde det akkurat som deg frem til jeg ble 20 år. Var aldri trillepike, satt aldri barnevakt og trivdes ikke med små barn i det hele tatt, skolebarn gikk greit, men ikke de minste. Aner ikke hva som skjedde, men plutseslig fikk jeg så lyst på en baby... Og nå er jeg 25 år og prøver på nr 3! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...