Gå til innhold

Når blir kroppen min normal igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hatt en spontanabort. Var i 8. uke. Er det noen som vet når kroppen min igjen blir "normal", dvs hvor lang tid før man får menstruasjon igjen - og hvor lenge bør man vente før man igjen kan prøve å bli gravid?

 

Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har lest at man blir veldig lett gravid igjenn rett etter aborten, da har man fremdeles hcg i kroppen, noe som gjør at spiren setter seg lettere. ellers så er det vel veldig individuelt når man får menstrasjonen igjenn...

 

Er vel noen retningslinjer som sier at man bør vente til man har hatt en mens før man prøver på nytt, men slik jeg har forstått det så er ikke det så viktig (eneste at det kan bli litt vansklig å sette termin..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min ble "normal" ganske fort. SA`en ble regna som en mensperiode, i forhold til min syklus. Du kan bli gravid veldig fort igjen, noe jeg ble etter min første SA. Etter siste SA valgte jeg å vente. Jeg ble gravid nå, et halvår etter siste SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mens igjen knappe 4 uker etter SA. Legen sa at 3-6 uker var vanlig.

 

De fleste anbefaler å vente til etter en har hatt en normal mens før en prøver å bli gravid igjen, både mht terminbestemmelse neste gang, og også for at livmoren skal få en sjanse til å fornye seg (mindre risiko for SA neste gang) Men en leser jo stadig om de som blir gravide med en gang som det går bra med, så...

 

(Selv ventet jeg til jeg hadde hatt en mens, men dette var bare en liten 3-dagers blødning; ikke helt normalt for meg i hvert fall. Har nå en blodpropp i livmoren (og derfor større risiko for SA selv om alt er helt fint med babyen) som kanskje skyldes en liten rest som har blitt liggende igjen etter forrige SA. Hadde jeg ventet til jeg hadde hatt en normal mens hadde jeg kansje sluppet dette???. (Ikke for å skremme, men det er altså min erfaring))

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...