Gå til innhold

Blir det for"mye"?


gossegomave*overtid + 13 dg*

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og kjæresten min har to froskjellige navn vi vill at jenta vår skal hete!

 

jeg syntes Jasminè og han Felicia.

 

så da trenger jeg deres hjelp! blir det for "mye" navn med Felicia Jasminè som et navn?

syntes dere det hørtes rart ut?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes kanskje det ble litt mye, ja... Men jeg ville eventuelt heller brukt Jasmine Felicia. Synes det hørtes bedre ut den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var to veldig fine navn.

Skulle jeg satt de sammen ville jeg kanskje gått for Jasminè Felicia.

Det var liksom bedre klang over det.

 

lykke til i navnvalget. Ikke så enkelt det her.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden vil du ha tøddel over Een?

Skal dere uttale det 'JasminEe'? Eller 'Jasmin', som er den vanlige uttalen, skrevet rett ut Jasmine?

 

Bare lurer jeg, siden det var en litt pussig variant?

 

Synes ellers at navnene står til hverandre, enten Felicia Jasmine eller Jasmine Felicia, begge går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns Felicia Jasmine var kjempe fint jeg, men ville kanskje også skrevet det sånn Felicia JasminE hehe... nyyydelig navn, ikke noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer også på det! Med aksenten den veien (`) skal den jo uttales som en åpen Æ. Kunne skjønt det bedre hvis det var denne aksenten: ´ som skulle vært over e'en. Da hadde det i det minste blitt JasminE.

 

Hvordan tenker dere å uttale det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser det er flere som reagerer på måten jeg vill skrive jasminè, for å være hyelt ærlig så er det bare sånn jeg har lest at navnet skrives! jeg syntes dedt er litt pent måten det skrives på! vi skal uttale navnet Jasmin uten den Een.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg svarer på det ene innlegget over her som spør om appostroffene!

jeg skjønner hva du mener med appostroffene, jeg har bare ikke vist hvordan jeg vender på den appostroffen her på tastaturet men nå har jeg funnet det ut! :D så Felicia Jasminé, med appostroffen den veien som den er her nå er sånn jeg tenkte å skrive det! ikke fordi det skal utales jasmineE, men rett og slett fordi jeg syntes det er fint sånn! synes dere jeg heller bare burde skrive Jasmine da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar dere ikke er norske da siden dere velger slike navn. Jeg synes det hoeres heller teit og ganske dumt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja syns heller du burde skrive det Jasmine, den siste bokstaven har jo ingen betydning siden du ikke skal uttale den, så da gjør du det egentlig bare mest vanskelig for ungen å stave navnet sitt, Felicia er ett fint navn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser det er noen som trur vi da er utlandske siden vi velger sånt navn! men nei vi er begge fult og helt norske!

 

jeg bllir bare mer og mer usikker jeg da!

på om jeg kan kalle jenta mi det! kan jo gi meg på navnet jeg vill henne skal hete og kalle henne bare Felicia!

 

kanskje mia felicia eller no!

jeg syntes det er gankse greit å få svar fra andre, for å vite hva andre syntes! man blir jo en smule blind også når man skal velge navn!

nei dette er kjempe vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg synes det er fint med en sånn -è i stede for en vanlig -e. Synes det ser så fint ut!:) Jeg ville tatt begge navnene.

 

MEN synes dere at begge navnene er så flotte at begge bør brukes å uttales, synes jeg dere skal velge bare EN av de. Er jo litt langt. Da har dere muligheten til å gi det andre navnet til neste datter, hvis dere skal ha flere barn, og det blir ei jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive Jasmine med en tøddel over E'en, og dermed ikke uttale det som det skrives, hentyder bare til deres manglende kunnskaper i norsk.

 

Tøddelen er der for å veilede uttale, ikke for å 'se fin ut' (dessuten ser den ikke fin ut, den bare roter til et relativt fint navn).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns kanksje at Jasmine ikke er så veldig fint, syns derimot at Felicia er vakkert, men hva med å prøve ett annet navn sammen med det da? jeg er en av dem som liker dobbelt navn:

 

Leah

Mia

Mie

Sara

Maja

Ada

Ava

Oda

Aida

Thea

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si tankene mine flyr fram og til bake hele tiden! jeg blir helt surrete hode av alle de navnenne som finnes! =)

hehe, men hvor mer man tenker og lenger tid mann bruker så finner mann et navn til slutt, vill ikke forhaste meg med noe ting! =)

 

 

så hva syntes dere om mina melissa da?

er det et navn som virker brukbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg regner med at jenta er kommet ut nå:)

Synes både Mina Melissa og Felicia Jasmine/Jasmine Felicia var gode alternativer! Og jeg synes ikke du skal bry deg om andres negative meninger, og det at de går ut fra at du må være utenlandsk fordi du velger uvanlige navn! Selv har jeg en lang liste med vakre og uvanlige navn, og opplever at folk rynker på nesa når jeg nevner hva jeg vil kalle barna mine. Men det er nå engang opptil meg og min samboer hva barna våre skal hete!

 

Hadde vært moro å få høre hvilket navn valget endte på! :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...