Gå til innhold

Andre føstegangs som gleder seg til fødsel????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare meg???=)

Uansett hvor mye jeg hører andre prate om at de gruer seg, er så forferdelig vondt osv, så gleder jeg meg faktisk til å oppleve alt dette som andre prater om.

Det skal bli gøy å se hvordan jeg får det, får jeg en enkel eller hard fødsel, vondt eller ikke så vondt, hjelpemidler eller ikke? Pluss denne følelsen alle snakker om når de for første gang får gutten eller jenta opp på magen sin.=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er andregangs, men gleder meg! Hadde en fin fødsel sist, selvom gutten stod skeivt og måtte tas med vakum etter 2 timer med pressrier, hadde ingen smertestillende utenom badekar. Hadde en kjempekjekk jordmor, og det ble en veldig fin og god fødselsopplevelse! Gleder meg til neste gang!!

Skrevet

Hei:) Er gravid med nr.4 og gleder meg til fødsel.. Har hatt 3 totalt forskjellige fødsler.. og veit at det er vondt og alt det,men FOR ei opplevelse jenter!!! Tenk på hva vi utretter,og hva vi får ut av smertene! Og mest av alt...TENK på kor mange som har født før oss...og oftest går det bra.Prosentdelen der det går galt er veldig liten. Så lykke til med graviditeten og fødselen jenter... :))) Gled deg til øyeblikket der du får babyen opp på magen din.. DET ER HELT FANTASTISK:))

Skrevet

Nei, jeg gleder meg også :) er førstegangs, og blir stadig pumpet full av skrekkhistorier:) men jeg gikk ikke akkurat inn i dette og regnet med at jeg skulle slippe vektøkninger, strekkmerker og fødsel! hahaha :)

er jo seff ikke sånn at jeg gleder meg til smerter, men det er noe vi må gjennom :)

Skrevet

Jeg er andregangs nå, og gleder meg til fødselen (Selv om det er lenge til) Men gledet meg forrige gang også. JM virket som hun ikek trodde på meg først, men etterhvert skjønte hun at jeg faktisk mente det. Hun skrev faktisk på helsekortet at jeg gledet meg!? Akkurat det syntes jeg var litt rart, for det hadde jo lite med min helse som gravid å gjøre...

Men jeg tror fødselen blir veldig mye lettere om man gleder seg på forhånd, og bare hører etter med et halvt øre på alle skrekkhistoriene. Og i mitt tilfelle stemte det i alle fall, hadde en topp fødselsopplevelse!

Skrevet

Maa si jeg baade gruer og gleder meg! Har ingen store forventninger eller lag tnoen planer om hvordan jeg vil ha det.. Har sett disse f0dselsvideoene, og kan ikke si jeg gleder meg saa mye til DET.. ser vondt ut.. men gleder meg masse til aa m0te min lille jente.. gleder meg til opplevelsen sammen med samboer.. gleder meg til alt det fine andre snakker om, som f.eks aa holde barnet sitt for f0rste gang..

Saa er jeg veldig spent paa naar hun kommer da.. Hvor jeg er naar f0dselen starter, om det tar lang eller kort tid osv osv :)

Skrevet

Ja, men ikke til fødselen forde jeg tror det blir så ok! Men jeg gleder meg til magen forsvinner og jeg kan finne på noe annet med mitt lille "krapyl" enn å dytte tilbake bena som støtt er på vei ut de minst sannsynlige steder.... :o)

Så fårman bare finne seg i litt jævelskap på veien da!

Skrevet

Jeg gleder meg masse jeg... til å ha vondt og alt, men jeg vet jo ikke hva jeg går til da...hehe...:) Men gleder meg til opplevelsen :)

Skrevet

Jeg hadde en ganske fin fødsel sist gang. Vondt selvfølgelig, men ikke sååå vondt som jeg hadde trodd det skulle være.

Det jeg er redd for denne gangen er at jeg ser for meg en slik fødsel en gang til, men at den blir mye vondere/hardere. Sist gang visste jeg ikke hva jeg gikk til og forestilte meg det aller verste.

Men skal være glad den dagen jeg er ferdig med graviditeten, det er helt sikkert.

Skrevet

jeg gleeeeder meg til fødselen:) har jo aldri opplevd de smertene før,så heldigvis vet jeg ikke hva jeg har i vente:) men det må jo være verdt det når an får en liten skatt opp på magen etterpå:) så jeg tenker ikke på smertene,bare på den fantastiske opplevelsen det må være:):):)

Skrevet

huff, jeg gruer meg! så en fødselsvideo i dag,iiiiiiik!

Skrevet

grue mæ ikkje, førr æ glæde mæ så utruli masse tell å møte den lille babyen våres!!! Og da må æ jo føde ho ut først:) *ler*

Skrevet

Hadd en fin fødsel forrige gang... va litt spent da, men tia gikk så fort og frøkna kom en mnd før tia, så hadd egentlig ikke bynnt å tenk så vældi å det enda... Men håpa det går like bra denne gangen... ubeskrivelig når du får den lille opp på magen... :D

Skrevet

Jeg er riktignok andregangs, men da jeg skulle til "pers" første gangen gledet jeg meg voldsomt. Syntes heller ikke smertene var noe å grine for. Selvfølgelig var det vondt, men hva forventer man egentlig når et helt menneske skal komme ut av et lite hull i kroppen din:o) Nei dette er ingenting å grue seg for, men smerten er som baken-forskjellig fra person til person. Jeg syntes derimot det å få melk i puppene dagene etter fødselen var dritvondt jeg da. Sikkert fordi ingen hadde sagt noe om at det kom til å gjøre vondt- var ikke forberedt i det hele tatt på det nei:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...